Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aikuisena oppia englantia?

17.08.2018 |

Oon ollu aina tosi huono kielissä. Koulussa sain vitosta ja kurista enkun kokeista. En vaan oppinu vaikka olisin kunnolla opiskellut. Tosin, kunnolla en aina jaksanutkaan opiskella.

Nyt aikuisiällä oon kiinnostunu matkustelusta, mutta en pysty ulkomailla puhumaan kellekään. Kaverit tai puoliso joutuu aina puhua kaiken mun puolesta, tilata ruuat ja kysyä jos mulla on kysyttävää.

Onko täällä ketään joka olisi oppinut aikuisena vasta englantia? Miten opettelitte ja kuinka kauan kesti?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vitosia ja kutosia. Automaattikorjaus.

Vierailija
2/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Ei se ole muusta kuin viitseliäisyydestä ja motivaatiosta kiinni. Nykyisin saa matkapuhelimiin sovelluksia, kuten babbel tai duolingo, joiden avulla opiskelu sujuu vaivattomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
4/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, immersiotekniikalla.

Vierailija
5/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lyhyestä englannista i+.

Menin sitten 36-vuotiaana iltalukioon lukemaan pitkän englannin. Sain magnan. Mutta en kuitenkaan oppinut sitä läheskään niin syvällisesti ja mielessä pysyvästi kuin nuorena opin pitkän saksan. Eli se englanti ei jotenkin mennyt niin hyvin ja pysyvästi enää aivoihin kuin nuorena opetellut asiat. Ja se enkku alkaa jo unohtua.

Vierailija
6/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain lyhyestä englannista i+.

Menin sitten 36-vuotiaana iltalukioon lukemaan pitkän englannin. Sain magnan. Mutta en kuitenkaan oppinut sitä läheskään niin syvällisesti ja mielessä pysyvästi kuin nuorena opin pitkän saksan. Eli se englanti ei jotenkin mennyt niin hyvin ja pysyvästi enää aivoihin kuin nuorena opetellut asiat. Ja se enkku alkaa jo unohtua.

Lisään, että se eka arvosana oli siis silloin normaali-ikäisenä lukiolaisena.

Vierailija
7/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein. Tutkimusten mukaan se viimeinen hetki oppia uusi kieli on siinä parinkympin keskivaiheilla. Sori.

Vierailija
8/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain peruskoulussa kans tosi huonoja numeroita ja olin laiska opiskelemaan. Lukiossa päätin panostaa ja opettelin alusta asti englannin perusasiat. Käytin apuna mun vanhoja englanninkirjoja.

Vierailija
9/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten nykyihminen voi olla oppimatta englantia kun telkkarista ja radiosta sitä kuulee tuntikausiakin päivässä, eikä täällä netissäkään siltä pysty välttyä. Joo, toki tullaan heti sanomaan että en minä mitään telkkaria kato enkä englanninkielisiä musiikkikappaleita kuuntele edes radiosta... no en usko, kaikki sille kielelle altistuu halusi tai ei.

Vierailija
10/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vaihtoehto kielen oppimiseksi mun kohdalla oli muuttaa pariksi vuodeksi maahan jossa sitä puhutaan. Pakko oppia jos aikoo pärjätä...Opin nopeasti ja olen viisikymppinen

Vierailija
11/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun kansalaisopiston kurssille

Vierailija
12/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu aina puhua? håånå soomi soomlasella. joutuu aina p u h u m a a n!

Vierailija
13/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten nykyihminen voi olla oppimatta englantia kun telkkarista ja radiosta sitä kuulee tuntikausiakin päivässä, eikä täällä netissäkään siltä pysty välttyä. Joo, toki tullaan heti sanomaan että en minä mitään telkkaria kato enkä englanninkielisiä musiikkikappaleita kuuntele edes radiosta... no en usko, kaikki sille kielelle altistuu halusi tai ei.

Ei hirveästi auta jos sitä ei ymmärrä (paitsi tottuu siihen kieleen ja kuullunymmärtäminen on helpompaa _jos kieltä osaa_). Miksi kaikki tuntuu luulevan näin? Kuuntele ite japania vuosi radiosta ja tv:stä ja katso paljonko opit. 

Vierailija
14/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kun kansalaisopiston kurssille

Olen se iltalukioon mennyt (vain enkku lukemaan) ja olin ensin työväenopistossa ja koin se liian tehottomaksi jaaritteluksi. Kai se riippuu opestakin. Kuitenkin lukio-opella on se tiukka päämäärä ne yo-kirjoitukset.

Vierailija
15/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi oppia. Ite en lukiossa pärjännyt englannissa, mutta amk:ssa sain englannista pelkkiä vitosia. Toki olen alkanut ennen amk:ta pelaamaan onlinepelejä, jolloin mun on ollut pakko puhua englantia, kun pelikaverini oli israelista, eikä muuta yhteistä kieltä ollut kuin englanti.

Vierailija
16/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit. Oln alisuorittaja jakoulukiusattu, joten numerot eivät kerro todellisesta oppimiskyvystäi, mutta minulla oli myös kielet vitosta ja kutosta yläasteella. Aikuisena suoritin yliopiston englannin kurssit, joten kyllä oppiminen on mahdollista. En käynyt lukiota.

Vierailija
17/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hirveästi auta jos sitä ei ymmärrä (paitsi tottuu siihen kieleen ja kuullunymmärtäminen on helpompaa _jos kieltä osaa_). Miksi kaikki tuntuu luulevan näin? Kuuntele ite japania vuosi radiosta ja tv:stä ja katso paljonko opit. 

Olen tavannut kauan sitten köyhistä virolaisperheistä tulleet 2 tyttöä, jotka olivat oppineet Suomen kielen suomalaisia lastenohjelmia seuraamalla. He puhuivat ihmeen sujuvasti ja oli vaikea uskoa.

Heidät oli kustannettu Suomeen uskonnolliseen kesäleirille lapsia paimentamaan.

Vierailija
18/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut viisikymppisenä kaksi uutta kieltä.

Vierailija
19/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut kauan sitten köyhistä virolaisperheistä tulleet 2 tyttöä, jotka olivat oppineet Suomen kielen suomalaisia lastenohjelmia seuraamalla. He puhuivat ihmeen sujuvasti ja oli vaikea uskoa.

Heidät oli kustannettu Suomeen uskonnolliseen kesäleirille lapsia paimentamaan.

Jos on hyvä kielipää niin silloin voi oppia tv:stä. Ja lapsena muutenkin paljon helpompaa oppia.

Vierailija
20/49 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voit. Oln alisuorittaja jakoulukiusattu, joten numerot eivät kerro todellisesta oppimiskyvystäi, mutta minulla oli myös kielet vitosta ja kutosta yläasteella. Aikuisena suoritin yliopiston englannin kurssit, joten kyllä oppiminen on mahdollista. En käynyt lukiota.

Olen se lyhyen englannin i+ kirjoittaja.

Minäkin suoritin teknillisen yliopiston englannin kurssin ja sain ihan ok arvosanankin. (Oli joko 2/5 tai 3/5.) Enkun jatkokurssi tai ei tullut mitään, mutta tuon pakollisen läpäisin. Myöhemmin menin vasta sinne iltakouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi