Siivooja sai yllättäen tililleen yli 35 000 euroa – kehitteli mielessään uskomattoman selityksen ja alkoi tuhlata
Mystinen rahapotti häkellytti 48-vuotiasta naista, mutta helpotti ahdinkoa. Tapaukseen sekaantuivat myös avomies, sisko ja ennustaja.
Pankkitilin saldon tarkistaminen sai Keski-Suomessa asuvan 48-vuotiaan naisen häkellyksiin. Naisen tilille oli ilmestynyt marraskuun puolivälissä 2016 mystisesti huimat määrä rahaa.
– Tulin töistä kotiin ja aloin maksaa laskuja. Menin nettipankkiin ja huomasin, että S-Pankin tililleni oli tullut juuri tuolloin rahaa yhteensä 35 489,90 euroa, siivoojana työskentelevä nainen kertoi hätkähdyttävästä hetkestä myöhemmin poliisille.
– Haukoin henkeä ja meinasin melkein lentää perseelleni, että mitä rahoja nämä ovat. Soitin avopuolisolleni, joka oli vielä töissä, ja kysyin häneltä, että miten on mahdollista, että tililleni on tullut tällainen summa rahaa.
Avomies pohti, josko kyseessä olisivat naisen äidin säästössä olleita lapsilisiä. Tiliote kertoi kuitenkin, että rahat olivat tulleet ventovieraalta henkilöltä.
Kommentit (67)
Opiskeluaikana tililleni tuli yllättäen vähän yli 18 000 e. Soitin pankkiin (silloin vielä onnistui) ja kerroin tilanteen. Totesivat, että heidän virhe, älä käytä rahoja, ne palautetaan oikealle omistajalle. Meni 3 kk ja tililtä oli viety noin 19000 e eli lähes 600 e enemmän kuin mitä sinne alunperin oli tullut liikaa. Taas soitto pankkiin ja sain kuulla, että pankki oli ottanut omat selvityskulunsa,korkokuluja sekä jotain maksajan tilisiirtoon liittyviä kuluja !!!! minulta, koska olin saanut rahat tililleni ilman oikeutta niihin. Siitä seurasi melkein 6 kk taistelu rahoistani. Välillä minua uhattiin oikeustoimilla, koska olin varastanut rahat, välillä yritettiin sovitella, että maksan "vain" 400 e, mutta maksaa pitää, koska se minun tilini oli ongelmallinen.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä oli typerä siivooja. Eihän kukaan mies olisi rahoihin koskenutkaan.
Paitsi avomies joka keksi että rahat tulivat naisen äidiltä ja maksoi rahoista remontit.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana tililleni tuli yllättäen vähän yli 18 000 e. Soitin pankkiin (silloin vielä onnistui) ja kerroin tilanteen. Totesivat, että heidän virhe, älä käytä rahoja, ne palautetaan oikealle omistajalle. Meni 3 kk ja tililtä oli viety noin 19000 e eli lähes 600 e enemmän kuin mitä sinne alunperin oli tullut liikaa. Taas soitto pankkiin ja sain kuulla, että pankki oli ottanut omat selvityskulunsa,korkokuluja sekä jotain maksajan tilisiirtoon liittyviä kuluja !!!! minulta, koska olin saanut rahat tililleni ilman oikeutta niihin. Siitä seurasi melkein 6 kk taistelu rahoistani. Välillä minua uhattiin oikeustoimilla, koska olin varastanut rahat, välillä yritettiin sovitella, että maksan "vain" 400 e, mutta maksaa pitää, koska se minun tilini oli ongelmallinen.
Törkeää. Kai riitautit asian etkä suostunut tuollaiseen kusetukseen?
Kyllähän tuo kohtuullisen aivopuolelta touhulta näyttää jos saa tuommoisen summan palamaan alle kuukaudessa.
Mutta toisaalta kyllä pankinkin pitäisi kantaa vastuuta varsinkin jos on kerran soitettu ja ihmetelty asiaa.
Aika härskiähän se on jos muiden virheiden takia linnaan joutuu.
Ensin ihmettelin, että miten voi olla noin tyhmä ihminen olemassa, mutta mitä pidemmälle luin, niin tulin jo epäuskoiseksi kun noita tyhmiä ihmisiä ilmestyi vaan lisää ja lisää. Ennustajakin siihen päälle, ja kaikki kuppaamassa rahaa, huh huh.
Olen aina ihmetellyt mistä persuille riittää äänestäjiä, mutta kyllähän näitä tyhjäpäitä näyttää olevan paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
olisin vaihtanut pankkia
Miksi henkilön ammatti oli tärkeä?
Hehän kertoivat kysyneensä pankista ja pankki sanoi asian olevan ok, mikä hämminki tuossa kohtaa oli ollut? Eikö pankki ota vastuuta, vai eivätkö olleet kuitenkaan oikein kunnolla kysyneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoteltiin, neuvoteltiin ja neuvoteltiin. Pankin kanta oli selkeä eli koska minä olin ilmoittanut virheellisestä tilisiirrosta, niin virhe oli tilinomistajana minun (virhe: olen saanut liikaa rahaa) eli olisi pitänyt odottaa, että se joka ei rahoja saanut tai se, joka ne väärälle tilille maksoi, olisi ottanut yhteyttä pankkiin. Silloin hän olisi joutunut maksamaan pankille koituvat selvityskulut. Nyt minä olin se, joka pani lumipallon pyörimään ja siksi minun pitää maksaa.
Lopulta päädyttiin siihen, että koska minä olin alunperin täysin ulkopuolinen taho, niin en joutunut maksamaan mitään. Mutta opin sen, että jos tilillä on liikaa rahaa, niin en ota yhteyttä pankkiin vaan odotan, että rahojaan kaipaava sen tekee.
Minusta tässä on myös pankin vastuu, jos nainen oli kerta käynyt asian tiimoilta pankissa ja pankin mukaan kaikki oli ok.
160€ sätkäpaperiin ja satasia enkelihoitoihin? Kyllä nyt on elämäm_kulu huipussaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoteltiin, neuvoteltiin ja neuvoteltiin. Pankin kanta oli selkeä eli koska minä olin ilmoittanut virheellisestä tilisiirrosta, niin virhe oli tilinomistajana minun (virhe: olen saanut liikaa rahaa) eli olisi pitänyt odottaa, että se joka ei rahoja saanut tai se, joka ne väärälle tilille maksoi, olisi ottanut yhteyttä pankkiin. Silloin hän olisi joutunut maksamaan pankille koituvat selvityskulut. Nyt minä olin se, joka pani lumipallon pyörimään ja siksi minun pitää maksaa.
Lopulta päädyttiin siihen, että koska minä olin alunperin täysin ulkopuolinen taho, niin en joutunut maksamaan mitään. Mutta opin sen, että jos tilillä on liikaa rahaa, niin en ota yhteyttä pankkiin vaan odotan, että rahojaan kaipaava sen tekee.
Voi herranen aika mitä perseilyä. Mutta kiitos tästä tarinasta, opin sen etten ilmoita minnekään jos tilille tulee liikaa rahaa. Niin idioottimaista kuin se onkin.
Te jotka kyselette että mikä on se "WT", niin tämä. Juurikin tämä.
Ihan kivasti on aikoinaan lapsilisää muidun mielestä hänelle makseltu jos 18 vuodessa kertyy 35 tonnia...
Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä. Tämä siivooja eli minä ilmoittaisi pankille virheellisestä rahasuorituksesta heti.
Pankkiinhan oli siis ilmoitettu ja kyselty asiasta ja sieltä oli sanottu että kaikki on ok. Sen takia minusta pankki on tästä kyllä vastuussa ja olisi saanut korvata rahat ja tämä siivooja taas pitää ne rahat.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivasti on aikoinaan lapsilisää muidun mielestä hänelle makseltu jos 18 vuodessa kertyy 35 tonnia...
Äly hoi.
Jotain tuota luokkaahan se olis jos olus aikoinaan sijoittanut ne lapsilisät johonkin bitcoineihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly hoi.
Jotain tuota luokkaahan se olis jos olus aikoinaan sijoittanut ne lapsilisät johonkin bitcoineihin.
Sijoittamalla voi rikastua, lapsilisistä kulunut jo useita vuosikymmeniä
Vierailija kirjoitti:
Minusta tässä on myös pankin vastuu, jos nainen oli kerta käynyt asian tiimoilta pankissa ja pankin mukaan kaikki oli ok.
Nainen sanoo pankin sanoneen että kaikki oli ok.
Vierailija kirjoitti:
Pitkittynyt köyhyys tyhmentää.
Jjep. Jännä et joulun alla "ihan vaan elämiseen" tämä isosiskokin sai tuhlattua 3000€. Oletettavasti hänellä on kuitenkin joku pääasiallinen tulonlähde, tuet tai palkka tms. En ole ikinä tarvinnut joulun alla "elämiseen" enempää kuin mihin normaali kuukausipalkka riittää. Ostamme jouluruuat, yhdet lahjat kahdelle lapselle, kummilapsille lahjat sekä vanhemmille jotain pientä kivaa + toisillemme.
Vierailija kirjoitti:
Laitto muutamia satasia enkelihoitoihin :D
Körssipapereihin uppos heti 160e :D
En tiedä mikä huutais enemmän wt ja elämämkoulu kuin just tuollainen käytös :D
Mutsi makso haudasta 10 vuoden jälkeen vähän lapsilisiä