Voiko psykoosi loppua itsestään?
Koko kesä ollut ihan käsittämätöntä showta, miehen harhat olleet sitä tasoa, etten ole tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Olen ollut alan ammattilaisiin yhteydessä moniin paikkoihin, tuloksetta.
Lopulta vuokrasin oman asunnon ja majailin kaverilla asunnon vapatumiseen asti. Mies oli tästä raivoissaan ja pyydettiin tuttavaa mukaan ns erokeskusteluun. Sovittiin että erotaan. Sitten mies jutteli tuon tuttavan kanssa kaksin ja jotain tapahtui. Harhat loppui ja mies on taas normaali itsensä, ollut jo 2 viikkoa. Ero peruttu, mutta katson nyt päivä kerrallaan. Se asunto odottaa tyhjänä.
Kommentit (11)
Oliko edes psykoosi? Miksi kukaan jättää psykoosissa olevaa yksin, voi mennä henki?
Show-psykoosi loppuu helposti. Oikean psykoosin kanssa asia on toinen.
Loppuu se itekseenkin,
nim. kokemusta on
Tottakai voi. Minulla on ollut yhteensä n. 10 psykoosia ja kaikki ne on lähtenyt nukkumalla. Diapamilla tai ilman. Se on eräänlainen loppuun palaminen se psykoosi. Kaikki on myös alkanut juopottelemalla ja huonolla nukkumisella.
Vierailija kirjoitti:
Oliko edes psykoosi? Miksi kukaan jättää psykoosissa olevaa yksin, voi mennä henki?
No en tiedä oliko, ihan oireiden perusteella googlailin. Hoitoon en saanut.
Voi loppua ja loppuukin. Toisin kuin ihmiset luulevat, ei edes skitsofreniaa sairastavat ole jatkuvasti psykoosissa.
Omalta kohdalta voin sanoa, että voi. Näin valokuvia ja videoita itsestäni vuosien takaa ja ajatusmaailma ikäänkuin hajosi. Tajusin, että olen itse ollut kaikessa väärässä ja näin asiat muiden ihmisten kantilta. Vahinkoja ei voi korjata, mutta olen pyytänyt anteeksi. Osalta sain, osalta en.
Kannattaa kuitenkin mennä jonnekin psykologille teidän molempien vaikka eroa ei olisikaan tulossa. Psykoosi on vakava asia, jos oli psykoosi. Perusteltua selvittää mistä johtui ja voiko toistua ja miten suhtautua jos/jun toistuu. Mitä harhoja oli? Miten kauan olette olleet yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin voi mennä henki, jos jää.
Kaikki loppuu aikanaan.