Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisessa juhlapöydässä on aina se VOILEIPÄKAKKU?

Vierailija
18.08.2018 |

Sitten kaikki kilvan kehuu teennäisesti "onpa hyvää,kuka tämän on tehnyt".

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakunkin voi tehdä hyvin ja huonosti. Itse löysin parikymmentä vuotta sitten ohjeen, johon ei tule majoneesia. Se kakku on ihan törkeän hyvää, juhliinkaan ei pysty tekemään niin isoa etteikö se loppuisi kesken. Kerran töihin työkaveri toi siskonsa tekemän voileipäkakun. Se on todella upeasti koristeltu, mutta harmi vaan, ei maistunut millekään.

Vierailija
22/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam. Kalaversio etenkin.

Voileipäkakku on yleinen juhlatarjottava myös ainakin Ruotsissa (muista se on peräisinkin), Virossa ja Islannissa. Ei siis vain Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ole koskaan. Meillä ei kukaan tykkää voileipäkakuista.

Voice of reason.

Vierailija
24/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nam nam kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliskin! Mä ajattelin ostaa itselleni synttärilahjaksi voileipäkakun, ja syödä sen yksin.

Jos löydät jostain hyvän ja halvan, kerro vinkkisi palstalle.

:) En ole koskaan ostanut, en tiedä edes mistä aloittaa. Googlesta...?

Itse löysin paikallisen s-marketin leivoskylmähyllystä, hinta kympin luokkaa.

T. 17

Kiitos, tätä täytyy kokeilla.

Vierailija
25/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nam. Kalaversio etenkin.

Voileipäkakku on yleinen juhlatarjottava myös ainakin Ruotsissa (muista se on peräisinkin), Virossa ja Islannissa. Ei siis vain Suomessa.

Voileipäkakku Islannissa olisi mielihyvän ylikuormitus. :D

Vierailija
26/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....koska se on HYVÄÄ!!!!!

Me pidämme voileipäkakuista. Yleensä ne ovat hyviä, paitsi ne säästöbudjetille tehdyt kurkku-kinkkukakut.

Vierailija
27/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun sitä saa juhlissa. Eipä sitä kotona muuten tule tehtyä. Eikä sitä saa edes kahviloista.

Vierailija
28/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nam. Kalaversio etenkin.

Voileipäkakku Islannissa olisi mielihyvän ylikuormitus. :D

Ja ihanan kallis. Mutta Virossa ne ei maksa paljon mitään. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
29/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakunkin voi tehdä hyvin ja huonosti. Itse löysin parikymmentä vuotta sitten ohjeen, johon ei tule majoneesia. Se kakku on ihan törkeän hyvää, juhliinkaan ei pysty tekemään niin isoa etteikö se loppuisi kesken. Kerran töihin työkaveri toi siskonsa tekemän voileipäkakun. Se on todella upeasti koristeltu, mutta harmi vaan, ei maistunut millekään.

Kokoamisessahan on loputtomiin vaihteluvaraa, mielikuvitus rajana-melkein. Strömsössä joskus kokki kertoi voileipäkusta, johon oli ympätty mm.katkarapuja ja maksapasteijaa yhteen... hrrgh.

Vierailija
30/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko reseptin?

Vierailija
31/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkukakku säilyy paremmin kuin kalakakku, joka on tosi herkkä.

Vierailija
32/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tänään ostaa, kun nyt alko tehdä mieli.

Cittarista saa ihan käypiä kakkuja tuskaan, kun ei itse jaksa tehdä.

Vierailija
33/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisessa juhlapöydässä on aina se VOILEIPÄKAKKU?

Sitten kaikki kilvan kehuu teennäisesti "onpa hyvää,kuka tämän on tehnyt".

Siksi koska se on HYVÄÄ. Ikävä juttu, jos sä olet saanut aina huonoa voileipäkakkua ja olet joutunut teennäisesti kehumaan sitä.

Vierailija
34/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta onneksi on! 

Vierailija
35/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku on ihanaa. Olen nykyään kasvissyöjä joten toivon että joskus saisin maistaa esim. fetavoileipäkakkua juhlissa. Tietysti voisi tehdä itsekin mutta tuntuu niin isolta vaivalta ja kalliilta tehdä ihan arkena :D Lohivoileipäkakku oli parasta silloin kun sitä vielä söin.

Vierailija
36/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä fiilistä jos voileipäkakun sijasta olisikin oikea kakku

Vierailija
37/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin nykyisin on juhlissa voileipäkakkua. Itse tykkään kyllä ja silloin tällöin teen pienen viikonloppuherkuksi. Hyvä voileipäkakku on mehevää ja maukasta, huono kuivakkaa ja mautonta mössöä.

Kyllä joissakin kahviloissa saa voileipäkakkua. Ainakin Ideaparkissa olen syönyt.

Vierailija
38/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa voileipäkakussa on? Ai niin, anglosaksit eivät syö voileipäkakkua. Siksi anglofiilit haukkuvat voileipäkakkua.

Vierailija
39/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikissa ole, nykyään aivan liian harvoin on.

Samaa mieltä, nykyään voileipäkakkua saa liian harvoin. En edes muista, koska olisin jossain syönyt sellaista. Siitä taitaa olla jo pari vuotta, ja sitä edellisestä kerrasta vuosia. Voileipäkakkua dissataan niin paljon nettipalstoilla, että kukaan ei viitsi enää laittaa sellaista. Sääli.

Voileipäkakku on hyvää, ettäs tiedät, ap.

Vierailija
40/63 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa voileipäkakussa on? Ai niin, anglosaksit eivät syö voileipäkakkua. Siksi anglofiilit haukkuvat voileipäkakkua.

Onko ne englantilaisten harrastamat kurkkuleivät muka parempia? Leipä mautonta, kosteaa mössöä, joka takertuu kitalakeen ja sitten kurkkua, joka on lähinnä vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi