Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhkarokko jyllää nyt Euroopassa, leviää kuin kolovalkea

Vierailija
20.08.2018 |

Kaikkia ihmisiä kehotetaan ottamaan rokotus sitä vastaan ja rokottamaan lapsensa jos ei ole vielä ottanut rokotusta. Tuhkarokko on vaarallinen erityisesti aikuisille.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201808202201147889_ul.shtml

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitääkö toi oikeasti käydä hakemassa?

Tuurilla ne laivatkin seilaavat. Ja voihan olla että et itse saa tautia, ainoastaan läheisesi kuolevat tuhkarokon jälkitauteihin.

:D jäikö lääkkeet tänään ottamatta?

Uskallatko poistua kotoasi, auto voi vaikka liiskata sut seinään saman tien. Ja jo yksi alkoholiannos päivässä nostaa syövän riskiä, et varmaan juo ikinä yhtäkään? Kun syövältä ja auton alle jäämisestä voi välttyäkin, on vaan sisällä ja juo vettä ja syö luomuperunaa. Ai joo, alienit voivat tulla kaappaamaan kotoakin!

Vierailija
42/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokeronivusajos on kohta aika yleinen myös

Oon miettinyt onkohan mulla ollut tää. Lymfateissä tapahtui muutoksia tulehduksen yhteydessä, joka hoidettiin klamydiana/tavallisena yleistulehduksena. Samoin trikomoniaasin sanotaan olevan erittäin harvinainen Suomessa. Voidaanko sitä tietää? Osa tartunnoista varmasti hoidetaan emätintulehduksena ja Klamydian yhteydessä, diagnoosi ilman papaa. Ja jos trikomoniaasi on maailmalla erittäin yleinen, miksi se Suomessa yhä olisi tosi harvinainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma tuhkamunarokkoakin on.

Se on sikotauti, sitä vastaankin rokotetaan.

Panomies ei rokotteita tarvitse. Sikotaudissa kivekset on hetken kuin jalkapallot, mutta siitä saa vain kovemman potenssin.

No panomies tietty varmaan arvostaa sitä, että sen kanssa voi mennä hedelmällisyys niin ettei tule lapsenruokkoja, joskaan ei sitten kyllä perillisiäkään.

Mun isällä oli sikotauti nuorena. Tässä olen silti ja on mulla sisaruksiakin. Ihan ollaan isän näköisiä myöskin.

Voi mennä, mutta miksi ottaa tarpeeton riski?

Vierailija
44/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hopeavesi, arsenikki ja rukoilu auta, on tauti kuolemaksi.

Vierailija
45/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut ja lapset rokotettu joten ei hätää.

Vierailija
46/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arhinmäki kirjoitti:

Kiitos vihreät tästäkin! Ja erityiskiitos niille idiooteille, jotka vihreitä on ikinä äänestänyt, olette syyllisiä kaikki! 

Ihan suoraan ei selvinnyt, että miksi tää on Vihreiden syytä, mutta jos tarkoitat muualta muuttaneita, niin tässä lainaus Ylen artikkelista:

”Aasiasta ja Afrikasta Suomeen muuttaneiden ihmisten Suomessa syntyneiden lasten rokotuskattavuus on keskimäärin korkeampi kuin kantasuomalaisten lasten.”

https://yle.fi/uutiset/3-9738067

Tuhkarokko leviää välinpitämättömien länsimaalaisten kohdosta. Kun tauti on jo lähes kadonnut, sen aiheuttamat ongelmat on jo ehditty unohtaa. Viime vuonna tuhkarokkoa kannettiin Suomeen eniten Italiasta.

Vierailija
47/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panomies ei rokotteita tarvitse. Sikotaudissa kivekset on hetken kuin jalkapallot, mutta siitä saa vain kovemman potenssin.

No panomies tietty varmaan arvostaa sitä, että sen kanssa voi mennä hedelmällisyys niin ettei tule lapsenruokkoja, joskaan ei sitten kyllä perillisiäkään.

Mun isällä oli sikotauti nuorena. Tässä olen silti ja on mulla sisaruksiakin. Ihan ollaan isän näköisiä myöskin.

Voi mennä, mutta miksi ottaa tarpeeton riski?

Elämä on iso riski. Se rokotuskin on riski. Otat riskejä koko ajan, niiltä ei voi välttyä. Tuhkarokkoon kuoleminen on erittäin pieni riski oli rokote tai ei. Miksi pitäisi lietsoa turhaan pelkoa?

Jos pelkää normaaleja asioita sairaalloisen paljon, mt-toimisto on oikea osoite.

Vierailija
48/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii, isälläs kävi tuuri. Esim. mun äidin adoptioisällä sitten ei käynyt, nuorena sairastetun sikotaudin vuoksi ei biologisia lapsia voinut saada.

Vierailija
49/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosimallia - 52. Ikäluokastamme suurin osa SAI sairastaa tuhka-vesi-vihurirokon ja sikotaudin. Tulirokko ei ollut niin yleinen. Koulussamme oli n.100 oppilasta, asuinalueellamme oli paljon lapsia.Yhdenkään en tiedä kuolleen! Tai saaneen jälkitauteja. Muuten oltiin terveitä ja reippaita lapsia! Eräs lastenlääkäri kertoi  aikoinaan, että tuhkarokon sairastaneilla on vahva immuniteetti infektiosairauksia vastaan! 30:n vuoden aikaan minulla on ollut vain 1:ksi pieni 3 päivän nuhakuume!!

Vierailija
50/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme tuo on? Jos kutsutaan kehitysmaat kylään niin saadaan kehitysmaiden ongelmat mukana myös.

Tästä on ihan turha syyttää kehitysmaita. Eurooppa saa syyttää itseään. Ensinnäkin, Euroopassa on koko ajan ollut tuhkarokkoa. Epidemioita on ollut jatkuvasti. Ei tuhkarokkoa tarvi siis tänne mistään tuoda, se on ollut täällä koko ajan. Ongelma on vaan pahentunut, kun rokotuskattavuus on paikkapaikoin laskenut hälyyttävälle tasolle. Eurooppalaiset ihan itse eivät halua rokottaa lapsiaan. Koska on unohdettu mitä nämä "lastentaudit" oikeasti ovat. Pienten lasten vanhemmathan ovat niitä, jotka on itse lapsena rokotettu tauteja vastaan, he itse eivät ole niitä sairastaneet ja heidän lapsuudessaan epidemiat olivat pieniä ja paikallisia, juuri hyvän rokotekattavuuden takia. Nämä vanhemmat haluavat nyt olla trendikkäästi "luonnollisia" ja pistää omat lapsensa sairastamaan esim. tuhkarokon, jotta nämä saavat luonnollisen vastustuskyvyn.

Euroopan pitäis nyt ihan itse ottaa vastuu, eikä syytellä muita. Rokotuskampanjat päälle, vain se nujertaa epidemiat. Ja pitää lopettaa rokotekriittisten hyysääminen. 

Vierailija
51/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuosimallia - 52. Ikäluokastamme suurin osa SAI sairastaa tuhka-vesi-vihurirokon ja sikotaudin. Tulirokko ei ollut niin yleinen. Koulussamme oli n.100 oppilasta, asuinalueellamme oli paljon lapsia.Yhdenkään en tiedä kuolleen! Tai saaneen jälkitauteja. Muuten oltiin terveitä ja reippaita lapsia! Eräs lastenlääkäri kertoi  aikoinaan, että tuhkarokon sairastaneilla on vahva immuniteetti infektiosairauksia vastaan! 30:n vuoden aikaan minulla on ollut vain 1:ksi pieni 3 päivän nuhakuume!!

Tuskinpa sulle olis kerrottu.

Vierailija
52/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen 1975 vuosimallia, sairastanut tuhkarokon myös. En ihan ehtinyt saada rokotetta. Sain lisäksi jälkitautina angiinan, mikä ei pienelle vauvalle ollut kovin mukavaa. Kuulemma sai pelätä että kuivun kun en suostunut syömään. 

Aikuisena sairastan flunssaa useamman kerran vuodessa, yleensä vielä flunssa menee poskionteloihin ja keuhkoihin. Yskin ja köhin viikkokausia flunssan jälkeen. Että se siitä lastenlääkärin mielipiteestä, ei pidä paikkaansa, ei sitten yhtään. Omilla lapsilla, noilla rokotetuilla, on huomattavasti helpommat flunssat. Eihän sen niin pitäis olla. Rokotettujenhan pitäis olla jatkuvasti sairaana ja aneemisia. Ja mun olla terve kuin pukki. Paskat, tuhkarokon sairastaminen ei auta yhtään mihinkään. Se on ihan turhaa lapsen kiduttamista ja altistaa lapsen täysin turhille vaaroille. On helvetin typerää jättää lapsensa rokottamatta.

Vierailija
53/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun rokottamatta jätetty lapsesi sairastuu niin muistathan että se oli oma valintasi joten älä mene rasittamaan julkista terveydenhoitoa vaan hoida itse lapsesi! 

Vierailija
54/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tautiin voi sairastua vaikka olisi rokotettu. Ja jokainen kuolee.

Vain muutama hassu ihminen kuolee vuodessa näihin tarttuviin harvinaisiin sairauksiin, heistäkin suurin osa rokotettuja. Ongelma on aina henkilön huonossa terveydentilassa, kuolema johtuu siis muusta kuin rokotteesta/rokottamattomuudesta. Pitää olla tyhmä jos ei tätä ymmärrä.

Tuhkarokosta on muitakin ikäviä seurauksia, esim. mun isoisä menetti kuulonsa. Ja ihan perusterve oli sairastuessaan.

Vierailija
55/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ottamassa rokotteen (ja tehosteen) joitakin vuosia sitten kun Keski-Euroopassa oli tuhkarokkoriski ja olin sinne matkustamassa.

Olen syntynyt -72, eli kuulun siihen porukkaan joka ei vielä saanut rokotetta lapsena, mutta ei myöskään sairastanut tuhkarokkoa. Vanhemmasta väestä valtasosa sairasti tuhkarokon, mutta nuoremmat saivat rokotteet, mikä teki tuhkarokosta harvinaisen sairauden. Sen ansioista itsekin siltä sitten vältyin samoin kuin suurin osa omasta ikäluokastani.

Muistan veljeni sairastaneen tuhkarokon teini-ikäisenä ja se oli todella raju tauti. Sen kanssa piti käydä sairaalareissu.

Vierailija
56/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen 1975 vuosimallia, sairastanut tuhkarokon myös. En ihan ehtinyt saada rokotetta. Sain lisäksi jälkitautina angiinan, mikä ei pienelle vauvalle ollut kovin mukavaa. Kuulemma sai pelätä että kuivun kun en suostunut syömään. 

Aikuisena sairastan flunssaa useamman kerran vuodessa, yleensä vielä flunssa menee poskionteloihin ja keuhkoihin. Yskin ja köhin viikkokausia flunssan jälkeen. Että se siitä lastenlääkärin mielipiteestä, ei pidä paikkaansa, ei sitten yhtään. Omilla lapsilla, noilla rokotetuilla, on huomattavasti helpommat flunssat. Eihän sen niin pitäis olla. Rokotettujenhan pitäis olla jatkuvasti sairaana ja aneemisia. Ja mun olla terve kuin pukki. Paskat, tuhkarokon sairastaminen ei auta yhtään mihinkään. Se on ihan turhaa lapsen kiduttamista ja altistaa lapsen täysin turhille vaaroille. On helvetin typerää jättää lapsensa rokottamatta.

Huom! 50- luvulla ei tuhka- ja vesirokkorokotteita ollut! Kas terveinä selvittiin! Nykyisin alkaa terve lapsi olla harvinainen. On allergiaa,yliherkkyyksiä,mt-ongelmia,diabetesta jo alle kouluikaisillä jne...

Vierailija
57/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan laumaimmuniteettiin kuten tähänkin asti. ;)

Vierailija
58/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristäkääpä se kehän alue, ettei rokko leviä muualle Pyhään ja Neitseelliseen Suomeen.

Vierailija
59/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! 50- luvulla ei tuhka- ja vesirokkorokotteita ollut! Kas terveinä selvittiin! Nykyisin alkaa terve lapsi olla harvinainen. On allergiaa,yliherkkyyksiä,mt-ongelmia,diabetesta jo alle kouluikaisillä jne...

Vanhempieni ikäpolvesta tunnen pari, jotka ovat hedelmättömiä sikotaudin vuoksi. Lapsuuden naapuri oli viimeisiä suomalaisia, jolta jalat on halvaantuneet polion vuoksi.

Vierailija
60/77 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

johonkin sitä on kuoltava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan