Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako Venäjälle lähteä autolla?

Vierailija
20.08.2018 |

Mies on kuulemma tulevaisuusessa lähdössä. Pyysin, ettei lähtisi, mutta ei välitä.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kyllähän siellä ihmiset autoa käyttää ja hengissä pysyy. Jos ei nyt mihinkään keskelle korpea oo lähdössä ja ihmisten ilmoilla pysyy, niin ei ongelmaa. Kielitaidosta on kyllä hyötyä, koska englantia eivät hirveästi puhu. Miksi on sinne lähdössä? Työmatkalle? Lomalle?

Vierailija
2/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olen viimeksi käynyt, ajeltiin lasten kanssa omalla autolla Vaalimaalta Viipuriin, käytiin mm. syömässä ja katsomassa kissanpentuja, ja sieltä ajeltiin sitten Antrean kautta Imatralle. Mukava reissu oli!

Englannista en tiedä, mutta suomella pärjää aika hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kyllähän siellä ihmiset autoa käyttää ja hengissä pysyy. Jos ei nyt mihinkään keskelle korpea oo lähdössä ja ihmisten ilmoilla pysyy, niin ei ongelmaa. Kielitaidosta on kyllä hyötyä, koska englantia eivät hirveästi puhu. Miksi on sinne lähdössä? Työmatkalle? Lomalle?

Lomalle ilmeisesti, ei varmaan lähiaikoina. Näytti minulle youtubesta onnettomuusvideoita Venäjältä ja sanoi että aikoo tulevaisuudessa sinne mennä autolla.

Vierailija
4/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja piste. kirjoitti:

Eilen olen viimeksi käynyt, ajeltiin lasten kanssa omalla autolla Vaalimaalta Viipuriin, käytiin mm. syömässä ja katsomassa kissanpentuja, ja sieltä ajeltiin sitten Antrean kautta Imatralle. Mukava reissu oli!

Englannista en tiedä, mutta suomella pärjää aika hyvin.

Onkohan sama meininki Moskovassakin päin?

Vierailija
5/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäähän miehesi, että suomalainen liikennevakuutus ei ole voimassa Venäjällä? Eli jos vaikkapa aiheuttaa liikenneonnettomuuden, niin on vahingoista henkilökohtaisesti vastuussa? Itse en jo yksinomaan tästä syystä lähtisi.

Vierailija
6/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on ensimmäistä kertaa menossa niin suosittelen jättämään haaveeksi. Venäjän miliisi on hyvin spesifinen.

Vierailija
7/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieli kannattaa osata. Ihan rajan tuntumassa (Viipuriin asti) löytyy kyllä suomenkin osaamista, mutta kauempana ei mitään muuta kuin venäjää. Jos tilanne tulee, niin Igorille vittuilua kannattaa välttää viimeiseen asti, ja sitähän se on jos ulkolaisella autolla ajelee äitimaalla ilman että osaa kieltä.

8/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viva Baltica oli paha yhteen aikaan,poliisilta oli ryöstetty auto lomareissulla.Muuten riski taitaa olla lähinnä venakkojen kaahailu.

Vierailija
9/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi autolla, kun sinne pääsee junalla, bussilla, lentäen ...

Vierailija
10/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut Venäjän halki itään Vladivostokiin moottoripyörällä. Tosi mukava reissu. Vähän etukäteen olin yhteyksissä paikallisiin prätkäkerhoihin, joiden luona usein yövyin. Ei ongelmia. 

Vierailija
11/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssa ajellaan joskus, mutta mun vaimo onkin Moskovasta. En suosittele pitkälle rajalta ajamista. Miehesi tulee olemaan kusessa. Kieltä on osattava. Miliisi esim. voi laittaa ummikon todella vaikeuksiin.

Vierailija
12/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa ja Moskovassa pärjää englannilla paremmin, mutta ainakin vanhoilla suomenkielisillä tai -sukuisilla alueilla suomella pärjää paremmin. Tai sitten pärjää vain venäjällä. Mutta silloinkin kannattaa sitten puhua ennemmin suomea kuin venäjää, koska kehonkieli pysyy luonnollisempana kun puhuu omaa äidinkieltä.

Vierailija
13/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kirjoitti:

Pietarissa ja Moskovassa pärjää englannilla paremmin, mutta ainakin vanhoilla suomenkielisillä tai -sukuisilla alueilla suomella pärjää paremmin. Tai sitten pärjää vain venäjällä. Mutta silloinkin kannattaa sitten puhua ennemmin suomea kuin venäjää, koska kehonkieli pysyy luonnollisempana kun puhuu omaa äidinkieltä.

Kirjoitin väärin: Kannattaa puhua ennemmin suomea kuin englantia. Jos siis venäjä ei taivu.

Vierailija
14/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kanssa ajellaan joskus, mutta mun vaimo onkin Moskovasta. En suosittele pitkälle rajalta ajamista. Miehesi tulee olemaan kusessa. Kieltä on osattava. Miliisi esim. voi laittaa ummikon todella vaikeuksiin.

Yleistietoa ei ainakaan tunnu olevan. Venäjällä ei ole vuosikausiin enää ollut miliisiä, vaan poliisi. Ainakin omat kokemukset ovat olleet ihan OK heidän kanssaan asioidessa.

Vierailija
15/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itsehän tekisin niin, jos vain mahdollista, että heittäisin ensin yhden reissun jossakin rajan tuntumassa olevassa kaupungissa joko päiväseltään tai yön yli. Ihan siksi, että näkisi millaista autoilu ja oleilu ylipäänsä on.

Vierailija
16/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä sitten itse raivataan mahdolliset tien yli kaatuneet puut ja muut esteet pois.

Vierailija
17/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietäähän miehesi, että suomalainen liikennevakuutus ei ole voimassa Venäjällä? Eli jos vaikkapa aiheuttaa liikenneonnettomuuden, niin on vahingoista henkilökohtaisesti vastuussa? Itse en jo yksinomaan tästä syystä lähtisi.

Green Card on keksitty. Eli höpö höpö.

Vierailija
18/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn jatkuvasti tankkaamassa. Joka toinenhan täältä kaakkois suomesta käy.

Vierailija
19/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn jatkuvasti tankkaamassa. Joka toinenhan täältä kaakkois suomesta käy.

Onhan se vähän eri asia hurauttaa tankille kuin Moskovaan... etenkin kun bensikset ei hurjan kaukana rajalta ole. 😅

Vierailija
20/60 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Green Card on keksitty. Eli höpö höpö.

Kylläpä kyllä, mutta tämä tarkoittaa vain, että erillistä rajavakuutusta ei tarvitse hankkia. Vahinkotilanteessa sovelletaan tapahtumamaan lainsäädäntöä ja Venäjällä liikennevakuutuksen kattavuus ei kummoinenkaan ole. Ylimenevistä vahingoista vastaat itse.