Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse alkoholista eroon!

Vierailija
21.08.2018 |

Olen yrittänyt vaikka kuinka monta kertaa luopua alkoholista, mutta eipä onnistu. Kun juon, menee aina aivan överiksi. Muisti menee joka kerta! Humalassa riitelen, petän miestäni ja soittelen typeriä puheluja. Eli olen täysi ääliö. Minulla on muutama raitis ystävä, mutta suurin osa ystävistäni juo myös rankasti.

Olen käynyt A-klininalla ja AA:ssa. Olen ottanut Antabuksia - ja juonut niidenkin kanssa. Juuri nyt on täysin epätoivoinen ja itsetuhoinen olo.

Voinko saada vielä jostain apua?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko töissä? Opiskeletko? Lapsia? Mielenterveysongelmia? Lapsuus?

Kerro vähän taustoja, niin ehkä tulee enemmän ideoita, mistä voisit lähteä hakemaan apua. Itselläni on ystävä, joka sairastaa kaksisuuntaista ja ennen kuin se todettiin ja saatiin lääkitys kuntoon, joi aivan liikaa. Milloin maniavaiheessa, milloin masennusvaiheessa ahdistukseen. Joku syy sulla on, miksi käytät liikaa alkoholia. Ja kun tiedät syyn, on helpompi lähteä hakemaan apua.

Vierailija
2/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut ssri-lääkkeitä? (esim. essitalopraami)

Tunnen henkilön joka pääsi pahasta ja pitkään jatkuneesta alkoholiongelmasta noiden avulla eroon. Hänellä meni täysin mielenkiinto alkoholiin lääkkeiden myötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinanpiru on paha vastus... Olen itsekin ennen ollut alkoholin suurkuluttaja. Nykyään en juo enää juurikaan. Viimeksi otin kaksi lasillista viiniä viime lauantaina, sitä ennen olen ottanut lasillisen joskus keväällä. Näyttää kuitenkin siltä, että minun ei pitäisi otta edes sitä yhtä tai kahta lasillista. Jäi nimittäin sellainen himo päälle lauantaisesta viinistä, että ei tosikaan! Mieli tekee lisää alkoholia. Näin käy joka kerta, kun otan edes vain ihan vähän. Se herättää viinanpirun, ja taas saa tehdä töitä itsensä kanssa, ettei anna sen viedä mukanaan.

Minulla ei ole sen kummempia neuvoja, miten päästä irti viinasta. Itse pääsin niin, että totesin, etten tahdo tällaista elämää enää. En tahdo viinan aiheuttamia krapuloita ja muita vaivoja, en ihmissuhdesotkuja, en kännisekoilua ja niiden aiheuttamaa häpeää yms. Tahdon itselleni paremman elämän. Ja tämän päätöksen myötä aloin vähentää alkoholin käyttöä rajusti. Erosin myös silloisesta miehestäni, joka myös käytti paljon. Se oli hyvä, koska sitten ei tullut enää juotua toisen seuraksi.

Vierailija
4/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on epäilty kaksisuuntaista. Ja tunnistankin itsestäni maanisia ja depressiivisiä vaiheita. Juuri nyt on menossa aallon pohja.

Opiskelen yliopistolla ja teen osa-aikaisesti töitä kaupan kassalla. Työ masentaa ja ahdistaa todella paljon, koska joudun kohtaamaan jatkuvasti uusia ihmisiä, vaikken jaksaisikaan.

Ehkä joku lääkitys voisi tosiaan tuoda avun tähän kierteeseen. Itse olen täysin voimaton alkoholin edessä.

Vierailija
5/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on epäilty kaksisuuntaista. Ja tunnistankin itsestäni maanisia ja depressiivisiä vaiheita. Juuri nyt on menossa aallon pohja.

Opiskelen yliopistolla ja teen osa-aikaisesti töitä kaupan kassalla. Työ masentaa ja ahdistaa todella paljon, koska joudun kohtaamaan jatkuvasti uusia ihmisiä, vaikken jaksaisikaan.

Ehkä joku lääkitys voisi tosiaan tuoda avun tähän kierteeseen. Itse olen täysin voimaton alkoholin edessä.

Tässä kommentoi siis ap.

Vierailija
6/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedään päihteiitä niiin kauaan kun kuoolen.

Vierailija
7/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedään päihteiitä niiin kauaan kun kuoolen.

Ja sen kyllä huomaa...

Vierailija
8/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rakas ystävä. Nyt sun täytyy saada pätevä lääkäri, diagnoosi kuntoon ja oikea lääkitys. Uskon todella vahvasti, että alkoholi jää sivuun oikean lääkityksen myötä. Tai ainakin selvästi vähempään rooliin.

Etsi tietoa kaksisuuntaisesta. Ystävälläni on kakkostyyppi, joka on usein vaikeampi tunnistaa, kun maniavaiheet eivät ole aivan yhtä selkeitä mutta masennusjakso sitäkin kamalampi.

Varaa aika mahdollisimman pian. Älä tee kuten ystäväni, joka sinnitteli  ja sinnitteli yli kymmenen vuotta, kunnes yksi ilta päätti, että nyt riittää. Seuraavaksi heräsi teholla. Onneksi. Pääsi osastolle ja siitä prosessi alkoi.

t. Kakkonen

Vierailija
9/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille täytyy siis varata aika heti huomenna!

Minun täytyy lähteä töihin parin tunnin päästä. En vain millään kykene kohtaamaan ihmisiä. Olen eilen juonut, pettänyt taas miestäni, enkä edes muista koko illasta paljoakaan. Kauhea olo, elän aivan kummallista kaksoiselämää. Olen humalassa aivan toinen persoona kuin selvin päin. Ihan oikeasti tuntuu siltä, etten edes osaa olla vastuussa sen humalaisen minän teoista. En oikeastaan ymmärrä niiden olevan totta.

Haluaisin vain käpertyä mieheni kainaloon ja saada kaiken anteeksi. Mutta eihän tämä niin mene. Pian täytyy alkaa valmistautumaan töihin ja vastailemaan kaiken maailman teksti- ja Whatsapp-viesteihin.

Voiko tällaista ihmistä kukaan rakastaa? Ei varmasti.

Kunpa olisikin joku lääkitys, joka voisi poistaa tätä pahaa oloa!

Ap

Vierailija
10/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/mielenterveyden-h%C3%A4iri%C3%B6t/kaksisuuntainen-mielialah%C3%A4iri%C3%B6

Lue tämä ajatuksella. Uskonpa, että löydät siitä paljon itseäsi. Alkoholinkäyttö, syyllisyyden ja arvottomuuden tunne ovat tyypillisiä sairaudelle.

Hae apua ja vaadi sitä. Yritä jaksaa vaikka masennus onkin päällä.

Sinua voi ja pitää rakastaa. Sairaus muuttaa sinua mutta kun saat oikeaa hoitoa, tulee oma persoona enemmän esiin.

Tsemppiä ja voimia!

t. Kakkonen

Vierailija
11/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko jättää alkoholin?

Vierailija
12/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt vaikka kuinka monta kertaa luopua alkoholista, mutta eipä onnistu. Kun juon, menee aina aivan överiksi. Muisti menee joka kerta! Humalassa riitelen, petän miestäni ja soittelen typeriä puheluja. Eli olen täysi ääliö. Minulla on muutama raitis ystävä, mutta suurin osa ystävistäni juo myös rankasti.

Olen käynyt A-klininalla ja AA:ssa. Olen ottanut Antabuksia - ja juonut niidenkin kanssa. Juuri nyt on täysin epätoivoinen ja itsetuhoinen olo.

Minnesota-hoito on tuottanut hyviä tuloksia, kun siellä kaivetaan luurangot kaapista ja on lääkkeetön hoito. Riippuu siitä, minkä ikäinen olet, kunnat myöntävät maksusitoumuksia vain nuorille, korkeintaan kolmekymppisille. Muuten maksaa useita tonneja.

Vierailija
13/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko jättää alkoholin?

Miksi haluaisin jättää alkoholin? Se on mun paras kaveri. Alkoholi on luontaistuote.

Vierailija
14/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minnesota-hoito on tuottanut hyviä tuloksia, kun siellä kaivetaan luurangot kaapista ja on lääkkeetön hoito. Riippuu siitä, minkä ikäinen olet, kunnat myöntävät maksusitoumuksia vain nuorille, korkeintaan kolmekymppisille. Muuten maksaa useita tonneja.

Ei saa valehdella vakavasta asiasta, on siis kuntakohtaista nuo maksusitoumukset. Suurin osa hoitoon menijöistä maksaa itse, vain 20% saa maksusitoumuksen, mutta siis vanhemmatkin saavat. Jotkut kunnat eivät anna minkään ikäisille.

Vierailija
15/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha käydä AA:ssa tai Minnesotassa, jos taustalla on esim. kaksisuuntainen. Ensin hoitoa siihen ja sitten hoitoa alkoholiin, jos se on vielä ongelma oikean lääkityksen jälkeen.

t. Kakkonen

Vierailija
16/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todettu alkoholismi niin ei anneta mitään muuta kuin antabusta. Ei minkäänlaista mielialalääkettä. Itse vuosia sitten sairastunut masennukseen ja pakko-oireiseen häiriöön eikä alkoholilla ollut mitään osuutta asiaan. Myöhemmin aloin käyttämään alkoholia kun jäin yksin eikä kukaan pidä yhteyttä. Katkolla työntävät diapamia ja b-vitamiinia.

Vierailija
17/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista asiallisista vastauksista!

Puhuin nyt mieheni kanssa asiasta. Sanoin, että olen tehnyt humalassa aivan kauheita asioita. En pystynyt sen tarkemmin asioista kertomaan, kun aloin vain itkemään hysteerisesti. Mies on kuulemma ajatellut jättävänsä minut. Ymmärrän sen. Sanoi, että selvin päin olen ihana ja kaikki tekevät virheitä. Mutta minun virheeni ovat liian suuria anteeksiannettaviksi. Ymmärrän senkin. Puhelin tuntuu kädessä erittäin painavalta. Mutta oli pakko puhua hänelle. Huomenna aamulla sitten kasvotusten.

Olen aivan puhki ja ahdistaa valtavan paljon. Nyt olen tauolla töissä ja on vaikea hengittää. On aivan kauheaa palata kohta taas ihmisten eteen. Pelkään samalla, että tämä masennus kääntyy siihen, että saatan alkaa taas juomaan, kun luulen olevani maailman viisain, paras ja iloisin alkoholinkäyttäjä.

Jo ajatus siitä, että voisin saada tunteeni hallintaan jollain tavoin, tuntuu lohdulliselta.

Ap

Vierailija
18/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/mielenterveyden-h%C3%A4iri%C3%B6t/kaksisuuntainen-mielialah%C3%A4iri%C3%B6

Lue tämä ajatuksella. Uskonpa, että löydät siitä paljon itseäsi. Alkoholinkäyttö, syyllisyyden ja arvottomuuden tunne ovat tyypillisiä sairaudelle.

Hae apua ja vaadi sitä. Yritä jaksaa vaikka masennus onkin päällä.

Sinua voi ja pitää rakastaa. Sairaus muuttaa sinua mutta kun saat oikeaa hoitoa, tulee oma persoona enemmän esiin.

Tsemppiä ja voimia!

t. Kakkonen

Tuossa tekstissä oli näin pikaisesti vilkaistenkin paljon tuttua... Täytyy lukea töiden jälkeen ajatuksella. Kiitos linkistä!

Ap

Vierailija
19/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
20/25 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun elämältä.