Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako Venäjälle lähteä autolla?

Vierailija
20.08.2018 |

Mies on kuulemma tulevaisuusessa lähdössä. Pyysin, ettei lähtisi, mutta ei välitä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kojelautakamera on tarpeellinen, ja lähes kaikki venäläiset pitävät sitä autossaan. Sen takia Venäjältä on niin paljon niitä liikennevideoita youtubessa. Onnettomuudessa syytetään aina ulkomaalaista, jos kameraa ei ole.

Kannattaa ne vakuutusasiat myös selvittää.

Vierailija
42/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäähän miehesi, että suomalainen liikennevakuutus ei ole voimassa Venäjällä? Eli jos vaikkapa aiheuttaa liikenneonnettomuuden, niin on vahingoista henkilökohtaisesti vastuussa? Itse en jo yksinomaan tästä syystä lähtisi.

Höpöhöpö on voimassa ja itse käyn jatkuvasti autolla siellä, niin olen varmistanut asian vakuutusyhtiöstä

Voimassa on, mutta edelleen pätee, mitä viestissä 20 lukee. Vakuutuksen korvausrajat ovat tosi pienet. Jos aiheutat pahan henkilövahingon, joudut tod.näk. suuren osan maksamaan itse. Tämän voit vaikka tarkistaa sieltä vakuutusyhtiöstäsi.

Paskapuhetta tai vakuutusyhtiö vaihtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennekuolemien määrä /100000 ihmistä sama kuin Afrikassa, niin että siitä voi lähteä. Liki 20/100000 kun suomessa ollaan viiden pinnassa ja Espanjassa vain 3.6/1000000. Sitten se, että jos se onnettomuus tulee niin oikeudenkäynnisäs voi käydä miten vaan. Paitsi että vakuutukset eitoimi niin lisäksi voi tulla pitkä vankeustuomio vaikket olisikaan syyllinen. Kaikki pitää kojelautakameraa että olisi edes vähän jotain jolla näyttää toteen mitä todella kävi. Mutta ei siitäkään aina apua ole.

Vierailija
44/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Rajan ylitys ja kaikki paperiasiat kannattaa selvittää hyvin, esimerkiksi auton omistus- ja vakuutusasiat yms. (esim. jonkun toisen omistamalla autolla meneminen vaatii omanlaisensa byrokratiat)

- Suomalaisella (/ulkomaisella) autolla olet väkisinkin silmätikkuna, voit joutua helposti syyttäkin pysäytetyksi ja kaikenlaista kysellään (kokemusta useamman kerran sekä asiallisista että vähemmän asiallisista viranomaisista). Tässä kielitaito on ensiarvoisen hyvä juttu, varjeltu siltä että ihan kaikkea ei yritetä.

- Onnettomuustilanteissa ulkomaalaisena on helposti alakynnessä. Tosin kaikenlaiset kojelautakamerat yms suosittuja, eikä varmaan olisi haitaksi itselläkin olla vastaavaa materiaalia, jolla tarvittaessa todistaa tilanteiden todellista kulkua.

- Liikenne saattaa olla hurjaa, mutta jos ei suurimpiin kaupunkeihin ajele keskusta-alueille, niin itse rauhallisesti (mutta ilman turhia alinopeuksia) tien oikeaa laitaa edeten pärjää kyllä. Muut menee kyllä tarvittaessa ohi.

- Pysäköinnissä tarkkana, että sallittu paikka, arvotavarat pois ja ovet lukkoon. (Myös ajon aikana voi pitää ovet lukossa, joskus kannattaa, kokemusta tästäkin)

- Tarkkana tasoristeyksissä ja muutenkin risteyksissä yms. Ja aina ei kannata pitää itsepäisesti kiinni omista etuajo-oikeuksista, vaan seurata muuta liikennettä tarkasti.

Vierailija
45/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Rajan ylitys ja kaikki paperiasiat kannattaa selvittää hyvin, esimerkiksi auton omistus- ja vakuutusasiat yms. (esim. jonkun toisen omistamalla autolla meneminen vaatii omanlaisensa byrokratiat)

=== Eli valtakirja, jonka saat vakuutusyhtiöstäsi.

Muihin kohtiin totean, että näinhän se menee ulkomailla muuallakin liikuttaessa. Tosin viranomaisten kanssa minulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia, vaikka joskus ovat jossain pysäytelleetkin.

Vierailija
46/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body P kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietäähän miehesi, että suomalainen liikennevakuutus ei ole voimassa Venäjällä? Eli jos vaikkapa aiheuttaa liikenneonnettomuuden, niin on vahingoista henkilökohtaisesti vastuussa? Itse en jo yksinomaan tästä syystä lähtisi.

Höpöhöpö on voimassa ja itse käyn jatkuvasti autolla siellä, niin olen varmistanut asian vakuutusyhtiöstä

Voimassa on, mutta edelleen pätee, mitä viestissä 20 lukee. Vakuutuksen korvausrajat ovat tosi pienet. Jos aiheutat pahan henkilövahingon, joudut tod.näk. suuren osan maksamaan itse. Tämän voit vaikka tarkistaa sieltä vakuutusyhtiöstäsi.

No eipä auta vakuutusyhtiön vaihto, kyse on kansainvälisestä liikennevakuutusjärjestelmästä ja laki on kaikille sama. Venäjän lainsäädännön mukaan liikennevakuutus ei vain siellä ole yhtä kattava kuin useimmissa muissa GreenCard-maissa. Voit perehtyä asiaan vaikka LVK:n sivuilla.

Vierailija
47/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Body P kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä auta vakuutusyhtiön vaihto, kyse on kansainvälisestä liikennevakuutusjärjestelmästä ja laki on kaikille sama. Venäjän lainsäädännön mukaan liikennevakuutus ei vain siellä ole yhtä kattava kuin useimmissa muissa GreenCard-maissa. Voit perehtyä asiaan vaikka LVK:n sivuilla.

Se on täysin riittävä siellä(kin). Turhaa pelottelua.

Vierailija
48/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele sinne lähtemistä millään kulkuvälineellä. Ilmoita miehelle että takas ei ole tulemista jos sinne menee - ja auto jää sulle.

Vierailija
49/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piste. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Body P kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, henkilövahingoissa n. 6500e/vahingoittunut. Kenelle tuo sitten on riittävä, mulle ei ainakaan.

Faktat kannattaa toki ottaa haltuun ennen Venäjälle törttöilemään lähtöä, aina ei voi luottaa, että yhteiskunta huolehtii.

http://www.lvk.fi/fi/autolla-ulkomaille/liikennevahinko-venajalla/#page…

Vierailija
50/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä lähtisi, vaikka on kielitaitoa ja olen aikaisemmin käynyt usean kerran. Helpompi matkustaa muilla tavoin, ja teiden kunto / autoilukulttuuri ole parhaasta päästä. + jos kaupungissa haluaa mennä pidempiä matkoja, taksilla on halpa matkustaa, kunhan ei ota sitä ihan turistirysän vierestä.

Vierailija
51/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja piste. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Body P kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, henkilövahingoissa n. 6500e/vahingoittunut. Kenelle tuo sitten on riittävä, mulle ei ainakaan.

Faktat kannattaa toki ottaa haltuun ennen Venäjälle törttöilemään lähtöä, aina ei voi luottaa, että yhteiskunta huolehtii.

Ruplan kurssi on noin 75. Mutta hintatasokin on ihan toinen, myös terveydenhuoltopuolella. Kyllä minäkin allekirjoitan sen, että Green Cardin kautta saatu turva on ihan riittävä, varsinkin kun jo viisumin saamisen ehtona on voimassa oleva matkavakuutus.

Vierailija
52/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei? Vielä ei ole edes talvi.

Vierailija
53/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa.

Vierailija
54/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja piste. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Body P kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruplan kurssi on noin 75. Mutta hintatasokin on ihan toinen, myös terveydenhuoltopuolella. Kyllä minäkin allekirjoitan sen, että Green Cardin kautta saatu turva on ihan riittävä, varsinkin kun jo viisumin saamisen ehtona on voimassa oleva matkavakuutus.

Vierailija
55/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
56/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olenkin huolissani siitä, että joudun maksamaan jonkun venäläisen vammautuneen vastapuolen eläkettä loppuikäni, omat vahingot toki matkavakuutus saattaakin korvata. 6500e:lla ei pitkään Venäjälläkään pötkitä. Saati jos jonkun oligarkin luksusauto vaurioituu, 400 000 ruplaa on äkkiä täynnä.

Vierailija
57/60 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kyllähän siellä ihmiset autoa käyttää ja hengissä pysyy. Jos ei nyt mihinkään keskelle korpea oo lähdössä ja ihmisten ilmoilla pysyy, niin ei ongelmaa. Kielitaidosta on kyllä hyötyä, koska englantia eivät hirveästi puhu. Miksi on sinne lähdössä? Työmatkalle? Lomalle?

Kyllä siellä aika moni pääsee myös hengestään liikenneotteomuuksissa. Kyllähän se liikennekäytös on kamalaa, huonompaa kuin Suomessa. Surutta ohitellaan oikealta ja sehän on siellä käsittääkseni sallittua, mutta voidaan meni ohi jopa piennarta pitkina ja sitten kun siitä jonosta joku kääntyy oikealle, niin heti tulee ruumiita.

Vierailija
58/60 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin miehesi näkee reissullaan paljon silmänruokaa. Venäjällä on tunnetusti maailman kauneimmat naiset. Eiköhän hän siellä pärjää jos ei ihan tallukka ole.

Minua ei ainakaan niiden kuukasvot miellytä

Ei tarvitse mennä kuin Viipuriin, niin vastaan tulee toinen toistaan näyttävempiä, pitkäsäärisiä, itsestään huolehtivia kaunottaria. Onneksi ovat nyt korjanneet katuja ja jalkakäytäviä siellä, niin ei ole enää niin suuri riski teloa itseään. Siis kun kuitenkin jää tuijottamaan perään vähintään joka toista...

Enemmän taitaa näkyä kuitenkin paksuja mummoja.

Tai ehkä meillä ei ole samat intressit ollu tutkailla

Ei taida olla :) Ne 20-40-vuotiaat, muodokkaat naiset vievät minun silmäni mennessään. Just ne jotka voivat vilkaista kohti ja katse kertoo kaiken: "Minä näytän hyvältä. Ja tiedän sen." (y)

Nyt oot unta nähnyt 😂

Eilen viimeksi kävin Viipurissa, eikä ollut unta. 

Edes rallikilpailut eivät selitä sitä naiskauneuden määrää ja laatua.

Kai tämä oli vitsi? Koko provinssin prostituoidut kertyneet sinne ja vähän kauempaakin....

Vierailija
59/60 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon pelottelua täällä, vaikka varmaan 90% todennäköisyydellä kaikki menee hyvin ja miehesi on tyytyväinen. Ennakkoluuloista pääsee, kun käy itse tutustumassa -tässä tapauksessa autometkalla Venäjällä.

Vierailija
60/60 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin miehesi näkee reissullaan paljon silmänruokaa. Venäjällä on tunnetusti maailman kauneimmat naiset. Eiköhän hän siellä pärjää jos ei ihan tallukka ole.

Minua ei ainakaan niiden kuukasvot miellytä

Ei tarvitse mennä kuin Viipuriin, niin vastaan tulee toinen toistaan näyttävempiä, pitkäsäärisiä, itsestään huolehtivia kaunottaria. Onneksi ovat nyt korjanneet katuja ja jalkakäytäviä siellä, niin ei ole enää niin suuri riski teloa itseään. Siis kun kuitenkin jää tuijottamaan perään vähintään joka toista...

Enemmän taitaa näkyä kuitenkin paksuja mummoja.

Tai ehkä meillä ei ole samat intressit ollu tutkailla

Ei taida olla :) Ne 20-40-vuotiaat, muodokkaat naiset vievät minun silmäni mennessään. Just ne jotka voivat vilkaista kohti ja katse kertoo kaiken: "Minä näytän hyvältä. Ja tiedän sen." (y)

Nyt oot unta nähnyt 😂

Eilen viimeksi kävin Viipurissa, eikä ollut unta. 

Edes rallikilpailut eivät selitä sitä naiskauneuden määrää ja laatua.

Kai tämä oli vitsi? Koko provinssin prostituoidut kertyneet sinne ja vähän kauempaakin....

Kyllähän huoria Viipurissa varmasti on - mutta ei nyt kadulla sentään.