Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette, voiko vanhat appivanhemmat hoitaa lasta?

Vierailija
22.08.2018 |

Saimme esikoisen talvella, vauva on nyt 6 kk ikäinen, ja mieheni ja miehen vanhemmat haluaisi, että vauva menisi välillä miehen vanhemmille hoitoon. Mieheni äiti ja isä ovat kuitenkin jo 70-vuotiaita (mies itse 44), molemmat jääneet eläkkeelle jo kahdeksan vuotta sitten. Ovat silti ikäisekseen kai ihan hyväkuntoisia kun asuvat kotona, ajavat autoa, eivät tarvitse apua missään sellaisessa missä vanhukset nyt yleensä ja ovat periaatteessa terveitäkin mitä nyt kulumaa jaloissa ja selässä ja muuta "pientä". Mutta minun mielestä he ovat kuitenkin liian vanhoja hoitamaan vauvaa, jos olen paikalla niin saa tietenkin olla vauvan kanssa miten paljon vain haluaa, mutta en uskalla jättää vauvaa heille yhtään hoitoon yksin. Mies ei ymmärrä minua tässä, luulen, että mies ei oikein käsitä kuinka vanhoja hänen vanhemmat oikeasti jo on (luulee että pystyvät kaikkeen samaan mihin viisikymppisetkin...). Mitä mieltä arvon palstaraati? Uskaltaisitteko te jättää vauvan 70-kymppisille hoitoon?

Kommentit (307)

Vierailija
301/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja... Mun vanhemmat on yli 70-vuotiaita ja jätän niille vauvani hoitoon ilomielin!

Vierailija
302/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksei ap voi vaan sanoa ettei halua antaa noin pientä lasta hoitoon. Piste. Rauhallisesti ja auktoriteetti säilyttäen.

Miksi pitää alkaa sepostaa polvista ja lonkista ja talon pohjapiirroksesta jossa vessa on väärässä paikassa j e.

Ja sitten seuraavaksi taas vinkua miten hänen auktoriteettiaan ei kunnioiteta.

Olen lukenut koko ketjun, ja ap sanoo kyllä tässä ketjussa, että ei halua antaa noin pientä lasta hoitoon. Hän ei myöskään ole puhunut pohjapiirustuksista eikä siitä että vessa olisi väärässä paikassa. Eikä väittänyt (eikä vinkunut) että hänen auktoriteettia ei kunnioitettaisi.

Jos joku täällä valehtelee niin se olet sinä.

Käsittämätöntä ap:n kiusaamista tässä ketjussa, oikeastaan koko ketju on vain sitä.

Niin. Sen hän sanoi sen jälkeen kun oli ensin selittänyt ummet ja lammet vanhusten iästä ja kunnosta jne.

Ja vääränlaisesta vaipanvaihdosta joka on hengenvaarallista koska kantelu ja vessan liian kaukainen sijainti.

Ja sitten kaiken tuon potaskan jälkeen alkaa vinkua auktoriteetin puutteesta.

Olet tainnut kyllä lukea nyt ihan omiasi.

Oletko koskaan kuullut sanaa projektio?

Sinulta puuttuu sisälukutaito. Tuossa ylhäällä on tän naurettavan märinän tiivistelmä. Tavaa se ja jätä sivistyssanat suosiolla meille älykkäille.

Eli haukut netissä tuntemattomia myös tyhmiksi. 

Mitähän se kertoo sinusta...

Että olen tarkkanäköinen ja rehellinen, toisin kuin sinä ja tää ap.

Mitä ihmeen kiksejä sinä saat ap:n haukkumisesta???

Ehkä hän ei muistutakaan miniääsi.. Vaan sinua itseäsi kun olit itse esikoisesi 6 kk äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 74-vuotias äiti on muuten mestari nukuttamaan vauvat ja vilkkaat taaperot. (Nyt ei siis ole kyse mistään erityislapsista tai jollain muulla tavalla erityisen spesiaaleista lapsista.) En tiedä, mikä siinä on, mutta keinutuoli ja tuutulaulu tainnuttavat kakaran kuin kakaran. Ollaan kokeiltu, eikä onnistu keneltä vaan, vaikka tekisi täsmälleen samalla tavalla, joten mun äitillä on tässä joku erityinen lahjakkuus ja taito. 

Joillain on. Mun äitini on samanlainen... oli perhepäivähoitaja ennen ja sai aina hoitoonsa ne "vaikeimmaksi" koetut lapset, joiden kanssa muut ei saaneet arkea toimimaan. Joku ihmeellinen taito se on. 

Se on ääni - rauhallinen, matala ääni. Olen käynyt hoitamassa lapsia, kun vanhemmat ovat olleet väsyneitä ja olen huomannut, että kun otan lapset kainaloon ja kiedon viltin ympärille ja alan kertomaan satua esim. "kolme karhua", niin hiljaisuus laskeutuu heti. Ja kun satu on kerrottu ja vastattu lasten kysymyksiin, niin siirrytään sänkyyn ja alan laulamaan tuu, tuu, tupakkirulla... tai muita tuutulauluja. Laulan monotoonisella, rauhallisella äänellä monta kertaa peräkkäin ja lapset nukahtavat siihen.

Voi jösses, minun (lapseton 35v, korkea ääni) siskontytöt (2 ja 4v) nukahtavat aina luonani kuin unelma. Mutta kyllä tiedän tasan tarkkaan mitä tapahtuu, kun menevät kotiin: heihin asettuu pieni ja voimakas olio nimeltään uhma. Ja se uhma kun tulee kaikista eniten niitä omia vanhempia kohtaan.

Ihan totta, minun kanssa he nukahtavat kun vaan sanon, että nyt nukutaan. Äitinsä saa taistella heidän kanssaan tunnin. Olenko nyt jotenkin taiaomaisen lahjakas lasten kanssa? En, minä vain omaan taikavoiman nimeltään en-ole-heidän-äiti.

Jotenkin tämä ketju on ihan tavattoman omituinen. Puoletkaan eivät ole edes lukeneet ap:n viestejä. Osan logiikka on aivan jäätävää: koska appikset on olleet vanhempia kauemmin niin he kyllä osaavat paremmin kuin ap. Anteeksi mitäh? Pitäisiköhän mun siskoni viedä sitten lapsensa hoitoon meidän alkoholisti-pahoinpitelijä vanhemmille minun sijaan? Ovat omasta mielestään kyllä aivan erinomaisia. Vanhin veljemmekin pitää heitä hyvinä vanhempina.

Miksi ylipäätään pitäisi viedä oma vauva hoitoon, jos ei halua? Isovanhemmalt ei pysty mitenkään muuten luomaan suhdetta? Mitä ihmettä sellaisilla isovanhemmilla tekee, joilla ei kiinnosta omat lapsenlapset ellei heitä saa tavata ilman vanhempien seuraa? Jos mulla ois lapsia, niin pitäisin outona ja huolestuttava, että jonkun on aivan pakko saada olla mun lasten kanssa ilman mua. Mitä sellaista pitää saada tehdä sen vauvan kanssa, ettei vauvan omat vanhemmat voi olla läsnä?

Kiitos sinulle. Juuri näitä kysymyksiä minäkin olen miettinyt.

AP

Mutta päädyit jankkaamaan polvivaivoista, liian pitkästä matkasta kylppäriin sortuen ikärasismiin...

Minua on syytetty täällä valehtelusta, mutta en ole valehdellut, ihan oikeasti mietin appivanhempien polvi- ja selkävaivoja vauvan kantamisen kannalta. Se, että polvivaivojen lisäksi mietin jotain muutakin ei tarkoita, että polvivaivahuolet olisi jotenkin valehtelua.

AP

Luin koko ketjun. Näyttäisi siltä että enemmistön mielestä voisit antaa lapsesi aika ajoin appivanhempiesi hoitoon, joskin tämä riippuu siitä missä kunnossa he ovat. Sinun mielipiteesi näyttäisi olevan ettet voi antaa lastasi hoitoon koska et halua että lasta hoidetaan muuten kun sinun määräämälläsi tavalla. Hoitajien iällä tai kunnolla ei loppujen lopuksi kuitenkaan ole merkitystä vaan sillä tavalla, jolla pelkäät heidän lasta hoitavan.

Sait siis vastauksen "ap-raadilta", ja se ei ollut sinulle mieluinen.

Case closed.

Vierailija
304/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksei ap voi vaan sanoa ettei halua antaa noin pientä lasta hoitoon. Piste. Rauhallisesti ja auktoriteetti säilyttäen.

Miksi pitää alkaa sepostaa polvista ja lonkista ja talon pohjapiirroksesta jossa vessa on väärässä paikassa j e.

Ja sitten seuraavaksi taas vinkua miten hänen auktoriteettiaan ei kunnioiteta.

Olen lukenut koko ketjun, ja ap sanoo kyllä tässä ketjussa, että ei halua antaa noin pientä lasta hoitoon. Hän ei myöskään ole puhunut pohjapiirustuksista eikä siitä että vessa olisi väärässä paikassa. Eikä väittänyt (eikä vinkunut) että hänen auktoriteettia ei kunnioitettaisi.

Jos joku täällä valehtelee niin se olet sinä.

Käsittämätöntä ap:n kiusaamista tässä ketjussa, oikeastaan koko ketju on vain sitä.

Niin. Sen hän sanoi sen jälkeen kun oli ensin selittänyt ummet ja lammet vanhusten iästä ja kunnosta jne.

Ja vääränlaisesta vaipanvaihdosta joka on hengenvaarallista koska kantelu ja vessan liian kaukainen sijainti.

Ja sitten kaiken tuon potaskan jälkeen alkaa vinkua auktoriteetin puutteesta.

Olet tainnut kyllä lukea nyt ihan omiasi.

Oletko koskaan kuullut sanaa projektio?

Sinulta puuttuu sisälukutaito. Tuossa ylhäällä on tän naurettavan märinän tiivistelmä. Tavaa se ja jätä sivistyssanat suosiolla meille älykkäille.

Eli haukut netissä tuntemattomia myös tyhmiksi. 

Mitähän se kertoo sinusta...

Että olen tarkkanäköinen ja rehellinen, toisin kuin sinä ja tää ap.

Mitä ihmeen kiksejä sinä saat ap:n haukkumisesta???

Ehkä hän ei muistutakaan miniääsi.. Vaan sinua itseäsi kun olit itse esikoisesi 6 kk äiti.

Mikä ihmeen tollojen esitaistelija sinä olet? Saat sairaita kicksejä siitä?

Vierailija
305/307 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aikoinaan halunnut tai pystynyt jättää vauvaa kenelläkään paitsi lasten isälle. Jos et pysty niin et pysty.

Vierailija
306/307 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi noin pieni vauva edes pitäisi muka pystyä jättämään hoitoon.

Vierailija
307/307 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi puolen vuoden ikäistä vauvaa hoitoon isovanhemmille. En 70-vuotiaille vanhuksille enkä nuoremmillekaan isovanhemmille. Isovanhemmat ovat yleensä epäluotettavia eivätkä he osaa hoitaa lapsia. Isovanhemmat eivät hoida lasta niin kuin lapsen äiti ja isä ohjeistavat. Isovanhemmat ovat omapäisiä ja toimivat lapsen kanssa niin kuin heitä itseä huvittaa. Eli miten he itse helpommalla pääsevät.

Lapsella pitää olla turvallinen ja jaksava hoitaja. Vauvaikäisellä pitää olla jaksava hoitaja, jolla on hoksottimet kunnossa. Leikki-ikäisellä pitää olla lastenhoitaja, joka pystyy liikkumaan nopeasti esimerkiksi ulkoillessa. Epäluotettava, iäkäs ja usein jo monisairas, jopa muistisairas isovanhempi ei ole turvallinen lastenhoitaja. Siksi EI.

Miksi 6 kk ikäinen vauva pitäisi edes viedä hoitoon? Vauvan paikka on kotona!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä