Naapuriongelmia
Lasketaanko luhtitalon käytävä yhteisiin tiloihin, siis kysymys päätyasunnosta, siinähän ei ole varsinaista läpikulkua mutta samaa käytävää kuitenkin. Lähinnä kysymys siitä saako tuolle päättyvälle käytävälle oman oven eteen rakentaa "terassin", pöytineen ja tuoleineen, kukkia, kukkatelineitä, koristekiviä, matto ym. Vai onko tämä paloturvallisuusasia?
Kiitos avusta jo joku tietäisi.
Kommentit (25)
Harmittaako kun naapurilla on päätyasunto?
Yhteistä tilaahan se on tietty, mutta eriasia haittaako se terde siinä mitään (tai ketään muita kuin kateellisia naapureita)?
Vierailija kirjoitti:
Yhteistä tilaahan se on tietty, mutta eriasia haittaako se terde siinä mitään (tai ketään muita kuin kateellisia naapureita)?
Hahha ei haittaa kun minulla on itselläni päätyasunto :D
Kunhan kyselen etukäteen mitä tuohon saisin ruodaa. ;)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kannattaa ihan kysellä tiloja ylläpitävältä taholta eli taloyhtiöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Juu yritin mutta isännöitsijää ei meinaa saada kiinni millään. Huoltoyhtiö ei ottanut kantaa.
ap
Mitäs jos tiedustelisit asiaa av:n sijaan vaikka isännöitsijältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi lapsi kulta, kun sinun pitää kysellä sitä taloyhtiöltä. Käytöntöjä on yhtä monta kun taloyhtiötäkin. Hymiöitä.
Ei saa. Se vaatisi rakennus- tai vähintäänkin toimenpideluvan, enkä usko minkään taloyhtiön puoltavan sitä. Paloviranomaisetkaan eivät hyväksyisi moista.
Saat ainakin naapureitten vihat jos et muuta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Juu yritin mutta isännöitsijää ei meinaa saada kiinni millään. Huoltoyhtiö ei ottanut kantaa.
ap
Yritit kerran = isännöitsijää ei saa kiinni millään
Jatkat yrittämistä kunnes saat sen vastauksen. Ilman taloyhiöön lupaa et saa alkaa rakentelemaan mitään tai roudaamaan jotain tavaroita.
Onko kyse omistus- vai vuokra-asunnosta? Omistusasunnossa tulee mieleen tasavertainen kohtelu, eli kaikille pitää olla samat oikeudet. Jos sinä saat, niin muutkin saa.
Vuokra-yhtiöistä en tiedä, en ole koskaan asunut vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Voi lapsi kulta, kun sinun pitää kysellä sitä taloyhtiöltä. Käytöntöjä on yhtä monta kun taloyhtiötäkin. Hymiöitä.
Voi täti-kulta, kun olen jo yrittänyt tavoitella isännöitsijää monta päivää.
Käytäntöjä voi olla monia, paloturvallisuusmääräykset kuitenkin kaikille samat. Pusi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli se naapuriongelma? : )
Naapuri ei tykkää ajatuksesta sitten yhtään, ja kertoi tekevänsä valituksen jos tuon toteutan :)
Se on poistumistie eikä siihen tupata kalusteita eikä juuri muutakaan. Palotilanteessa ne ensinnäkin lisäävät palokuormaa ja toiseksi voivat estää poistumisen rakennuksesta. Sisusta vain oma kotisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Yritit kerran = isännöitsijää ei saa kiinni millään
Jatkat yrittämistä kunnes saat sen vastauksen. Ilman taloyhiöön lupaa et saa alkaa rakentelemaan mitään tai roudaamaan jotain tavaroita.
No näin on tarkoitus tehdä, siksi en mitää olekaan aakanut roudailla. Eikö täältä olis saanut kysellä jos joku olisi tiennyt?
ap
Vierailija kirjoitti:
Se on poistumistie eikä siihen tupata kalusteita eikä juuri muutakaan. Palotilanteessa ne ensinnäkin lisäävät palokuormaa ja toiseksi voivat estää poistumisen rakennuksesta. Sisusta vain oma kotisi.
Juu näin "pelkään" asian olevan. Sitten ei roudailla mitään jos näin on. Ei siinä mitään. Sisustan sitten vain kotiani ;)
Sähköpostia isännöitsijälle, se toimii. Laita kuva mukaan tilasta niin hahmottaa paremmin. Hoitavat niin monta taloa ja eivät muista kunnolla kaikkia taloja.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko luhtitalon käytävä yhteisiin tiloihin, siis kysymys päätyasunnosta, siinähän ei ole varsinaista läpikulkua mutta samaa käytävää kuitenkin. Lähinnä kysymys siitä saako tuolle päättyvälle käytävälle oman oven eteen rakentaa "terassin", pöytineen ja tuoleineen, kukkia, kukkatelineitä, koristekiviä, matto ym. Vai onko tämä paloturvallisuusasia?
Kiitos avusta jo joku tietäisi.
Teillä on siellä semmoinen kuin ISÄNNÖITSIJÄ, jolta voit kysyä. On myös yhtiöjärjestys, jonka saat häneltä kirjallisena luettavaksi, mahdollisesti järjestyssäännöt ja asunto-osakeyhtiölaki osoitteessa finlex.fi.
Jos sinä teet itsellesi ongelman naapurisi parvekekalusteista, jotka eivät ole kulkureitilläsi, mielestäni olet itse se ongelma.
Saa.