Käytättekö pikkuhousunsuojaa usein?
Itse vastustan normaaliolosuhteissa pikkuhousunsuojia, sillä olen altis saamaan hiivan , ja hautovat pikkuhousunsuojat eivät tee hyvää. Nyt kuitenkin kyllästyttää jatkuva valkovuoto, joka menee välillä reippaasti pikkuhousujenkin läpi. Näin raskaana sitä on kyllä vielä alttiimpi hiivalle, mutta täytyy silti pitää suojia ainakin töissä ja jos olen pidempään pois kotoa.
Kommentit (42)
Olisiko jotain hengittävämpää? Onko sinulla intressejä tehdä itse pöksyihin hengittäviä suojia? Vaikka tarrakiinnityksellä.
En käytä milloinkaan. Joskus minulla oli kellertävää valkovuotoa ja se värjäsi bökät 😞
Ei haissut pahalle, oiskohan ravinnon kurkuma
päätynyt pöksyihin.
Tsemppiä ja hyvää odotusaikaa :)
Mulla on oviksen aikaan runsasta vuotoa, joten silloin on pakko käyttää. Kotona ollessa pyrin olemaan ilman.
En koskaan, mutta eipä minulla ole koskaan ollut valkoavuotoa, eikä hiivaa. Pesu aina vain vedellä, paljon ilmakylpyjä ja normaali siistitty karvoitus. Gynekologini kiittää! 👍🏻
En käytä juuri siitä syystä, että pelkään sitä hiivaa. Nyt toinen raskaus menossa, enkä ole hiivaa raskauden aikana onneksi sairastanut. Jotenkin muutenkin tuntuu, että "paikat" hautuu, jos on pikkuhousunsuoja. Pyykkiähän tämä lisääntynyt valkovuoto lisää kun pikkarit joutuu vaihtamaan useastikin päivässä.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan, mutta eipä minulla ole koskaan ollut valkoavuotoa, eikä hiivaa. Pesu aina vain vedellä, paljon ilmakylpyjä ja normaali siistitty karvoitus. Gynekologini kiittää! 👍🏻
Tuskin kiittää, sehän saa sitä enemmän palkkaa, mitä enemmän on potilaita.
Käytän jatkuvasti pikkuhousunsuojia päivittäin, nyt neljäs raskaus menossa, ei ole ollut kertaakaan hiivatulehdusta.
Runsas valkovuoto pakotti käyttämään ph-suojia jo siihen aikaan kun menkat vasta alkoivat 14 vuotiaana. Kärsin toistuvista hiivatulehduksista jatkuvasti. Totesin käytössä että ph-suojissa on eroja. Olen todennut parhaaksi Libressen suojat. Nykyään ei hiivatulehduksia enää ole, mutta esim. Allways suojat aiheuttavat heti parin päivän käytön jälkeen kutinan ja alkavan hiivan oireet. Aikoinaan lääkäri antoi myös hyvän neuvon, hiivatulehduksen saa vauhtiin sama asia kuin tavallisen leivontahiivankin toiminnan, eli sokeri. Ei siis suklaan ja muun makean yletöntä ahmimista, jolloin verensokeri nousee korkeaksi.
Eipä ole tullut mieleenkään.. Onhan minullakin valkovuoto lähes aina runsasta, mutta normaalistikin vaihdan alushousut vähintään kerran päivässä. Paljon riippuu myös alushousujen materiaalista että miten epämukavaa vuotaminen on. Itse en koe niin häiritseväksi että alkaisin käyttämään pikkuhousunsuojia:)
Lähes päivittäin. Meillä on usein seksiä enkä halua housujen sotkeentuvan keskellä päivää. Hiivatulehdus oli kerran joskus 15 vuotta sitten.
En käytä. Joskus teininä oli pikkuhousunsuojat jatkuvassa käytössä valkovuodon takia, jolloin vuoto tuntui vain lisääntyvän. Ikävä kierre, mutta onneksi ymmärsin lopettaa ja tilanne tasoittui. Nykyään ei mitään ongelmia vuodon kanssa.
Käytän melkeen aina paitsi menkkojen aikana. Silloin ei pikkuhousunsuojat riitä (jos menkkojen vikaa päivää ei lasketa). Mulla valkovuoto on runsasta ja joskus on tullut märkä läntti ihan päällyshousuihin asti! Inhoon sitä tunnetta ku housut ihan märkinä.
Olen " kärsinyt" aina, varmaan sen 20 vuotta (olen 33v.)jo todella runsaasta valkovuodosta joka on kuitenkin ihan normaalia eikä ole siis kyse mistään tulehduksesta. Se on vain minun ominaisuuteni jolle ei mahda mitään. Toisille se ominaisuus on niin päin ettei valkovuotoa ole, olkaa te siis onnellisia jolla näin. Suojia on siis pakko käyttää ja päivässä menee n. 3-6 suojaa. Olen aina käyttänyt Alwaysin suojia, myös kuukautistenkin aikaan koska ne sopivat minulle parhaiten, ovat imukykyisimmät vaikkakin vähän kalliimmat. Katson että oma hygienia on asia jossa en säästä jos hyvä tuote löytyy. En voisi kuvitellakaan että lähtisin mihinkään ilman suojaa, yöllä voin olla ilman housuja että paikat tuulettuu mutta kyllä suoja täytyy heti aamulla laittaa ettei housut mene heti vaihtoon!!
Miksette tee itse niitä suojia? Vanhoista puuvillavaatteista saa ihan vain saksilla leikkaamalla tehtyä. Leikkaa kangaspala ja jos haluat tukevamman niin taitat sen kaksin- tai kolminkertaiseksi. Pysyy ihan hyvin paikallaan ilman mitään kiinnityksiä.
Eivät haudu ja hikoa!
Kannattaa ainakin kotioloissa käyttää kestopikkuhousunsuojia, jos ei kokonaan ilman halua olla.
Käyttänyt aina pikkuhoususuojia, ei ole koskaan ollut hiivaa. Ne hiivat tulee vääristä ruokailutottumuksista, ylipainosta jne, suoliston ja kehon bakteeritasapaino siihen vaikuttaa ei nämä piikuhoususuojat. Nämähän on nykyään hengittäviä suojia. :)
Käytän pikkuhoususuojaa vain kodin ulkopuolella, illalla kun tulen kotiin, poistan suojan. Inhottava tunne kun limat valahtaa housuun esim, keskellä työpalaveria, ei siitä pääse lähtemään vaihtamaan pikkuhousuja.
Käytän päivittäin, koska virtsankarkailu. :(
terveisin, (synnyttänyt) 24 vuotias.
Käytän pikkuhousunsuojia vain silloin kun tuntuu, että on menkat alkamassa tai on alkuun ihan vähäistä vuotoa. Muuten olen ilman. Mullakin on kyllä runsasta valkovuotoa ja monesti on alushousut märät sen takia, mutta sitten vaan vaihdan alushousut. Ei kiinnosta laittaa hautovia suojia periaatteessa ihan turhaan