Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla 3-5v. lapsi? Kysy häneltä seuraavaa:

Vierailija
22.08.2018 |

”Onko sinulla ollut minun lisäkseni muita äitejä tai isejä?”

Tai oletko asunut muualla kuin tässä talossa?

Kiinnostaisi tietää lastenne entisistä elämistä, tai kuulla mitä tuon ikäiset onnistuvat sepittämään

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ap kirjoittaa mukamas jonakin muuna henkilönä sen varsinaisen provon Se kertoo siitä, kun lapsi paljasti iskän sivusuhteen.

Vierailija
2/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ap kirjoittaa mukamas jonakin muuna henkilönä sen varsinaisen provon Se kertoo siitä, kun lapsi paljasti iskän sivusuhteen.

No eikä kun olen tosissani, lapset kertoilee edellisistä elämistään, toisaalta jos niiltä suoraan kysyy, voivat miellyttääkseen sepittää jotain. Molemmat kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette uskalla kysyä? Lapsi ei niitä kysymyksiä tule muistamaan myöhemmin joten rohkeasti vain.

Vierailija
4/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä viitsi hämmentää omaa 5 vuotiasta kysymällä tuollaista, vaikka toisaalta houkuttaa kuulla mitä vastaisi.

Vierailija
5/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok kysellä tollaisia.

Vierailija
6/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin. Vastasi että joo sillon kun sä oot vielä töissä käydään isin kanssa toisen äidin luona.

Vierailija
7/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi myöskään moisilla kysymyksillä lastani hämmentää, mutta nämä asiat kiinnostavat itseänikin paljon ja aion kyllä kysellä tarkentavia kysymyksiä ja kirjoittaa vastaukset ylös jos lapsi joskus oma-aloitteisesti alkaa edellisistä elämistä puhua. 

Vierailija
8/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä viitsi hämmentää omaa 5 vuotiasta kysymällä tuollaista, vaikka toisaalta houkuttaa kuulla mitä vastaisi.

Voi olla että 5-vuotias on jo aavistuksen liian vanha, voi hämmentyä. Mutta jos kysyy vaan että ”onko tämä ainoa talo missä olet asunut?” ja jos lapsi hämmentyy niin sanot että ai niin, enhän minä muistanut että sinä et ollut syntynyt kun itse asuin Mansikkatiellä.

Vierailija
9/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää niin että ”olenko sun rakkain äiti/isä?” Ja jos vastaa joo, niin jatkokysymys: olenko sun ainoa äiti/isä? Ei sellasesta voi hämmentyä. Missä palstan isät luuhaa? Teillä on varmaan enemmän rohkeutta kysyä, äidit on niin ylisuojelevia.

Vierailija
10/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi, että ei ole, tai tiedä siitä, isi ei ole kertonut.

Eikä ole asunut muualla ikinä.

Ei yllättänyt :D

Vierailija
11/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi, että ei ole, tai tiedä siitä, isi ei ole kertonut.

Eikä ole asunut muualla ikinä.

Ei yllättänyt :D

No höh. Muutama johdatteleva kysymys olisi paikallaan. Kuten: oletko varma? Jos et muista niin remmistä tulee!

Vierailija
12/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut tarinaa toisista vanhemmista. Lyhyesti ja ytimekkäästi vastasi vain "ei" ja katsoi minua hölmistyneenä. Sen sijaan innostui kertomaan edellisestä kodistaan; siellä oli aina talvi ja vaatteita piti pukea päällekkäin ja päällekkäin. Laskettiin mäkeä ilman pulkkaa ja mentiin bussilla Pikku Kakkosen puistoon, siellä ei ollut keinuja koska ne oli viety talviunille varastoon.

Juttu jatkui vielä jonkin verran. Ei mikään tarina edellisestä elämästä sinänsä, eikä omaa sepitystä. Olemme kevään aikana muuttaneet toiselle paikkakunnalle ja ilmeisesti kolmevuotiaan muisti riittää vain viime talveen asti.

Vierailija
13/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 12, yksi rohkea. Siinä näitte, ei se lapsi rikki mene ja muistelu parantaa aivotoimintaa.

Vierailija
14/26 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyselkää nyt.

Vierailija
15/26 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/26 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin 4-vuotiaalta ja sitä nauratti ja se sanoi että ”no ei”.

Vierailija
17/26 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi selittämään siitä miten asui vintillä ja siellä oli liukumäki ja uima-allas.

Vierailija
18/26 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita äitejä. Isiä ei ole koskaan ollutkaan.

Asuttiin ennen siellä edellisessä kodissa. Muutettiin siis 1,5v sitten.

Ei yliluonnollisia kykyjä ja muistia.

Vierailija
19/26 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei pidä psyykata, mielikuvitus on muutenkin vasta kehittymässä, lapsi voi kokea pelottavana tuollaiset yliluonnolliset asiat, vaikka itse uskoisit näihin, niin lapsen täytyy antaa itse näistä muodostaa oma kokemus, eli jos lapsi näistä omaehtoisesti puhuu, niin silloin voidaan näistä keskustella sen oman näkemyksensä mukaan.

Vierailija
20/26 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette uskalla kysyä? Lapsi ei niitä kysymyksiä tule muistamaan myöhemmin joten rohkeasti vain.

Itse ainakin muistan kolmevuotiaasta lähtien mitä mulle on länkytetty.