Tuhkarokko jyllää nyt Euroopassa, leviää kuin kolovalkea
Kaikkia ihmisiä kehotetaan ottamaan rokotus sitä vastaan ja rokottamaan lapsensa jos ei ole vielä ottanut rokotusta. Tuhkarokko on vaarallinen erityisesti aikuisille.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201808202201147889_ul.shtml
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arhinmäki kirjoitti:
Kiitos vihreät tästäkin! Ja erityiskiitos niille idiooteille, jotka vihreitä on ikinä äänestänyt, olette syyllisiä kaikki!
Ihan suoraan ei selvinnyt, että miksi tää on Vihreiden syytä, mutta jos tarkoitat muualta muuttaneita, niin tässä lainaus Ylen artikkelista:
”Aasiasta ja Afrikasta Suomeen muuttaneiden ihmisten Suomessa syntyneiden lasten rokotuskattavuus on keskimäärin korkeampi kuin kantasuomalaisten lasten.”
https://yle.fi/uutiset/3-9738067
Tuhkarokko leviää välinpitämättömien länsimaalaisten kohdosta. Kun tauti on jo lähes kadonnut, sen aiheuttamat ongelmat on jo ehditty unohtaa. Viime vuonna tuhkarokkoa kannettiin Suomeen eniten Italiasta.
Hm... vai Italiasta! Ja sehän olikin se suosituin kauttakulkumaa sieltä keharioloista EU:n alueelle. Sieltä kulkeutuu kaikki tuhkarokot, poliot, tuberkuloosit ym. joita ei länisaissa ole tavattu ikiaikoihin.
Jep. Ihan hyvä, jos se ebola ottaisi ja leviäisi ja niittäisi kunnolla Kongossa satoa, niin jäisi lopuille asukkaille sitä elin- ja viljelytilaa siellä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosimallia - 52. Ikäluokastamme suurin osa SAI sairastaa tuhka-vesi-vihurirokon ja sikotaudin.
Että sai.
Vaimonikin sai. Sai oikein mennä sairaalaan sairastamaan. Hyvä, ettei hautaa saanut kun pienen tuhlarokon sai.
Tämä tapahtui 80-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte jos on sairastanut tuhkarokon ennestään. Onneksi voimme nauttia uusista ja vanhoista taudeista nyt kun maiden välillä liikkuu niin paljon ihmisiä. Saadaan lisää immuniteettia.
Vielä puuttuu isorokko ja mustasurma. Lisäksi Musta Surma eli paise rutto esiintyy Euroopassa säännöllisesti noin 700 vuoden välein. Viimeksi paiserutto epidemiat riehuivat 500- ja 1300- livuilla. Tutkijat pelkäävät uuden inflaation syntymistä lähitulevaisuudessa.
Bakteerit ovatkin sillai kivoja, että ne alkavat olla antibioottiresistenttejä ja mitään ei voida tehdä. Ebolakin näyttää taas villiintyvän ja mikäli se oppii aerobiseksi, yhdistymällä vaikka retrovirukseen, niin ahh ihanuutta. Elämä on.
Ebola on virus. Se ei ole aerobinen eikä anaerobinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosimallia - 52. Ikäluokastamme suurin osa SAI sairastaa tuhka-vesi-vihurirokon ja sikotaudin. Tulirokko ei ollut niin yleinen. Koulussamme oli n.100 oppilasta, asuinalueellamme oli paljon lapsia.Yhdenkään en tiedä kuolleen! Tai saaneen jälkitauteja. Muuten oltiin terveitä ja reippaita lapsia! Eräs lastenlääkäri kertoi aikoinaan, että tuhkarokon sairastaneilla on vahva immuniteetti infektiosairauksia vastaan! 30:n vuoden aikaan minulla on ollut vain 1:ksi pieni 3 päivän nuhakuume!!
Minä olen syntynyt vuonna 1971 ja minäkin olen SAANUT sairastaa nuo. Sikotaudin jälkitautina tuli aivokalvontulehdus ja olin monta päivää henkihieverissä sairaalassa.
Ystäväni sai aikuisena tuhkarokon ja kuuroutui sen seurauksena ja kuoli muutamaa vuotta myöhemmin flunssaan. Että hänkin SAI sairastaa noita mukavia rokkoja.
Kolovalkean lailla leviävä tauti tappaa kotona ja puutarhassa.
....eli mitä pelättävää meillä täällä on? MPR-rokotteen saa joka iikka.
Enemmän ihmettelen sitä, miksei enää rokoteta syntymän jälkeen tuberkuloosia vastaan (Calmette vai mikä se oli?). 2005 syntynyt lapsi sai sen, muttei 2008 syntynyt toinen lapsi.
Ja sitä tubiahan kyllä maailmalta löytyy. Näitä uutisiahan tulee välillä, että aikuislukiossa joku (?) on kantanut tuberkuloosia ja yskinyt sitä tiloihin, kanssaopiskelijoita kehoitetaan olemaan hengittämättä ja varuillaan. Toosi kiva.
Olen syntynyt vuonna -83
En ole aikuisiällä ottanut mitään rokotetta. Minut on rokotettu niihin mitä päiväkodissa/koulussa on annettu. Onko minun tuhkarokkorokotus edelleen voimassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arhinmäki kirjoitti:
Kiitos vihreät tästäkin! Ja erityiskiitos niille idiooteille, jotka vihreitä on ikinä äänestänyt, olette syyllisiä kaikki!
Ihan suoraan ei selvinnyt, että miksi tää on Vihreiden syytä, mutta jos tarkoitat muualta muuttaneita, niin tässä lainaus Ylen artikkelista:
”Aasiasta ja Afrikasta Suomeen muuttaneiden ihmisten Suomessa syntyneiden lasten rokotuskattavuus on keskimäärin korkeampi kuin kantasuomalaisten lasten.”
https://yle.fi/uutiset/3-9738067
Tuhkarokko leviää välinpitämättömien länsimaalaisten kohdosta. Kun tauti on jo lähes kadonnut, sen aiheuttamat ongelmat on jo ehditty unohtaa. Viime vuonna tuhkarokkoa kannettiin Suomeen eniten Italiasta.
Hm... vai Italiasta! Ja sehän olikin se suosituin kauttakulkumaa sieltä keharioloista EU:n alueelle. Sieltä kulkeutuu kaikki tuhkarokot, poliot, tuberkuloosit ym. joita ei länisaissa ole tavattu ikiaikoihin.
Italiassa on paljon tuhkarokkoa koska siellä kantaitalialaiset jättävät lapsensa rokottmatta! Jos et tiennyt niin näistä maista mistä ne maahantulijat tulevat on yleensä todella korke rokotekattavuus. Esimerkiksi monessa muslimimaassa normaaliin rokoteohjelmaan kuuluu myös paljon enemmän rokotteita kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
....eli mitä pelättävää meillä täällä on? MPR-rokotteen saa joka iikka.
Enemmän ihmettelen sitä, miksei enää rokoteta syntymän jälkeen tuberkuloosia vastaan (Calmette vai mikä se oli?). 2005 syntynyt lapsi sai sen, muttei 2008 syntynyt toinen lapsi.
Ja sitä tubiahan kyllä maailmalta löytyy. Näitä uutisiahan tulee välillä, että aikuislukiossa joku (?) on kantanut tuberkuloosia ja yskinyt sitä tiloihin, kanssaopiskelijoita kehoitetaan olemaan hengittämättä ja varuillaan. Toosi kiva.
Calmettea ei enää Suomessa anneta kuin riskiryhmille koska aiempi hyvin toimittu rokote (valmistus lopetettiin) vaihdettiin uuteen, joka aiheutti paljon ongelmia. Rokotuksen haitat nousivat hyötyjä suuremmiksi.
Tuo ongelmarokote vaihdettiin muutama vuosi sitten mutta rokotus ei ole palannut rokoteohjelmaan, varmaankin rahasyistä koska maksaahan se jos kaikille annetaan ilmaiseksi.
Olisiko hallitsemattomalla pakolaistulvalla eurooppaan jotain tekemistä tuhkartokkoepidemian syntymisessä.
Tuontitauti kirjoitti:
Olisiko hallitsemattomalla pakolaistulvalla eurooppaan jotain tekemistä tuhkartokkoepidemian syntymisessä.
Jos eurooppalaiset ihan itse pitäisivät huolen siitä, että väki on rokotettua, niin sillä ei olisi mitään väliä millaisia tautipesäkkeitä saapuu. Eikä tuhkarokkoa tarvitsee Eurooppaan tuoda, pieniä epidemioita on ympäri Eurooppaa koko ajan ihan omasta takaa. Joissain maissa rokotuskattavuus on jopa vain 70% (esim. Italiassa joillain alueilla). Esim. täsdä linkissä on kuva siitä, kuinka huonosti joissain maissa väki on rokotettu
https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/rokotevastaisuus-leviaa-eu…
Suomessa tilanne on vielä ihan hyvä, mutta on käsittämätöntä tyhmyyttä kieltäytyä helposta ja turvallisesta keinosta välttää joku tietty tauti, varsinkin sellainen yleistymään päin oleva.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ihmisiä kehotetaan ottamaan rokotus sitä vastaan ja rokottamaan lapsensa jos ei ole vielä ottanut rokotusta. Tuhkarokko on vaarallinen erityisesti aikuisille.
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Miksi?
Miten tällainen pas kakeskustelu saa edes olla täällä? Ihan omituista pelottelua. Täällä palstalla spämmää päivittäin joku rokotehysteerikko tyhmiä pelotellen ja valehtelee asioista.
Mitään tuhkarokkoepidemiaa ei Suomessa ole eikä se ole perusterveelle kummoinenkaan riski. Huonolla immuniteetilla varustettu sairastuu todennäköisemmin eikä sillä ole rokotuksen kanssa mitään tekemistä. Sellainen voi kuolla tuhkarokkoon vaikka olisi rokote voimassa.
Mua sit kuvottaa nää ihmiset. Rokotevastaisuus, mitä skeidaa. Olen lueskellut heidän juttujaan mm. FB:ssa ja postaavat pseudotieteellisiä linkkejä sekä Magneettimedian uutisia ja ostavat Kärkkäisen kaupasta jotain rokotevastaista kirjaa. Yksi nainen oli niin pihalla, että väitti rokotteiden pilaavan ihmisten "tehdasasetukset" ja sen takana on suuri salaliitto, jolla ohjelmoidaan ihmiset järjetelmän orjiksi. Että sit pitää käydä joissain hoidoissa nollaamassa nämä asetukset.
No morjens taas. Ja tämmöisillä ihmisillä on sit lapsia. Joille juotetaan hopeavettä.