Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja sai yllättäen tililleen yli 35 000 euroa – kehitteli mielessään uskomattoman selityksen ja alkoi tuhlata

Vierailija
18.08.2018 |

Mystinen rahapotti häkellytti 48-vuotiasta naista, mutta helpotti ahdinkoa. Tapaukseen sekaantuivat myös avomies, sisko ja ennustaja.

Pankkitilin saldon tarkistaminen sai Keski-Suomessa asuvan 48-vuotiaan naisen häkellyksiin. Naisen tilille oli ilmestynyt marraskuun puolivälissä 2016 mystisesti huimat määrä rahaa.

– Tulin töistä kotiin ja aloin maksaa laskuja. Menin nettipankkiin ja huomasin, että S-Pankin tililleni oli tullut juuri tuolloin rahaa yhteensä 35 489,90 euroa, siivoojana työskentelevä nainen kertoi hätkähdyttävästä hetkestä myöhemmin poliisille.

– Haukoin henkeä ja meinasin melkein lentää perseelleni, että mitä rahoja nämä ovat. Soitin avopuolisolleni, joka oli vielä töissä, ja kysyin häneltä, että miten on mahdollista, että tililleni on tullut tällainen summa rahaa.

Avomies pohti, josko kyseessä olisivat naisen äidin säästössä olleita lapsilisiä. Tiliote kertoi kuitenkin, että rahat olivat tulleet ventovieraalta henkilöltä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaisuus toimii

:D

Vierailija
42/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytäjä saa pitää. Ihan tyhmää....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä on myös pankin vastuu, jos nainen oli kerta käynyt asian tiimoilta pankissa ja pankin mukaan kaikki oli ok.

Näinköhän oli kuitenkaan käynyt, kun tuntuu tuo muukin käytös ja puhe olevan vailla mitään todellisuuspohjaa, niin miksi uskoa tähänkään väitteeseen? En usko että yksikään pankki on sanonut että "tää on hei ihan ookoo", jos sinne ilmoittaa että tilille on tullut 36 000 euroa, raha jota en ole tietääkseni mistään saamassa ja maksaja on täysin tuntematon henkilö, voitteko tarkistaa mitä on tapahtunut.

Vierailija
44/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkittynyt köyhyys tyhmentää.

Ja toisin päin: tyhmyys aiheuttaa pitkittynyttä köyhyyttä. Luin tuon jutun ja ajattelin että voi luoja mitä porukkaa! Siskokin sai myöhemmin ”muuttorahat ihan laillisesti Kelasta” Suomen suurin ongelma alkaa olla ihmisten tyhmyys.

Vierailija
45/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ihmettelin, että miten voi olla noin tyhmä ihminen olemassa, mutta mitä pidemmälle luin, niin tulin jo epäuskoiseksi kun noita tyhmiä ihmisiä ilmestyi vaan lisää ja lisää. Ennustajakin siihen päälle, ja kaikki kuppaamassa rahaa, huh huh.

Olen aina ihmetellyt mistä persuille riittää äänestäjiä, mutta kyllähän näitä tyhjäpäitä näyttää olevan paljonkin.

Mitenkäs persut asiaan nyt piti vetää, et vaikuta itsekään kovin terävältä.

Vierailija
46/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä on myös pankin vastuu, jos nainen oli kerta käynyt asian tiimoilta pankissa ja pankin mukaan kaikki oli ok.

Nainen sanoo pankin sanoneen että kaikki oli ok.

Niinhän ne rikolliset aina sanoo. Vankilassa ei oo muita kuin syyttömiä...

Kumpikohan on uskottavampi naisen väite, että pankki ei halunnut rahoja takaisin, vai pankin KIRJALLINEN vaatimus palauttaa rahat takaisin alle 2 viikon sisällä virheellisestä tilisiirrosta? Jotenkin mä oon taipuvainen uskomaan kirjallista todistusta pankin vaatimuksesta...

Vierailija
47/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikana tililleni tuli yllättäen vähän yli 18 000 e. Soitin pankkiin (silloin vielä onnistui) ja kerroin tilanteen. Totesivat, että heidän virhe, älä käytä rahoja, ne palautetaan oikealle omistajalle. Meni 3 kk ja tililtä oli viety noin 19000 e eli lähes 600 e enemmän kuin mitä sinne alunperin oli tullut liikaa. Taas soitto pankkiin ja sain kuulla, että pankki oli ottanut omat selvityskulunsa,korkokuluja sekä jotain maksajan tilisiirtoon liittyviä kuluja !!!! minulta, koska olin saanut rahat tililleni ilman oikeutta niihin. Siitä seurasi melkein 6 kk taistelu rahoistani. Välillä minua uhattiin oikeustoimilla, koska olin varastanut rahat, välillä yritettiin sovitella, että maksan "vain" 400 e, mutta maksaa pitää, koska se minun tilini oli ongelmallinen.

Törkeää. Kai riitautit asian etkä suostunut tuollaiseen kusetukseen?

Neuvoteltiin, neuvoteltiin ja neuvoteltiin. Pankin kanta oli selkeä eli koska minä olin ilmoittanut virheellisestä tilisiirrosta, niin virhe oli tilinomistajana minun (virhe: olen saanut liikaa rahaa) eli olisi pitänyt odottaa, että se joka ei rahoja saanut tai se, joka ne väärälle tilille maksoi, olisi ottanut yhteyttä pankkiin. Silloin hän olisi joutunut maksamaan pankille koituvat selvityskulut. Nyt minä olin se, joka pani lumipallon pyörimään ja siksi minun pitää maksaa.

Lopulta päädyttiin siihen, että koska minä olin alunperin täysin ulkopuolinen taho, niin en joutunut maksamaan mitään. Mutta opin sen, että jos tilillä on liikaa rahaa, niin en ota yhteyttä pankkiin vaan odotan, että rahojaan kaipaava sen tekee.

Kiitosta tämä on hyvä tietää vastaisuuden varalle.

Vierailija
48/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on todennäköisyydet sille että tässä sukuhaarassa on osattu sijoittaa jotain?

Vierailija
49/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella on niin, että pankkiin on oltu yhteydessä ja sieltä on sanottu, ettei mitään virhettä ole tapahtunut, niin kyllä silloin vika on pankin. Eri asia toki, onko se todistettavissa.

Mahdollistahan on, että joku haluaa jostain syystä antaa ison rahasumman vieraalle ihmiselle. Itse ehkä olisin odottanut varmuuden vuoksi pitemmän aikaa, ennen kuin olisin alkanut käyttää rahoja. Tosin käytännössä asumistukeni lopetettaisiin pitkäksi ajaksi, jos saisin tuollaisen summan, enkä niin ollen voisi odottaa vaan rahoja olisi pakko ruveta käyttämään heti, vaikka en haluaisikaan.

Vierailija
50/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos todella on niin, että pankkiin on oltu yhteydessä ja sieltä on sanottu, ettei mitään virhettä ole tapahtunut, niin kyllä silloin vika on pankin. Eri asia toki, onko se todistettavissa.

Mahdollistahan on, että joku haluaa jostain syystä antaa ison rahasumman vieraalle ihmiselle. Itse ehkä olisin odottanut varmuuden vuoksi pitemmän aikaa, ennen kuin olisin alkanut käyttää rahoja. Tosin käytännössä asumistukeni lopetettaisiin pitkäksi ajaksi, jos saisin tuollaisen summan, enkä niin ollen voisi odottaa vaan rahoja olisi pakko ruveta käyttämään heti, vaikka en haluaisikaan.

Ei asumistukea lakkautettaisi tuollaisen tulon takia.

Vierailija
51/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin vikahan tämä on, jos sieltä on sanottu kaiken olevan ok, mutta pankki on pankki. Minullekin tuli jonkun muun nimellä oleva pankkikortti, olisi pitänyt lähteä shoppailemaan.

Vierailija
52/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Ajattelin sitten, että hän on vuonna 2008 edesmenneen äitini edunvalvoja, joka on nyt sitten maksanut niitä lapsilisiä. Muistan, että pyysin äitiäni rippikouluni aikoihin säästämään vähän niitä lapsilisiä ja hän lupasikin säästää niitä.

Jos vasta noin 15-vuotiaana pyytää säästämään lapsilisiä, niin miten voi ajatella, että niitä ehtisi kertyä parissa vuodessa 35 000 euron edestä? Heikko yritys perustella itselleen tuollaista summaa. 

Vierailija
53/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan saama 35000 euroa on IS:n mukaan omaisuus ja nainen äkkirikastui kun taas toisessa uutisessa 37500, jonka mies nosti äitinsä tileiltä luvatta, on pikkusumma honka puuttumista äiti ei edes huomannut.

Vierailija
54/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

– Ajattelin sitten, että hän on vuonna 2008 edesmenneen äitini edunvalvoja, joka on nyt sitten maksanut niitä lapsilisiä. Muistan, että pyysin äitiäni rippikouluni aikoihin säästämään vähän niitä lapsilisiä ja hän lupasikin säästää niitä.

Jos vasta noin 15-vuotiaana pyytää säästämään lapsilisiä, niin miten voi ajatella, että niitä ehtisi kertyä parissa vuodessa 35 000 euron edestä? Heikko yritys perustella itselleen tuollaista summaa. 

Äiti tuli katunapäälle ettei ollut tyttären pyynnöistä huolimatta säästänyt lapsilisiä joten hän korjasi asian tuonouoleisesta käsin.

Vierailija
55/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kehitteli mielessään uskomattoman selityksen."

Näin ihmisen mieli toimii. Kun jotain outoa tapahtuu, ihminen yrittää löytää siihen jonkin selityksen. Ehkä lapsilisäselitys ei ollut kovin uskottava, mutta mitä siivoojan olisi pitänyt ajatella, jos pankkikin on vakuuttanut ettei mitään virhettä ole tapahtunut.

Vierailija
56/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ihmisen mieli toimii. Kun jotain outoa tapahtuu, ihminen yrittää löytää siihen jonkin selityksen. Ehkä lapsilisäselitys ei ollut kovin uskottava, mutta mitä siivoojan olisi pitänyt ajatella, jos pankkikin on vakuuttanut ettei mitään virhettä ole tapahtunut.

Avomiehen idea alunperin ja ennustaja vahvisti myös asian.

Vierailija
57/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asumistukea lakkautettaisi tuollaisen tulon takia.

Miksi muka ei lakkautettaisi? Eihän ihminen, joka saa noin paljon rahaa, tarvitse vähään aikaan asumistukea.

Vierailija
58/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran automaatista ilmeisesti edellisen asiakkaan kuitin, jossa oli yli 50 000 euroa saldoa. Näin kun kuitti tuli koneesta. Kehittelin mielessäni mistä raha olisi tullut. Tarkistin kuitenkin kortin numeron. Siinä selvisi ettei ollut minun tili. Raha olisi ollut sen verran tervetullut, että tunne meinasi mennä järjen edelle. Nettipankissa olisin varmaan kysynyt heti rahan alkuperää.

Vierailija
59/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on pankin vastuu näissä?

Minunkin tilillä oli aikoinaan käynyt pitkästi yli sata tonnia, mutta ne oli siirretty melkein heti pois.

Mistä ihminen voi tietää, ettei tiliä ole käytetty esim rahanpesuun?

Vierailija
60/67 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksajan nimi ei ollut äidin edunvalvojan eikä minään muunkaan tutun tai ymmärrettävän tahon, joten tilillepano oli virheellinen.

Sitä siivoojan olisi pitänyt ajatella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan