Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pair perheessä töissä - mitä haluaisit kysyä isäntäperheeltä? Istun hetken vastailemassa.

Vierailija
17.07.2008 |

.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin kirjoitin, mieheni hoitaa nuo muut maksut ja viranomaisbyrokratiat, minä maksan tytölle, teen työsopparin, hoidan hänet Kelan ja Maistraatin kirjoihin.

EU:n alueelta tulevilla tytöillä on oikeus käyttää sairaanhoitojärjestelmäämme ja kaikki tytöt ovat käyneet kerran pari lomillaan kotimaissaan eli eivät edes ole oleilleet Suomessa yli 3 kk pidempään.

t. ap

Vierailija
22/25 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että en olisi sellaiseen perheeseen mennyt, jossa olisi ollut toiveena/sääntönä, että au pair on iltaisin poissa silmistä. Au pairin hommahan ei ole työsuhde vaan siinä on tarkoitus olla "tasavertaisena", ikään kuin määräaikainen perheenjäsen, joka osallistuu kodin töihin ja saa siitä taskurahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että en olisi sellaiseen perheeseen mennyt, jossa olisi ollut toiveena/sääntönä, että au pair on iltaisin poissa silmistä. Au pairin hommahan ei ole työsuhde vaan siinä on tarkoitus olla "tasavertaisena", ikään kuin määräaikainen perheenjäsen, joka osallistuu kodin töihin ja saa siitä taskurahaa.

Näin juuri, olen myös itse ollut kahteen kertaan au pairina, ja tiedän mitä se on. Kuten jo aiemmin kirjoitin, en todellakaan ole ääneen esittänyt mitään toiveita siitä, että tyttö olisi "pois silmistä", päinvastoin, olemme tarjonneet aina hänelle mahdollisuutta lähteä mukaamme, kun iltaisin / viikonloppuisin olemme tehneet jotain. Mutta - tyttö on itse halunnut tehdä jotain muuta kuin olla kanssamme...

t. ap

Vierailija
24/25 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin kultuurieroihin olette törmänneet? Tai siis tarkoitan, onko tullut jotain kulttuurista johtuvia väärinkäsityksiä, kömmähdyksiä?

T. kans ulkomaisena au-pairina suomeen tullut :-)

Vierailija
25/25 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään isompiin kulttuurieroihin emme ole törmänneet. Tunnen itse aika hyvin sen maan kulttuurin, josta tytöt ovat tulleet, olen asunut ko maassa, joten olen osannut heti kertoa niistä asioista, jotka Suomessa ovat eri tavalla. Ja eurooppalaisista tytöistä kuitenkin on kyse, ei mitään kovin ihmeellisiä eroja minusta ole ollut.

Ja jos kulttuurieroja onkin (jos ja kun), niin ei mitään negatiivisia.

Tytöiltä itseltään jos kysyisi, niin varmasti löytyisi asioita, joita he ovat ihmetelleet.

Niin no, yksi tytöistä ei ole tullut saunaan (ei minun kanssani / ylipäätään naisseurassa, eikä myöskään ollut halukas menemään yksin), mutta onko tämä nyt sitten niin kulttuuriero, on minulla ihan supisuomalaisiakin ystäviä, jotka ovat niin häveliäitä, että eivät voi kuvitellakaan tulevansa muiden naisten kanssa yhtäaikaa saunomaan.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan