Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan vuokrannut esim kuukaudeksi kalustettua asuntoa eron ajaksi?

Vierailija
24.08.2026 |

Meillä ei ilmeisesti muuta vaihtoehtoa kuin että itse lähden pois ja annan miehelle aikaa kerätä kamansa ja häipyä. Vuokralla asutaan ja miehestä äärimmäisen hankala päästä eroon. Ei tee mitään vaikka olen sanonut että haluan erota. 

Onko tämä ratkaisu vai mitä tehdä? Tukehdun kohta muuten.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta tuohan on hyvä idea, toteuta se jos et kotona pysty olemaan eroon asti. Saat kerättyä voimiakin jos erosta tulee hankala.

Vierailija
2/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko varmasti on jos keskimäärin 1000 avioeroa tulee kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen nimissä vuokrasopimus on?

Mä tekisin joka tapauksessa niin että katsoisin itselleni uuden kämpän. En jäisi asumaan vanhojen muistojen kanssa. Voisin jopa vaihtaa kaupunkia, jos työt antaa myöden. Vuokranantajalle ilmoittaisin, jos molemmat ovat sopimuksessa, että käytät oman kuukauden irtisanomisaikasi nyt ja muutat pois. Jatkossa vuokralainen on exä.

Vierailija
4/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy joltain kaverilta huonetta vuokralle vähäksi aikaa. 

Vierailija
5/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi näkisin asian niin että jos kerran "miehellä kestää kerätä kamansa ja häipyä" niin tulee sulle kalliiksi maksaa 1,5 kertausta vuokraa.

Vierailija
6/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ajattelun tehdä joo. Olis liian ahdistavaa olla saman katon alla. Varmasti voi olla kallista mutta ei liene muuta vaihtoehtoa että mies tajuaa. Asunto on minun nimissäni pelkästään vuokrasopparissa.  Ap.

Vierailija
7/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työt täällä ja rakastan tätä asuntoa. En usko että lähtemällä uuteen löytyisi parempi. En halua siis menettää tätä asuntoa vaan haluan asua tässä yksin. Ap.

Vierailija
8/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelun tehdä joo. Olis liian ahdistavaa olla saman katon alla. Varmasti voi olla kallista mutta ei liene muuta vaihtoehtoa että mies tajuaa. Asunto on minun nimissäni pelkästään vuokrasopparissa.  Ap.

Jos/kun ei tajua, niin sano koko sopimus irti ja muuta pois. 

Vierailija
9/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun riittää patja lattialle

Vierailija
10/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työt täällä ja rakastan tätä asuntoa. En usko että lähtemällä uuteen löytyisi parempi. En halua siis menettää tätä asuntoa vaan haluan asua tässä yksin. Ap.

Miksi sinulla olisi suurempi oikeus tai mahdollisuus jäädä siihen asuntoon kuin miehelläsi?

Vierailija
11/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti löydät jotain vastaavaa tilalle. Nyt on tärkeämpää saada aikaan  muutos suhteessasi. 

Vierailija
12/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokrasopparissa on siis vain minun nimeni.

Ap.

Vierailija
13/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita että kahden viikon päästä miehen tavarat on pihalla. Jos toivoo että säilyivät ehjinä, on parasta olla itse kantamassa. 

Vierailija
14/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti löydät jotain vastaavaa tilalle. Nyt on tärkeämpää saada aikaan  muutos suhteessasi. 

Kyllähän tuokin vaihtoehto pitää miettiä mutta tällä alueella ei oikein ole näin rauhallisia paikkoja tarjolla hyvään hintaan. Ap.

Vierailija
15/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuokin vaihtoehto pitää miettiä mutta tällä alueella ei oikein ole näin rauhallisia paikkoja tarjolla hyvään hintaan. Ap.

Ihan mitä tahansa, jos oikeasti tahdot eroon. 

Vierailija
16/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mutta tuohan on hyvä idea, toteuta se jos et kotona pysty olemaan eroon asti. Saat kerättyä voimiakin jos erosta tulee hankala.

Ei ne erot ole selviä missään kuukaudessa. Tollainen kalustetun asunnon lyhyt vuokraus on ihan mahdollista mutta aivan saatanan kallista. Luokkaa 3-4 kertaa normaali vuokra...Ainakin täällä Pirkanmaalla. ( Norm. vuokra 500-600 kaksiosta. Kalustettu 1500 ja ylös päin, kahta ja puolta tonniakin on pyydetty kun petivaattetkin on mukana.) Ohje: Vuokraa vapailta markkinoilta, älä kerro että tarviit vain lyhyeksi aikaa, sellaisen puoli vuotta minkä tuollainen ero selvittely vie nukkuu kyllä lattialla patjalla tahtoessaan. Kattot mitä saat nykyisestä kämpästä messiin ja toimit sen mukaan...Sitten ku asiat on selvät niin ilmoitat vaan vuoralle antajalle muuttuneesta elämän tilanteesta, joka siis ei edes ole valhe. Ei maailman reiluin vuokralle antajaa kohtaan mutta joskus on maailmassa ja elämässä käytettävä kyynerpäitä...Onnea matkaan toitottaa: Turun paappa

Vierailija
17/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies juurikin toivoo, että häivyt ja hän saa asua sinun maksamassasi asunnossa yksin. Kaiken mitä jätät, katsotaan erossa miehen omaisuudeksi, koska olit hylännyt tavarasi. Pahimmillaan mies järjestää kämppään kaveriryyppäjäisiä. Ehei, jos kämppä on sinun, mies lähtee. Olet muuten ehkä toiminut laittomasti, jos olet ottanut alivuokralaisen siten, että asunto on vain sinun nimissäsi. Vai provoiletko? 

Vierailija
18/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen nimeä ei ole vuokrasopimuksessa, niin ilmoitat poliisille että täällä asuu joku tyyppi luvatta, joka ei suostu muuttamaan pois pyynnöstä huolimatta. Tosin voi olla että voit joutua menemään käräjien kautta jolloin sinun pitää varautua ottamaan se ylimääräinen vuokra-asunto 3-6kk.  

Toinen vaihtoehto on että maksat vuokrasta vain puolet (kuten ehkä olet tehnyt tähänkin asti ja jos mies ei pysty kompensoimaan myös sinun osuuttasi eli jos  mies ei maksa sinun puoliskoa, vuokran-antajasi  saattaa alkaa puuhata häätöä. Hankalaa joka tapauksesa jos "alivuokralainen" ei suostu lähtemään suosiolla.

Kannattaa googlata noita Vuokralla asuminen, avoparin ero tms, sieltä löytyy  lakipykäliä. Valitettavan hankalia nuo yleensä ovat, ja ennenkiaikkea ottaa aikaa.

Normaali ihminen lähtee kyllä jos saa lähtökäskyn. Olen pahoillani puolestasi, hankalaa voi olla.

Vierailija
19/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotko irtisanoa asunnon vai meinasitko jatkaa samassa asunnossa asumista kun mies on muuttanut ?

Vierailija
20/28 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on vaikeempi asia jos hän ei halua lähteä kämpästä! Valitettavasti suomessa asiat menee niin että se on siviili kanteen paikka oikeudessa jossa vaadit oikeuden päätöksellä häntä poistumaan sinun vuokraamasta asunnosta ja siirtämään kirjansa minne miellyttää...Jos jostain syystä häviät niin kalliiksi tulee. Yks tai kaks tonnia ei riitä vaan kahden hengen oikeudenkäynti kulut asianajajien palkkioiden kera tekee tod.näk yli kymppitonnin. Joku keino pitäisi siten löytyä että hän lähtisi siististi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan