Miksi suomalaisessa juhlapöydässä on aina se VOILEIPÄKAKKU?
Sitten kaikki kilvan kehuu teennäisesti "onpa hyvää,kuka tämän on tehnyt".
Kommentit (63)
Meinaatko sitten että ulkomailla ei ole kullekin maalle perinteisiä ruokalajeja juhlapöydässä, vaan joka kerta eri setti? Ja että ulkomailla ihmiset rehellisesti haukkuvat juhlien tarjoilut paskaksi.
Taidat olla matalaälykkyysosamääräinen?
Ei niissä juhlissa, missä mä käyn, tai jos on, se on kinkkukakku, mitä en syö. Miksi?! Mä rakastan lohivoileipäkakkua, se on niin hyvää. Aina, kun palstalla haukutaan voileipäkakkua, herahtaa vesi kielelle, kun ajattelen tätini tekemää lohikakkua.
Koska se on hyvää. Toisin kuin ”raikkaat ja rapeat voileivät”.
Ei kaikissa ole, nykyään aivan liian harvoin on.
Juhlapöydässä parasta on voileipäkakku!!
Joo, veikkaan että kaikillä yrjö kurkussa, mutta niin hyvää on. Hyvinvointi on lisääntynyt enää ei tartte tuunata leipää ja leikkiä että se on kakku.
Vierailija kirjoitti:
Juhlapöydässä parasta on voileipäkakku!!
Niin on, syrjäyttää täytekakun ihan heittämällä.
Aivan liian harvoin on nykyään voileipäkakkua juhlissa... ihan lempparii, hyvin tehty toki täytyy olla jotta maistuu.
Oliskin! Mä ajattelin ostaa itselleni synttärilahjaksi voileipäkakun, ja syödä sen yksin.
Vierailija kirjoitti:
Oliskin! Mä ajattelin ostaa itselleni synttärilahjaksi voileipäkakun, ja syödä sen yksin.
Jos löydät jostain hyvän ja halvan, kerro vinkkisi palstalle.
Koska se on ihanaa ❤️❤️❤️❤️
Parasta ikinä, petyn aina suunnattomasti jos sitä ei ole!
Suomalainen olen, yli 50-vuotias nainen. Silti ei juhlapöydässäni ole milloinkaan ollut voileipäkakkua.
Pitäisikö huolestua???
Nam nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:) En ole koskaan ostanut, en tiedä edes mistä aloittaa. Googlesta...?
Voileipäkakku on hyvää! Eipä sitä liian usein saa kun ei ole ainakaan meillä liian usein juhlia suvussa.
Koska ei ole parempaa kuin lohivoileipäkakku. Ostin jopa pari viikkoa sitten kaupasta pienen voileipäkakun itselleni viikonloppuherkuksi.
Ei meillä ole koskaan. Meillä ei kukaan tykkää voileipäkakuista.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole parempaa kuin lohivoileipäkakku. Ostin jopa pari viikkoa sitten kaupasta pienen voileipäkakun itselleni viikonloppuherkuksi.
Oo! Mikä kauppa? - se Tampereen leipomoita googlettava
Vierailija kirjoitti:
Nam nam kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:) En ole koskaan ostanut, en tiedä edes mistä aloittaa. Googlesta...?
Itse löysin paikallisen s-marketin leivoskylmähyllystä, hinta kympin luokkaa.
T. 17
Letuista leipien sijaan tehty on hyvä vaihtoehto.