Kumman valitsisit: ampiaisenpiston vai auto katon kautta ympäri ojaan?
Kommentit (27)
Hohhoijjaa taas. Tunteeko ihmiset oikeasti jotain paremmuutta, kun saavat pilkata kyseistä kuljettajaa? Eiköhän se nyt ole selvää, että jokainen valitsisi tässä ajateltuna sen kuinka pysäyttää rauhallisesti auton ja avaa ikkunan/oven tai jotain muuta vastaavaa, mutta siinä tilanteessa se voi olla eri. Jos pelkäät ampiaisia (taustalla voi olla vakava allergia tai sitten vain muuten fobia) niin se on automaattinen reaktio säikähtää ja sen myötä esimerkiksi huitaista tai tehdä jokin muu liike, joka voi huonolla tuurilla aiheuttaa sen, että auto lähtee käsistä.
Älytön kysymyksenasettelu, kukaan ei valitse onnettomuutta, mutta joskus kuljettajan huomio herpaantuu, koska lapset huutaa takapenkillä/ kesämekkoinen nainen kulkee kadunvartaa/ viereisellä pellolla on karhu/ kahvi kaatuu/ kartta on hukassa/ aivastus tulee/ säädetään radioasemaa... Enkä puolustele kuskia, surkea reagointi, mutta AP on vähä-älyinen.
Vierailija kirjoitti:
Ampiainen ei käy kimppuun kun ei ala viuhtoa. Olen tämän todennut vuosikymmenten kokemuksella. Kaksi kertaa on pistänyt, toisella kertaa astuin päälle ja toisella kertaa törmäsi huuleen pyöräillessä. Kymmeniä kertoja on ampiainen tai vastaava kävellyt ihollani pistämättä, ei se koskaan huvikseen pistä.
Niin minäkin olen aina ajatellut. Ei ampiaisilla ole normaalisti mitään syytä pistää ihmistä, ja olen ollut samanlaisella asenteella kuin sinä.
Mutta tänä vuonna ampiaiset ovat olleet todella "vihaisia", koska ne ovat olleet sekaisin helteestä. Minua ei ole koskaan aiemmin pistänyt ampiainen, paitsi tänä kesänä kaksi kertaa. Toisella kerralla istuin suomenlinnan kallioilla. En tehnyt mitään, se vaan tuli iholle ja pisti. Toisella kerralla olin puutarhakeinussa, ja sama juttu.
Kyllä ampiaiset pistävät ihan huvikseen näin loppukesästä. Minulla ja pojallani ihan samoja kokemuksia kuin monella muullakin tässä ketjussa. Amppari vaan laskeutuu iholle ja pistää samantien ilman mitään syytä.
Ampparit tosiaan pistävät huvikseen, ja se on herkkää kun se pistos tulee kaulaan. Tällöin herkästi tuleva turvotus saattaa aiheuttaa jännittäviä juttuja vaikka muuten et olisi edes pahasti allerginen.
Uutista en kommentoi, en ollut tilanteessa joten paha sanoa mitä siellä on tapahtunut, millainen historia henkilöllä on jne.
Olikohan Puumalassakin ampiainen autossa vai kenties sometus kesken?