Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette, voiko vanhat appivanhemmat hoitaa lasta?

Vierailija
22.08.2018 |

Saimme esikoisen talvella, vauva on nyt 6 kk ikäinen, ja mieheni ja miehen vanhemmat haluaisi, että vauva menisi välillä miehen vanhemmille hoitoon. Mieheni äiti ja isä ovat kuitenkin jo 70-vuotiaita (mies itse 44), molemmat jääneet eläkkeelle jo kahdeksan vuotta sitten. Ovat silti ikäisekseen kai ihan hyväkuntoisia kun asuvat kotona, ajavat autoa, eivät tarvitse apua missään sellaisessa missä vanhukset nyt yleensä ja ovat periaatteessa terveitäkin mitä nyt kulumaa jaloissa ja selässä ja muuta "pientä". Mutta minun mielestä he ovat kuitenkin liian vanhoja hoitamaan vauvaa, jos olen paikalla niin saa tietenkin olla vauvan kanssa miten paljon vain haluaa, mutta en uskalla jättää vauvaa heille yhtään hoitoon yksin. Mies ei ymmärrä minua tässä, luulen, että mies ei oikein käsitä kuinka vanhoja hänen vanhemmat oikeasti jo on (luulee että pystyvät kaikkeen samaan mihin viisikymppisetkin...). Mitä mieltä arvon palstaraati? Uskaltaisitteko te jättää vauvan 70-kymppisille hoitoon?

Kommentit (307)

Vierailija
1/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin arvannut muutenkin, että kyse on esikoisesta :)

Vierailija
2/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

setä kirjoitti:

Olisin arvannut muutenkin, että kyse on esikoisesta :)

Miten 70-kymppisten kykyyn hoitaa vauvaa vaikuttaa se, että onko vauva meidän esikoinen vai ei?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä hormonihöyryissä vai mitä ihmettä?

Perusterveet isovanhemmat ei kelpaa! Siis ei se ikä mitään ratkaise sillä voihan vaikka 4kymppinen olla ihan sairas tai vaikka juoppo ja ei voi hoitaa lapsenlasta.

Ei se lapsen hoitaminen nyt mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
4/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvallanne on appivanhemmat? Tuskin olisitte Suomen sosiaaliviranomaisten mielestä kykeneviä lasten huoltajiksi.

Vierailija
5/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai niiden kyvyssä hoitaa lasta ole mitään vikaa. Vika taitaa olla sinun päässäsi. Varmasti ihan normaaleja ihmisiä. Minun äitini teki vielä töitäkin 7kymppisenä. Niin todellakin osaisi myös hoitaa meidän lapsiakin.

Vierailija
6/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvallanne on appivanhemmat? Tuskin olisitte Suomen sosiaaliviranomaisten mielestä kykeneviä lasten huoltajiksi.

? En ihan ymmärrä logiikkaasi. Puhuttelen mieheni vanhempia tietenkin appivanhemmiksi, ei siinä mitään ihmeellistä ole.

AP

Vierailija
7/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen äitinä luulet ettei kukaan muu tässä maailmassa pysty hoitamaan hetkeäkään lastasi tai taivas tipahtaa niskaan. Relaa!

Vierailija
8/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vielä hormonihöyryissä vai mitä ihmettä?

Perusterveet isovanhemmat ei kelpaa! Siis ei se ikä mitään ratkaise sillä voihan vaikka 4kymppinen olla ihan sairas tai vaikka juoppo ja ei voi hoitaa lapsenlasta.

Ei se lapsen hoitaminen nyt mitään rakettitiedettä ole.

No ei esim. kolmevuotiaan hoitaminen olekaan, mutta 6 kk vauvan on vähän eriasia, kun pitää kakkavaippatilanteessa viedä vauvaa pesulle ym ym.

AP

Vierailija
9/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän he itse tiedä.

Vierailija
10/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vauvan uskaltaa jättää perusterveille seitsenkymppisille hoitoon, mutta kolmivuotiasta en kyllä jättäisi. 

Vierailija
11/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä terve 70v ei pysty tekemään jos vertaa 50v. Juoksemaan maratoonia? Onko teidän vauvalla joku sairaus tai erikoislapsi niin sitten voi olla muiden iästä riippumatta hoitaa?

Mutta jos lapsi on terve ja isovanhemmat ovat terveet ja halukkaita hoitamaan niin en ymmärrä mikä on niin vaikeaa. Aluksi pari tuntia ja myöhemmin sitten vaikka päiväksi ja joskus sitten yökylään.

Meidän tyttö oli jo 1v ihan onnessa kun pääsi mummolaan yökylään. Mummolasta on itselläkin monet hyvät muistot.

Vierailija
12/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on 70 enkä jättäisi hänelle 5kk kuopustani hoidettavaksi. Äidillä on sairauksia juu, mutta on ihan hyväkuntoinen seniori. Kuitenkin ajattelen että vastuu vauvasta kauemmin kuin vaikka pari tuntia on liian rasittavaa. Hän on oman osuutensa tehnyt, saa nauttia sylittelyistä ja köllöttelyistä, mä hoidan hoitopuolen.

Vierailija
13/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voivat hoitaa, jos kerran itse niin arvioivat.

Vierailija
14/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat ihan tosissasi että TERVE 70v. ei osaa/pysty vauvan peppua pesemään ja vaippaa vaihtamaan!!!!!

Vierailija
15/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole vielä mikään paha ikä tänäpäivänä. On kuule 80-vuotiaitakin jotka reippaita ja hoitavat pikkulapsia hyvin. Vähän avarampi katsantokanta nyt sinne ja luottamusta. En ihmettele jos miehesi loukkaantuu ajatuksistasi, onhan kyse hänen vanhemmistaan.

Itse olisin iloinen että haluavat jo tuossa vaiheessa ottaa hoitoon, moni nuorempikaan ei välttämättä haluaisi.

Vierailija
16/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain todellista syytä mikset halua vauvaa sinne antaa? Pelkkä ikä ei oikein ole hyvä peruste.

Lapseni seittemänkymppiselle mummolle en lapsiani jättäisi (en luota häneen eikä hänen keskittymiskykynsä tai kuntonsakaan ole kehuttava).

Toisaalta kaverini seitsemänkymppiselle äidille voisin lapseni jättääkin, on rehellinen, liikunnallinen, ajanhermolla oleva tolkun nainen.

Vierailija
17/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen vauvan uskaltaa jättää perusterveille seitsenkymppisille hoitoon, mutta kolmivuotiasta en kyllä jättäisi. 

Miksi et jättäisi kolmevuotiasta? Sitä ei sentään tarvitse enää kantaa samoin kuin vauvaa (vauvan nostaminen ja kantaminen selkä- ja polvikipuiselle ei ole helppoa?)

AP

Vierailija
18/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pepun voi muuten pyyhkiä ihan kosteuspyyhkeillä.

Vierailija
19/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et jättäisi kolmevuotiasta? Sitä ei sentään tarvitse enää kantaa samoin kuin vauvaa (vauvan nostaminen ja kantaminen selkä- ja polvikipuiselle ei ole helppoa?)

AP

Niin. Tää lapsesiko oli esikoinen? 😂

Vierailija
20/307 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat ihan tosissasi että TERVE 70v. ei osaa/pysty vauvan peppua pesemään ja vaippaa vaihtamaan!!!!!

Terveellä tarkoitin, että ei ole missään vanhainkodissa tai sairaalassa eikä pahasti dementoitunut. Kuitenkin heillä molemmilla on selkäkipua ja polvikipuja ja lonkkakipuja ja sellaisia, joita aina valittavat, että liikkuminen sattuu. Miten he voisivat turvallisesti kantaa vauvaa jos ihan kävelykin heitä sattuu (ilman vauvaa)?

AP