Tuhkarokko jyllää nyt Euroopassa, leviää kuin kolovalkea
Kaikkia ihmisiä kehotetaan ottamaan rokotus sitä vastaan ja rokottamaan lapsensa jos ei ole vielä ottanut rokotusta. Tuhkarokko on vaarallinen erityisesti aikuisille.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201808202201147889_ul.shtml
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Lääketehtaiden ahneus tulee maksamaan tässä asiassa. Tyhmäkin sen näkee. Sikainfluenssarokote laitettiin markkinoille ennen aikojaan. Tai rahankeruunielessä. Ja nyt ihmiset eivät enää uskalla käyttää edes perinteisiä rokotteita. Typerää sakkia lääketehtailijat. Mitähän muuta siellä pakkokaupataan????? Raha virtaa suuriin taskuihin.
Siinä vaiheessa kun valmistajat oli vaatimassa syytesuojaa päätin etten ota koko rokoteta ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme tuo on? Jos kutsutaan kehitysmaat kylään niin saadaan kehitysmaiden ongelmat mukana myös.
Tietänet, että järkeen perustumaton rokotevastaisuus on vastuussa tästä.
Länsimaissa toki riittää hölmöjä. Kehitysmaissa ei edes saa rokotuksia. Rokottamattomien mänttien viattomat lapset kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Kolovalkea :D
Varmaan "sukua" rakovalkealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääketehtaiden ahneus tulee maksamaan tässä asiassa. Tyhmäkin sen näkee. Sikainfluenssarokote laitettiin markkinoille ennen aikojaan. Tai rahankeruunielessä. Ja nyt ihmiset eivät enää uskalla käyttää edes perinteisiä rokotteita. Typerää sakkia lääketehtailijat. Mitähän muuta siellä pakkokaupataan????? Raha virtaa suuriin taskuihin.
Siinä vaiheessa kun valmistajat oli vaatimassa syytesuojaa päätin etten ota koko rokoteta ja hyvä niin.
Minäkään en ottanut rokotetta, osottautui että olen immuuni sikaflunssalle. Ai mistäkö tiedän? No sain tartunnan mutta en mitään oireita, lopulta kehon oma immuuni järjestelmä nitisti sikaflunssan itse ilman rokotteiden apua. Nyt eniten pelottaa että uskallanko ottaa rokotetta jos se sotkeekin kehoni hyvän immuunijärjestelmän.
pitääkö toi oikeasti käydä hakemassa?
Kävin reilu kaksi viikkoa sitten espoolaisella terveysasemalla. Muutama päivä käyntini jälkeen sain soiton, jossa kerrottiin että terveysasemalla on vieraillut samoihin aikoihin henkilö, jolla on todettu tuhkarokko. Itse olen rokotettu, joten hätää ei ole, mutta tahtoisin todella herätellä niitä, jotka rokotuksista kieltäytyvät!
Tuhkarokko leviää ilmateitse ja voi tarttua vielä kaksi tuntia sen jälkeen, kun tartuttaja on poistunut tilasta!!
Tuhkarokko on hengenvaarallinen etenkin pienille lapsille!!
Ja niille, jotka epäilevät kertomustani, voin linkata tämän tilaston, josta näette että tuhkarokkoa on meillä tänäkin vuonna ollut, vaikka yksittäistapaukset eivät ole päätyneet uutisiin
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/ttr/shp/fact_shp?row=area-12260&colu…
Vierailija kirjoitti:
Kävin reilu kaksi viikkoa sitten espoolaisella terveysasemalla. Muutama päivä käyntini jälkeen sain soiton, jossa kerrottiin että terveysasemalla on vieraillut samoihin aikoihin henkilö, jolla on todettu tuhkarokko. Itse olen rokotettu, joten hätää ei ole, mutta tahtoisin todella herätellä niitä, jotka rokotuksista kieltäytyvät!
Tuhkarokko leviää ilmateitse ja voi tarttua vielä kaksi tuntia sen jälkeen, kun tartuttaja on poistunut tilasta!!
Ja niille, jotka epäilevät kertomustani, voin linkata tämän tilaston, josta näette että tuhkarokkoa on meillä tänäkin vuonna ollut, vaikka yksittäistapaukset eivät ole päätyneet uutisiin
Pelottelu on silti turhaa. Samassa ilmatilassa on kuitenkin todella paljon viruksia ja bakteereita, joihin ei ole rokotteita. Huonolla tuurilla lähtee aina henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottelu on silti turhaa. Samassa ilmatilassa on kuitenkin todella paljon viruksia ja bakteereita, joihin ei ole rokotteita. Huonolla tuurilla lähtee aina henki.
Mutta jos suojaava rokote on olemassa, niin miksi jättää se ottamatta sen takia, että ainahan voi saada jonkun muun taudin. Tai kuolla liikenneonnettomuudessa. Siis mikä peruste se on???
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma tuhkamunarokkoakin on.
Se on sikotauti, sitä vastaankin rokotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panomies ei rokotteita tarvitse. Sikotaudissa kivekset on hetken kuin jalkapallot, mutta siitä saa vain kovemman potenssin.
Maailmanloppu!!!
Mihin tahansa tarttuvaan sairauteen voi kuolla etenkin jos on sairas!!!
Onneksi perusterveellä ei ole mitään hätää. Todennäköisyys kuolla syöpään, alkon/tupakankulutuksrn takia tai vaikka liikenneonnettomuudessa on tuhansia kertoja suurempi. Miksei noista peloitella vielä suurempaan malliin kuin rokottamattomuudesta? Joku ei nyt täsmää.
Huutista hysteerikoille :D
Juu ja mrsa on ihan peruskauraa, esbl alkaa kohta jylläämään ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panomies ei rokotteita tarvitse. Sikotaudissa kivekset on hetken kuin jalkapallot, mutta siitä saa vain kovemman potenssin.
No panomies tietty varmaan arvostaa sitä, että sen kanssa voi mennä hedelmällisyys niin ettei tule lapsenruokkoja, joskaan ei sitten kyllä perillisiäkään.
Tautiin voi sairastua vaikka olisi rokotettu. Ja jokainen kuolee.
Vain muutama hassu ihminen kuolee vuodessa näihin tarttuviin harvinaisiin sairauksiin, heistäkin suurin osa rokotettuja. Ongelma on aina henkilön huonossa terveydentilassa, kuolema johtuu siis muusta kuin rokotteesta/rokottamattomuudesta. Pitää olla tyhmä jos ei tätä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No panomies tietty varmaan arvostaa sitä, että sen kanssa voi mennä hedelmällisyys niin ettei tule lapsenruokkoja, joskaan ei sitten kyllä perillisiäkään.
Mun isällä oli sikotauti nuorena. Tässä olen silti ja on mulla sisaruksiakin. Ihan ollaan isän näköisiä myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Juu ja mrsa on ihan peruskauraa, esbl alkaa kohta jylläämään ihan kunnolla.
Jos alkaa, niin pitäisi selvittää miksi ihmisillä niin huono vastustuskyky. Rokotteet eivät liity asiaan millään lailla. Mrsa ei jyllää terveissä ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
pitääkö toi oikeasti käydä hakemassa?
Tuurilla ne laivatkin seilaavat. Ja voihan olla että et itse saa tautia, ainoastaan läheisesi kuolevat tuhkarokon jälkitauteihin.
Vierailija kirjoitti:
Olisikin, mutta ei. Jengi lisääntyy kuin kanit.
Tietänet, että järkeen perustumaton rokotevastaisuus on vastuussa tästä.