Säälittävin tapa päättää seurustelusuhde?
Kommentit (187)
Vuosia sitten exä lopetti yllättäen yhteydenpidon ja vähän ajan päästä huomasin exän liikkuvan kaupungilla toisen kanssa käsikkäin. Kun menin kyselemään, mistä on kyse, sain vittuilua ja uhkauksia. Tähän verrattuna tekstari, jossa olisi lyhyesti kerrottu, että suhde on loppu koska löysi toisen, olisi ollut taivaanlahja.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten exä lopetti yllättäen yhteydenpidon ja vähän ajan päästä huomasin exän liikkuvan kaupungilla toisen kanssa käsikkäin. Kun menin kyselemään, mistä on kyse, sain vittuilua ja uhkauksia. Tähän verrattuna tekstari, jossa olisi lyhyesti kerrottu, että suhde on loppu koska löysi toisen, olisi ollut taivaanlahja.
Oho, yllättävän yleistä päättää suhde noin näiden vastausten perusteella.
Paljastui, että kaveri samaan aikaan useamman kuukauden kestäneen suhteen aikana on etsinyt aktiivisesti muuta treffiseuraa netistä. Totesin sen merkiksi siitä, että emme ole yhdessä. Joten ilmoitin, että seuraava tapaaminen on peruttu enkä halua enää nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, yllättävän yleistä päättää suhde noin näiden vastausten perusteella.
Se että ihminen on täysi-ikäinen, ei tarkoita henkistä kypsyyttä. On paljon ihmisiä, joilla ei ole kehittynyt ihmissuhdetaitoja eikä itsetuntoa. Vaikeista asioista pyritään päästä eroon valehtelemalla tai vaikenemalla ja oman toiminnan negatiivisista seurauksista haetaan syyllistä itsensä ulkopuolelta.
Ihmissuhdetaitoja pitää harjoitella ja oppia. Itsetunto taas rakennetaa tekemisen kautta, kun oppii oman rajallisuutensa ja hyväksyy tämän. Ihmiset ympärillä eivät olekaan vain sinua varten ja kaikkeen haluamaasi et pysty eikä kaikki tekemisesi ole oikein.
Exän seuraava kumppani on ottamassa samaa käytöstä vastaan, koska ei toinen ihminen voi toista muuttaa tai tehdä uudeksi.
Yksi suhde päättyi siihen, että nainen lähti sillä aikaa, kun kävin kaupassa. Tapauksesta on jo yli 20 vuotta, mutta muistan vieläkin, mitä hän pyysi minua sieltä kaupasta tuomaan. Turhaan tietenkin, koska ilmeisesti tämä oli vain tekosyy saada minut pois jaloista.
Vierailija kirjoitti:
Minä ja ensimmäinen naisystäväni erosimme varsinaisesti eroamatta. Kumpikin vain lopetti yhteydenpidon samaan aikaan.
"Säälittävä tapa" tämä ei minusta ole, kun kumpikin toimii samoin. Mulle on kerran käynyt samoin, mutta suhde ei ollut vakava, vasta alkuvaiheessa. Minusta se kertoi siitä, että emme olleet toisistamme tarpeeksi kiinnostuneita. Ehkä kumpikin oli tahollaan todennut, että jos ei toisesta kuulu mitään, antaa olla. Muistelen saaneeni jonkin viestin matkalta jonkin ajan kuluttua. Sitten meni paljon aikaa, ja tapasimme yhteisen tutun luona. Siitä päädyimme juttelemaan pitkään ja lähtemään yhdessä pois. Aiemmasta hiljaisuudesta ei puhuttu ollenkaan. Sitten tuli taas vietettyä aikaa yhdessä, mutta tällä kertaa intiimiys jäi flirtin tasolle. Taisin nähdä hänet viimeisen kerran suunnitellusti niin, että mukavan illanvieton (kotibileet) päätteeksi lähdin yksin kotiin baarista, ja hän ei tarttunut vihjaukseen lähteä mukaan. Päätin antaa taas olla. Seuraavan kerran taisin kuulla hänestä joulutervehdyksen muodossa. En enää osallistunut yhteisen tuttumme järjestämiin juttuihin.
Mulle ei ole käynyt näin kenenkään muun kanssa, outo tilanne. Enkä normaalisti tykkää epäselvistä asioista. Tää nyt vain meni näin. En osaa selittää muulla kuin kummankin riittämättömällä kiinnostuksella.
Viitisentoista vuotta sitten ollessani 18 seurustelin 23-vuotiaan miehen kanssa. Puolen vuoden seurustelun jälkeen tämä teki katoamistempun. Viikko-pari tämän jälkeen hänen äitinsä (joka oli tosi ihana ihminen) kutsui minut kahville ja kertoi poikansa löytäneen toisen. Sentään ei ollut äitiä laittanut itse asialle, vaan äitinsä oli minusta huolissaan tuollaisen tempun jälkeen.
Oon varmaan outo, mutta otan jättämisen paljon mieluummin vastaan tekstarina tai mesessä kuin kasvotusten. Alan kuitenkin itkemään ja mieluummin esitän että eipä kuule tunnu missään.
Joo, ehkä vähän säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden nyt mun ex:n luo yöksi, moi! Olen raskaana ja tuli km. Keskenmenovuodon ollessa pahinta, mies huikkasi ovelta ja lähti.
Ja tällä ex:llä hän tarkoitti pitkäaikaista "entistä" panosuhdetta. Ja todettakoon vielä, että tämä "mies" oli 40 v.
Vapautui kusettamastasi "vahinkoraskaudesta"?
Aikuinen (tuolloin melkein 40-vuotias) mies lähetti äitinsä kertomaan asian minulle. Oli pettänyt ja tämä uusi nainen oli raskaana. Äiti oli myös se, joka haki miehen tavarat luotani. Takana 8 vuoden suhde. En ollut ikinä tuntenut oloani yhtä paskaksi kuin silloin. Myöhemmin kun näin ex-miehen marketissa, hän luikki hyllyjen taakse minua piiloon. Tiedän, kuulostaa huonolta sketsipätkältä.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävin tapa lopettaa seurustelu? Kuolema.
Joo-o. Päättää kaiken muunkin siinä samalla. Ei voida varsinaisesti laskea tähän mukaan.
No.. viestillä yhtäkkiä normaalin hengauksen jälkeen missä ei mtn viitteitä. Ja esto perään. Ja ikää oli tällä reilusti yli 20vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden nyt mun ex:n luo yöksi, moi! Olen raskaana ja tuli km. Keskenmenovuodon ollessa pahinta, mies huikkasi ovelta ja lähti.
Ja tällä ex:llä hän tarkoitti pitkäaikaista "entistä" panosuhdetta. Ja todettakoon vielä, että tämä "mies" oli 40 v.
Vapautui kusettamastasi "vahinkoraskaudesta"?
Vielä pahempi jos olisi oikeasti raskaana ja mies jättäisi tekstiviestillä
Mä annan sut pois kirjoitti:
Kasvoimme erilleen.
Mitä säälittävää siinä on? Eikö siinä vaiheessa ole fiksua erota?
Yksi nainen lopetti suhteensa luurilla korvaan,eikä tietenkään tullut mieleenkään sanoa ääneen mikä närästi.Minulle kyllä selosti että ei saa lopettaa puhelua rumasti.
Meillä päättyi parikymmentä vuotinen avioliitto käräjäoikeudesta tulleeseen kirjeeseen ja sen eron laitoin vireille minä. Mies vältteli sujuvasti minua kaikin tavoin, joten en jaksanut enää, vaan kävin laittamassa eron vireille. Kirjettäkään ei suostunut avaamaan, joten ilmoitin sitten, että haastemies tuo sen seuraavaksi, että minä laitoin eron vireille.
Siihen loppui puhumiset. Paskaa lensi kyllä aikansa, mutta kai tuo on jo rauhottunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen on luonteeltaan sellainen, että saa ihan suhteettoman suuria, diivamaisia tunteenpurkauksia, niin hänet kannattaa jättää vaikka sitten viestillä. Olen kuullut kaverien eroista, että nainen on töninyt, raapinut, uhannut itsemurhalla, soittanut miehen sukulaisille jne. Ja nämä tyypit on ihan asiallisesti koittanut lopettaa toimimattoman suhteen. Naiset ei tunnu lainkaan kestävän hylkäyksiä.
Kun mies ei kestä naisen hylkäystä, mies tappaa naisen. Tästä löytyy aika monta esimerkkiä. Ei kumpikaan reagointitapa terve ole, mutta ehkä miehet kuitenkin kestää vähän huonommin sen hylkäyksen....
Totaalihiljaisuus ja vastaamattomuus. Yht äkkiä toinen ei reagoi suhun enää mitenkään.
Todella hajottavaa. Ottaisin edes sen tekstarin ilomielin vastaan kuin tuon.