Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi huokaus, huomenna taas kuntouttavaan työtoimintaan väkertämään huopapalloja

Vierailija
22.08.2018 |

Ärsyttää että joutuu tukia saadakseen askartelemaan huopapalloista kaulakoruja, jotka sitten myydään joulumarkkinoilla.
Kukaan ei työllisty palloja pyörittelemällä!
Keksisivät edes jotain järkevää kun kerran täällä on pakko käydä.

Olen ammatiltani datanomi ja ollut työttömänä kohta pari vuotta. Ilmeisesti alan vaihto edessä, toimistotöihin ei vain pääse.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin keväällä työkkärin uraohjauskurssilla (5 päivää), ja tämän uraohjaus-cv-pajan vetäjä oli aika...hömmm...persoona. Olen keväällä valmistunut FM, ja tyyppi oli sitä mieltä, että "niin ja Terhi, sun kohdalla harkitsisin ihan sitten sitä kuntouttavaa työtoimintaakin". Olin vähän että wtf? Olen maisteri, tänä keväänä valmistunut (joo, opinnot venyi, mutta kuitenkin)...tää on sitten pelin henki.

Upeinta oli, että kurssin lopussa tämä vetäjä sanoi itse jäävänsä tän kurssin jälkeen työttömäksi :D

(Harmi etten tajunnut sanoa, että oletko miettinyt kuntouttavaa työtoimintaa?)

Vierailija
22/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun sairaus on, että joudut olemaan kuntouttavassa?

Tuo on vanhaa aikaa, nykyään siellä on terveitä ja paljon.

T. korvaus on vastikkeellista ja kotiin ei sovi jäädä.

Omen itsekkin mitta tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene opiskelemaan lisää. Korkeakouluopinnot voittavat nämä työtoiminnat.

Ei riitä taidot, hädin tuskin sain datanomin paperit.

Ap

Jos ala ei kiinnosta, vaihda alaa.

Jos se kiinnostaa, opit kyllä. Ja aikaakin tuntuu olevan.

Eiköhän se alan vaihto ole edessä.

Ap

Oikeasti hyvä päätös. Toivottavasti löydät jotain mikä oikeasti kiinnostaa. Sellaisessa kun on mahdollisuudet kehittyä hyväksi, ja lähes joka alalla hyvät saavat kyllä duunia (sukupuolentutkimuksen maisteriohjelmasta en löisi vetoa).

Vierailija
24/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön maisteri ja minulle myös todettu, että pian ei ole vaihtoehtoja ja minut laitetaan kuntouttavaan. Tällä hetkellä kirjoitan päivät apurahahakemuksia ja opiskelen kieliä sekä ohjelmointia. Ilmeisesti tämä on huono asia ja minun pitää mennä ennemmin johonkin hommiin, mitä ennen tekivät kehitysvammaiset eli tekemään harjoja tms.

Vierailija
25/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ulkotöissä yksi päivä viikossa ja tykkään koska saa olla ulkona.

Aion jatkaa vielä seuraavan jakson.

On pilotti kokeilu ja toivon että jatkuu myös ensi keväänä.

Vierailija
26/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön maisteri ja minulle myös todettu, että pian ei ole vaihtoehtoja ja minut laitetaan kuntouttavaan. Tällä hetkellä kirjoitan päivät apurahahakemuksia ja opiskelen kieliä sekä ohjelmointia. Ilmeisesti tämä on huono asia ja minun pitää mennä ennemmin johonkin hommiin, mitä ennen tekivät kehitysvammaiset eli tekemään harjoja tms.

Kuntouttava ei ole este. Riittää minimi 2 päivää viikossa.

Samaa koskee sua jos olet työtön.

Omassa ryhmässäni kaikki ihan normaaleja.

Vierailija
27/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet hyvin hitaasti huopapallon päivässä ja senkin vähän sinnepäin. Mikäpä kiire siellä tehdessä joten teet hyvin hitaasti ja huolellisesti.

Vierailija
28/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun sairaus on, että joudut olemaan kuntouttavassa?

Ei ole sairautta, ihan vain työttömyys. Riittää kun olet pitkäaikaistyötön, joudut tänne.

Ap

Tiedän kun olen itsekkin joutunut kuntouttavalle pitkän työttömyyden takia. Samaan aikaan koitin vuokratyöfirman kautta saada töitä mutta erehdyin kertomaan olevani kuntouttavassa työssä. Ei ole ikinä tarjottu mitään lyhyttäkään työtä. Kuntouttava jos mikä syrjäyttää oikeista töistä.

Vierailija
29/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa harjojen tekemisessä olisitkin hyvä? Opiskellakin saa, mutta silloin pitää olla opiskelija. 

Vierailija
30/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kyllä mielelläni kuntouttavassa, kun toinen vaihtoehto olis ollut ei mitään. Sieltähän voi lähteä heti, jos saa oikean työpaikan.

Vierailija
31/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava tarkoitaa sitä että työtaidot eivät ole ajan tasalla, näin mulle sanottiin.

Kyllä työtoiminta aktivoi ihmisen ja saa ainakin liikkeelle.

Sekä sosiaalinen yhdessä tekeminen.

Kotona opiskeleva on edelleen työtön eikä vapautettu mistään.

Jos ei työkkärin velvoitteet kiinnosta niin sitten vaan on kotona ilman t.korvausta.

Pitää vaan olla tarkka mihin menee sillä on kivaakin työtoimintaa.

Vierailija
32/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä, miten eri tavalla nuo menee. Täällä missä itse asun (pieni alle 20t asukkaan kunta) kuntouttavaan laitetaan päihde- ja mt-kuntoutujat mutta tavallisilla pitkäaikaistyöttömillä ei niihin ole asiaa. 

Itse olen käynyt todella laajat yrittäjyyskurssit, koska jostain syystä työkkäri ei suostu uskomaan etten ole perustamassa yritystä. 

Vierailija
33/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ulkotöissä yksi päivä viikossa ja tykkään koska saa olla ulkona.

Ja muutenko et saisi? Minä saan olla ulkona ihan niin paljon kuin haluan.

Vierailija
34/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä, miten eri tavalla nuo menee. Täällä missä itse asun (pieni alle 20t asukkaan kunta) kuntouttavaan laitetaan päihde- ja mt-kuntoutujat mutta tavallisilla pitkäaikaistyöttömillä ei niihin ole asiaa. 

Itse olen käynyt todella laajat yrittäjyyskurssit, koska jostain syystä työkkäri ei suostu uskomaan etten ole perustamassa yritystä. 

Ilmeisesti joka kaupunki ja kunta hoitaa asiat omalla tavallaan.

Ap

Vierailija
35/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia, jonka sain kuntouttavasta työtoiminnasta on erittäin rasittava kaveri, joka soittelee vielä neljän vuoden jälkeenkin ja pyytää kylään. Viimeksi, kun kävin kylässä hänestä oli täysin selvinpäin hauska vitsi alkaa kouria haarojani, ja olemme molemmat yli 30-vuotiaita miehiä.

Vierailija
36/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huopapallojen askartelu kuulostaa painajaismaiselta, anteeksi nyt vaan. Kyllä minä aika paljon ihmettelen tätä touhua. Ihmiset näkevät paljon vaivaa koulutuksensa eteen, sitten mitään töitä ei ole tarjolla ja maisterit ym. laitetaan askartelemaan joulupalloja. Olen itsekin maisteri, joka sinnittelee pätkätöillä. Työttömyyskuukausia on vuodessa useita. Toistaiseksi kukaan ei ole ehdottanut mitään tällaista kurssia. Tuo olisi itselleni vihoviimeistä, olen luokattoman huono käsitöissä!

Vierailija
37/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti joka kaupunki ja kunta hoitaa asiat omalla tavallaan.

Ap

Jep, täällä itseasiassa leikattiin kuntouttavasta toiminnasta juuri melkoinen siivu, sääli sillä ne jotka siitä oikeasti hyötyisi eivät kohta ko. palvelua saa.

Vierailija
38/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä pyöritellä huopapalloja vaikka joka päivä työkseni, jos siitä maksettaisiin kunnon palkka ja se olisi oikea työsuhde lomineen ym.

Vierailija
39/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa asia, jonka sain kuntouttavasta työtoiminnasta on erittäin rasittava kaveri, joka soittelee vielä neljän vuoden jälkeenkin ja pyytää kylään. Viimeksi, kun kävin kylässä hänestä oli täysin selvinpäin hauska vitsi alkaa kouria haarojani, ja olemme molemmat yli 30-vuotiaita miehiä.

Mainittakoon vielä se, että porukassa oli muutamia vanhempia, elämää nähneitä fiksuja ihmisiä, joiden kanssa olis ollut kiva vaihtaa puhelinnumeroita ja ystävystyä. Mutta kertoo jotain surullista sosiaalisista taidoistani, että ystävystyin ainoastaan tähän yhteen riippakiveen.

Vierailija
40/68 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin noiden myyntitulot menevät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi