Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten haetaan apua masennukseen?

Vierailija
22.08.2018 |

Mistä haetaan apua masennukseen ja ahdistukseen ja paniikkihäiriöön? Mihin soitan ja voiko joku laittaa sanantarkasti, mitä sanon. Tilanne on todella paha. Haluan ajan tälle päivälle tai huomiselle. Sen pudempään en kestä odottaa. Pelkään, ettei kukaan ota vakavasti. Olen ihan varma, että ne käskee seurata tilannetta ja soittaa uudestaan kuukauden päästä. Tai saan ajsn johinkin viikkojen päähän. Sitten on aivan sama, vaikka en mene ollenkaan. Joo, taitaa olla turha edes yrittää. Auttakaa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että kärsit masennuksesta ja kaipaat apua. Ihminen puhelimen päässä antaa lisäohjeita. Olet rohkea, kun haet apua.

Vierailija
42/46 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun pääset vastaanotolle, kantsii kirjoittaa ennen sitä paperille asioita, jos se helpottaa. Ehkä helpompi miettiä ajan kanssa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella huono puhelimessa puhumisessakin. En osaa selostaa asioitani ja jätän hermostuksissani kaiken oleellisen kertomatta. Kammoan, että tulee kiusallisia tilanteita, kun en osaa sanoa mitään ja jotkut ei kysy mitään. Ei tämä taida tulla onnistumaan. 

Vierailija
44/46 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä onnistut! Mulla oli just sama tilanne, ahdistusta ja paniikkikohtauksia ollut. Tuntui, että on pakko saada apua, mutta en uskalla soittaa minnekään eikä oteta tosissaan.

Tänään soitin alkuillasta kaupungin mielenterveyspalvelujen akuuttityöryhmän neuvontapuhelimeen. Ensin itketti vain, mutta pian huomasin puhuvani tosi mukavan ja ymmärtävän naisen kanssa.

Hän kyseli tarkkaan kaikkea, yksinkertaisia kysymyksiä, mutta puhui hyvin asiallisesti. Sanoi heti, että tarvitsen apua ja yhdessä mietitään jatkoa. Soittavat aamulla takaisin, selviää enemmän.

Helpotti jo, kun soitin ja joku tietää pahasta olostani, olisimpa soittanut jo aiemmin. Osaat kyllä kertoa mitä pitää, ja ne kysyy tarkemmin, jos jää epäselvää. Tuntui, että mun piti sanoa vain, että tuntuu pahalta, ei muuta, ja nimeni ja numeroni! Ansaitset saada apua, rohkeutta ja voimaa sinulle!

Vierailija
45/46 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että sinullekävi noin hyvin ja sait apua. Ehkä jossakin paikoissa osataan auttaa ihmisiä. Olen edelleen ihan varma, että minun ei kannata edes yrittää. En edes koe ansaitsevani mitään apua. Tällä tuurilla puhelimeen vastaa joku tympeä ihminen ja saan ajan parin kuukauden päähän. En tule kestämään niin pitkään tämän ahdistuksen kanssa. Nytkin aivan oksettaa. 

Vierailija
46/46 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em. hyvien neuvojen lisäksi suosittelen osallistumista vertaistoimintaan. Masentuneille on tarjolla monia vertaiskeskusteluryhmiä. Niissä on tosi mielenkiintoista käydä - saa kuulla erilaisia tarinoita, mitkä ovat johtaneet masennukseen, miten muut hoitavat masennustaan, saa tukea kohtalontovereilta ja hyviä vinkkejä miten elää masennuksen kanssa. Ks. esim: http://mielimaastary.fi/Ryhmät.php .

Jos muut tietävät hyviä keskustelukerhoja masentuneille, niin jakakaa täällä vinkkejä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan