Oletteko ostaneet noita Saimaan tuore -lohia, mitä olette tykänneet?
Noita lohia joita myydään pienikokoisina paloina. Mielestäni ostamassa lohessa oli joku ikävä sivumaku, ovatkohan muut sellaista maistaneet. Viimeinen käyttöpäivä ylihuomenna joten ei vanhaakaan pitäisi olla.
Kommentit (93)
Mielenkiintoista. Minä olen ostanut kaksi noita paketteja ja olen kyllä pitänyt tuotetta vallan hyvänä. En ole maistanut mitään ylimääräistä. Ovat vielä näppärän kokoisia.
Liikaa palstailleena tulee mieleen että onko joku nyt sydämistynyt yrittäjälle ja levittää tällaista väitettä netissä...
Olen tuon 21 kommentin kirjoittaja ja aivan tosissani. En tunne yrittäjää ja oikeasti harmittaa että ei ollut hyvää.
"Olen muutaman kerran ostanut tuota lohta.".
Onpas varsin asiantutevaa kommentointia. Epäilen virheitä mm. fileen säilytyksessä ja kokkaamisessa. Söin juuri ale-leimalla varustetun fileen, tuoksu ei ollut enää hyvä, mutta maussa ei valittamista. Uskon vahvasti, että kalapuikkokansa ei tiedä miltä pitäisi maistua. Saimaan Tuore netti-tietojen mukaan tekee tappiota miljoonaluokassa, joten ei kauaa "muta" maistu.
Luin yrityksen sivuilta, että lohi kasvatetaan Saimaan vedessä. Olisiko siitä johtuvaa tuo maku. Joka tapauksessa hyvää.
Olen kaksi kertaa ostanut, enkä osta enää. Kummallakin kerralla maistui vanhalle kalalle ja haisi.
Joku jännä sivumaku tässä kirjolohessa kyllä on. Tein kalakeiton, eikä tämä nyt maistu ihan siltä, kuin olisin toivonut. En kuitenkaan roskiin pistä, kyllä tämän syö. Mutta tosi harmillista, en tiedä ostanko enää toiste. Ehdin jo innostua kovasti, että nyt löytyi hyvä ja puhdas tuote (nettisivujen perusteella). Olisin voinut alkaa suosimaan, jos maku olisi parempi.
Mudalta maistuu meidänkin suihin!
Tänään ostin, kala oli pyydetty 31.7. Myyntiaikaa vielä 3 pv jäljellä. Todella suuri pettymys. Olen ostanut pari kertaa aiemmin perus kirjolohifilettä ja sama juttu. Iso kattilallinen lohikeittoa meni viimeksi viemäriin ja roskiin mudan maun takia. Kohta en viitsi enää kalliita fileitä ostella ollenkaan.
Ihmettelin kun tämä lohi maistui jotenkin ”homemaiselle”, todella kamala sivumaku ja piti käydä sylkemässä suusta roskiin ja roskiin meni kaikki kalapalat, siis miten nämä saavat olla markkinoilla? Ilmeisesti juuri tuo mudan maku kyseessä jonka tulkitsin homeen mauksi. Päivämäärää vielä paljon jäljellä. Ruotojakin oli vaikka piti olla ruodoton. Viimeinen kerta kun ostan tuota tavaraa.
Miksi ihmeessä ihmiset yleensä ostavat pakattua kalaa? Aina on olemassa botuliiniriski ja kiertovesikasvatus on vielä ihan lapsenkengissä, mudan maku on ja pysyy. Sitä koitetaan peittää eksoottisilla ja voimakkailla mausteilla erilaisissa keitoissa, joita näkyy tulleen markkinoille. Meressä kasvatettu suomalainen kirjolohi palvelutiskistä on ainoa fiksu vaihtoehto. Ei härskiintynyt norjalainen lohikaan muovipussissa ole terveellistä ravintoa älyttömän pitkine myyntiaikoineen.
Kaikkea kansa suuhunsa laittaa kun isolla rahalla sitä kauppojen valikoimiin tuputetaan. Tuo makuvirhe on ja pysyy. Se johtuu kiertovesikasvatuksesta. Altaissa viihtyy 2 bakteeria joita ei saada sieltä pois ja ne maustaa kalan lihan. Hyvää kirjolohta olisi ilo ostaa mutta lupia ei helpolla myönnetä, vaan tuetaan miljoonilla näitä eettisiä ja ekologisia kasvatusmenetelmiä. Tappiota tulee yleensä saman verran kuin myyntiä. Tässä tapauksessa tuplasti. Yleensäkin nämä ikävät asiat tulevat ihan meidän kuluttajien omasta pyynnöstä. Siksipä tulevaisuus on kuin kiinalaisilla. Syödään mudan makuista kalaa tai vakumiin pakattua pientä norjalaista lohta, joka haiskahtaa jo rajalla sille itselleen. Paras ostaa kotimaista meressä kasvatettua kirjolohta tai hyvälaatuista vähän isompaa norjalaista lohta, joka ei ole 4 päivää vanhempaa. Ei sisävesissäkään kasvatetussa ole makuvirheitä kuin ehkä sulamisvesien aikaa alkukesästä. Ja lämpimän veden aikaan hellekesinä ei meressäkasvatetutkaan ole parhaimmillaan. Syödään kuitenkin kalaa sopivasti kun sitä on tuoreena saatavilla. Tarjouskalat harvemmin sitä on.
Hairahdin itseki tähän p**ka kalaan. Oli viimeinen kerta. Oli pojalla itkussa silmät kun savulohi olikin p**kaa. K-citymarketissa sanottiin vaan että sitten ei pidä ostaa sitä kalaa... ota vierestä tuota toista. Ei kiitos.
Kamala mudan maku edelleen lohessa. Ei enään tätä kokeiluun. Tosi sääli
Ompa kumma haukkumaketju, olen syönyt mainittuja kaloja noin kerran kuukaudessa enkä ole huomannut moisia maku virheitä, outoa. Ostan ja syön edelleen.
Kaksi haukkua riitti, aivan liian multainen maku ainakin meikäläiselle. Ei kiitos, yhh.
Oliskin vaan mudan maku, mutta kun mieleen tulee paskaisen akvaarion puhdistusmuistot. Hyi olkoon miten tämmöstä sontaa saa myydä. 12€ taivaan tuuliin.
Ottamatta kantaa otsikon yrityksen tuotteisiin totean, että tottakai makeassa vedessä kasvanut kirjolohi ja suolaisessa vedessä kasvanut lohi maistuvat erilaiselle. Ravinnon koostumuskin vaikuttaa.
Juu, selvä mullan maku.
En koskaan enää osta.
Maku on suorastaan karmea, maistuu voimakkaasti mullalle vaikka ovat jo valmiiksi maustaneet. Aivan surkeaa pelleilyä.
Paistoin voissa pieniä kauniita kirjolohisivuja. Hirveän makuinen mudan sivuaromi. Eihän niitä voi tarjota eikä itsekään syödä.
Pakkaus oli vielä tallessa, joten etsin pakkaajan tietoja. Ei ollut.
Oli sydänyställinen ja Suomi-merrki ja päiväys.
Päällipuolella isosti Saimaan tuore....
Miten noita mainosmerkkejä, joutsenia, lippuja ja sydänmerkkejä myönnetään mutamakuisille ruoaksi kelpaamattomille tuotteille? Nimenomaan kalalle, joka on muutenkin arpaa usein?
Harnittaa vietävästi, kun harvoin törsään kalliiseen kalaan ja nyt piti oikein nautittaman ruoasta.
Eikö kalapakkauksissa tarvitse olla merkittynä pakkaajaa, viljelijää tai mitään yhteystietoakaan. Vaikuttaa ihan huijarituotteelta. Lienevätkö suomalaisiakaan, vaikka paketissa lukee niin?
Taitavat olla vain Suomessa muoviin tungettuja.
Miten voi reklamoida, kun tiedot puuttuvat? Irtokalasta voi kysellä kauppiaalta, mutta nämä olivat tehdaspakattuja "Suomessa viljeltyjä kirjolohifileitä".
Siis just kans laitoin roskiin 5kpl satsin. Hirveä mudan maku, harmi. Perunamuussia ja ruisleipää siis vaan ruoaksi. Eipä luonnonvaraista merikalaa mistään saa vai onko kellään tietoa?