Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä ihminen harhainen vai vain herkkä:

Vierailija
20.08.2018 |

40-luvulla isotätini jäi leskeksi 5 lapsen kanssa ja meni muutaman vuoden päästä uudelleen naimisiin leskimiehen kanssa, jonka 4 vähän vanhempaa lasta muuttivat myös mukana. Syntyi kaksi yhteistä lasta. Sitten tämäkin mies kuoli, kun nuorin lapsista vielä kohdussa. Kuulin hiljattain sukulaiseltani, että isotätini olisi vielä vuosikymmeniä myöhemmin kuvannut, kuinka hän oli ne tuplaleskeyden alkuvuodet aivan loppu ja lisää taakkaa toi se, kun ne kuolleet aviomiehetkin roikkuivat hänessä kiinni, eivät suostuneet päästämään irti.

Sukulaiseni mielestä tämä oli jotenkin hienoa, että isotätini pystyi olemaan herkkä ja aistimaan tämmöisiä asioita. Minun mielestäni tuo kuulostaa kauhean elämäntilanteen aiheuttamalta pahalta masennukselta, johon liittyy psykoottisia oireita. Mielipiteitä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös esim. ihan Katri Helenakin ole puhunut näistä. Ja Loiri nähnyt mm. ufon. Ei tämä niin harvinaista ole, kaikki ei vain viitsi puhua, kun saa hullun leiman.

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvaa-elamaa/artikkeli/katri-helena-puhui-…

Vierailija
22/26 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä sanoisi suoraan harhaiseksi, oli varmaan herkkä ihminen joka katsoi maailmaa vähän erilaisesta näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että ennen ihmiset olivat vielä enemmän kosketuksissa yliluonnolliseen eivätkä kieltäytyneet kokemasta niitä asioita. Oma mummonikin oli, vaikka ihan täysjärkinen ihminen olikin.

Vierailija
24/26 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kodissani ollut joskus pahantahtoinen miespuolinen läsnäolo.

Tämä on toisaalta harha, mutta toisaalta todellinen havainto minulle, vaikka ymmärsinkin että kyse oli mieleni sisäisestä havainnosta.

Asiat eivät ole niin yksinkertaisia että joko havaitaan reaalitodellisuus tai ei havaita. Ihan kaikki havainnot kulkevat aivojen läpi, ja jos aivot lisäävät joukkoon jotain, niin aivan yhtä todentuntuisia havaintoja ne tietoiselle mielelle ovat.

Vierailija
25/26 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä asiaa voi oikeasti tietää. Uskon että henkimaailma on olemassa ja jotkut voi nähdä oikeasti henkimaailman asioita. Onhan sitä ollut paljon tapauksia, joissa useampi ihminen näkee yhtäaikaa saman oudon asian. Tuskin kaikille niille on puhjennut psykoosi yhtäaikaa ja samanlaisin harhanäyin vielä. Toki on myös ihmisiä, jotka näkee harhoja.

Vierailija
26/26 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tästä mieleen että ehkä hän vain kuvasi suruaan noilla sanankäänteillä?

Voi olla, koska en itse kuullut isotätini puhuvan tämmöisiä. Mutta sukulaiseni kuvasi, kuinka isotäti olisi kertonut tunteneensa edesmenneitten miestensä henkien läsnäolon vuosia, vaikka oli yrittänyt sanoa näille hengille, että menkää pois, te ette kuulu tähän maailmaan.

-ap

Oletko ap itse kärsinyt mistään traumaattisista kokemuksista? Ehkä tuolla on tarkoitettu sitä, että muistot kuolleista ihmisistä ovat ikään kuin pakonomaisesti palanneet ajoittain mieleen.