Millainen on mielestäsi tyypillinen kunkin puolueen äänestäjä?
Esim. että persua äänestää möhömahainen taksikuski, demaria Aarikka-kaulakoruinen perhepäivähoitaja, kokoomusta räätälillä teetetyssä puvussa salkun kanssa eestaas suhaava juppi jne.
Kommentit (45)
Ylläri, että ketjussa on parodioitu kaikkia puolueita ja vain persut loukkaantuivat. Mites oli sen uhriutumisen ja kuuluisan peppukipuilun kanssa?
Ja kiitos oman käytöksenne, ette edes ehdi vastata tähän viestiini tänään. Sitä saa mitä tilaa.
Kokoomusta äänestävät: rikkaat, nousukkaat, hyväpalkkaiset , (tai ne jotka näin antavat ymmrtää.....) Rikkaiden etuja ajavat.
SDP:tä tavalliset tallaajat, ne jotka antavat arvoa työläisille, ja ne jotka ajavat vähäosaisten ja pienituloisten etuja.
Vihreät: ympäristötietoiset, viherpiipertäjät
Keskusta: maalaiset, metsänomistajat,
Persut: useimmiten työläisporukka, kantaa ottavat.
Kristilliset : vähän noista edellisistä ryhmistä kaikki, mutta katsontakanta on syvällinen ja perusarvoja kunnioittava, ei välttämättä uskossa, mutta haluaa toimia sydäntään kuunnellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sovi esitettyihin.
Olen syntyperäinen helsinkiläinen nainen, oikeustieteilijä, 37v. Äänestän persuja.Minä varmaan sitten olen myöskin poikkeus. Koulutus opistotasoinen ja vuositulo 75 000€ ja äänestän peruja.
Äänestän myös persuja. Enkä omaa junttimaista tyyliä, vaikka sellaisen kuvan meistä persujen äänestäjistä saa ja tämä aina yhdistetään miesäänestäjiin. Olen urheilullunen ja lihaksikas nainen, käynyt kaksoistutkinnon ja nyt tuleva fysioterapeutti. Olen ateisti, mutta pystyin äänestämään Huhtasaarta hänen uskonnosta huolimatta. Kieltää se Sipilä ja Räsänenkin taatusti evoluution, miksi ette heitä lyttää? Huhtasaari ei kuitenkaan ole esim. abortista sanonut mitään paitsi nykyisen aborttilain olevan ok.
Vierailija kirjoitti:
Onpas hyvä aloitus!!!
Toivon, että vastaukset olisivat asiallisia, ettei tämäkin katoa.
Ikä on kyllä tällaisessa aiheessa merkityksellinen asia.
--
Vihreät = kaupungissa asuva kierrättäjä, joka käy/myy kirpputoreilla ja tajuaa maailman pahuuden.
Sienestää ja palstaviljelee, jos on mahdollista.
Löytyy kaikkialta Suomessa, kaikissa ikäluokissa ja ammateissa.
-
Keskusta= ei oikein tiedä, mitä mistään ajattelisi, mutta suurilta osin maanläheinen (=kotoisin maaalta), sienestäjä.
Melkein pelkää ulkomaalaisia ja varsinkin muutosta, mitä se koskaan onkaan.
-
SDP/Vasemmistoliitto= hyvin toimeentuleva perusduunari, joka saattaa suuttua lakon muodossa.
-
Kokoomus= sisältää rikkaita lapsia ja aikusia, mutta myös bopoja (=boheemi porvari).
Yksityisyrittäjä on usein kokoomuksen kannattaja.
Ylleisulkomuoto sliipattu, koska halutaan esittää, ettei haluta esittää... mutta hyvä, kun on kaunis yleisilme, eikö?
Bossin puku, eikö?
Kristilliset: Ns. "perusarvoja" kannattava abortinvastustaja.
Ulos päin tämä ei näy.
Toivoni mukaan ei kovin paljon näy missään.
Perussuomalaiset/Siniset: yllättävän tavallinen, normaalilta näyttävä ihminen, jolla on kuitenkin täysin epärealistinen maailmankuva.
Toivoni mukaan ei kovin paljon näy missään.
Kristillisiä voi äänestää myös kristityt jotka eivät hyväksy tätä abortti suuntausta jossa se kiellettäisiin. Kyse ihmisistä jotka tietävät sen kärsimyksen mitä siitä seuraisi. Eivät siis pidä abortti hyvänä asiana.
Itse en äänestä heitä, mutta tunnen ihmisiä jotka äänestävät.
Demareita äänestää lähinnä eläkeläiset, samoin keskustaa vanhat maalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ylläri, että ketjussa on parodioitu kaikkia puolueita ja vain persut loukkaantuivat. Mites oli sen uhriutumisen ja kuuluisan peppukipuilun kanssa?
Ja kiitos oman käytöksenne, ette edes ehdi vastata tähän viestiini tänään. Sitä saa mitä tilaa.
Samaa ihmettelin :D Ja tosiaan palsta menee niiden takia kiinni 23:00. :(
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta äänestävät: rikkaat, nousukkaat, hyväpalkkaiset , (tai ne jotka näin antavat ymmrtää.....) Rikkaiden etuja ajavat.
SDP:tä tavalliset tallaajat, ne jotka antavat arvoa työläisille, ja ne jotka ajavat vähäosaisten ja pienituloisten etuja.
Kristilliset : vähän noista edellisistä ryhmistä kaikki, mutta katsontakanta on syvällinen ja perusarvoja kunnioittava, ei välttämättä uskossa, mutta haluaa toimia sydäntään kuunnellen.
persut on usein maalaisia. osa asuu ehkä kaupungissa mutta ovat siellä usein vastoin tahtoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
persut on usein maalaisia. osa asuu ehkä kaupungissa mutta ovat siellä usein vastoin tahtoaan.
.
Oon nykyään kaupunkilainen ihan töiden ja nyt amk-opiskelujen takia. Samassa kaupungissa edelleen asun ja ihan omasta halusta. Maalla synnyin, kävin kyläkoulua lukuun ottamatta yläastetta ja toisen asteen opintojen aikana asuin vielä vanhemmilla. Voisin asuakin maalla, mutta nyt asunkin vähän syrjässä kaupungin keskustasta.
Haluan tietää stereotypianne meistä piraattipuoluetta äänestävistä 😊
ps. äänestysprosentti ei ole noussut ja se kertoo sen, että persuja äänestivät ihmiset, jotka aiemmin äänestivät jotain muuta puoluetta. Kokkari, kepu, sosdemit ja muut - tavallista kansaa siis vähän sieltä sun täältä. Jostain syystä kaikki haluavat ajatella persujen olevan ex-nukkuvia, ihan uusia äänestäjiä.
Vierailija kirjoitti:
ps. äänestysprosentti ei ole noussut ja se kertoo sen, että persuja äänestivät ihmiset, jotka aiemmin äänestivät jotain muuta puoluetta. Kokkari, kepu, sosdemit ja muut - tavallista kansaa siis vähän sieltä sun täältä. Jostain syystä kaikki haluavat ajatella persujen olevan ex-nukkuvia, ihan uusia äänestäjiä.
Itse asiassa tunnekin muiden puolueiden kuin persujen äänestäjiä, jotka ovat siirtyneet Vihreistä, Kokoomuksesta, Vasemmistoliitosta ja SDP:stä Perussuomalaisten äänestäjiksi. Itse sain äänestää ensimmäistä kertaa neljä vuotta sitten ja tuolloin ääneni meni perussuomalaiselle. Omat vanhempani äänestivät aiemmin Vihreitä ja Vasemmistoliittoa. Ei minkään vähemmistöjen takia, vaikkeivat pidäkään niitä vastenmielisinä eikä Kokoomus tullut kuuloonkaan amk-koulutetuille vanhemmilleni. Ne vain sokeina kuvittelivat Vihreiden ja Vasemmiston pitävän opiskelijoiden ja pienituloisten puolia kunnes totuus tuli esiin. Vanhemmat ovat sen verran helppoja tapauksia, että heidät saa käännytettyä jos vain perehtyvät asioihin tarpeeksi ja tekevät sitten johtopäätöksensä. Sama piirre mussakin, mutta hyvin oon oppinut vaarat monikulttuurisuudesta ja kyseenalaistamaan niitä. Annan vanhempanakin samat opit lapsilleni, jos joku päivä tulen äidiksi. Itse olen jopa saanut joitain sukulaisia järkiinsä olla äänestämättä SDP:tä, Keskustaa ja Vasemmistoliittoa. Jopa kahdet isovanhemmatkin sain äänestämään perussuomalaista. Eniten surettaa, kun vanhukset ja pienituloiset äänestää Kokoomusta. Ja tietysti nuorisokin äänestäisi, jos ikä riittäisi. Nuoriso kun haaveilee tulevansa rikkaaksi.
Keskusta: tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
Kokoomus: tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
Persut: tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
Siniset: tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
Kristilliset: tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
SDP: tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
Vihreät: tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
Vasemmisto. tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
...
Vierailija kirjoitti:
Piraatit: tylsä turha suomalainen ihminen jolla ei ole elämää
Persu: Huolissaan suomalaisten tulevaisuudesta
Muut: Huolissaan ulkomaalaisten tulevaisuudesta
Vierailija kirjoitti:
Vihreitä äänestää omenapuhelimen omistava, Puu-kaupunginosassa asuva, korkeastikoulutettu intersektionaalinen feministi, joka kasvattaa lapsensa sukupuolineutraalisti. Kierrättää, on vegaani, hyvätuloinen. Majoittaa tp-hakijaperheen kotiinsa. Saattaa olla töissä mainostoimistossa tms. Lomailee Berliinissä.
Kepua maaseudulla asuva, joka on vain oppinut, että se on oltava kepu eikä mikään muu. Muita varsinaisia perusteita puoluevalinnalle ei olekaan. On kyseenalaistamaton kannattaja tyyliin "Se Tiilikainen/Sipilä/Pekkarinen on niin viksu!"
Unohdit Vihreiden kohtaan lisätä, että vihaa kantasuomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreitä äänestää omenapuhelimen omistava, Puu-kaupunginosassa asuva, korkeastikoulutettu intersektionaalinen feministi, joka kasvattaa lapsensa sukupuolineutraalisti. Kierrättää, on vegaani, hyvätuloinen. Majoittaa tp-hakijaperheen kotiinsa. Saattaa olla töissä mainostoimistossa tms. Lomailee Berliinissä.
Kepua maaseudulla asuva, joka on vain oppinut, että se on oltava kepu eikä mikään muu. Muita varsinaisia perusteita puoluevalinnalle ei olekaan. On kyseenalaistamaton kannattaja tyyliin "Se Tiilikainen/Sipilä/Pekkarinen on niin viksu!"
Pitää myöntää, että olen entinen omenapuhelimen omistaja, vaikka olen ollut ensimmäisestä äänestyskerrasta asti perussuomalaisten äänestäjä. En tiedä sitten, luokitellaanko mut sukupuolineutraaleiksi tyypeiksi ollessani lihaksiksikas ja fyysisesti vahva, usein verrattu Modesty Blaiseen mustien hiusten takia. Siitäkös femakko saa kilarit, kun puen saman aikaan mekon, nostan rautaa ja nyrkkeilen. Ei kelpaa vahva nainen femakoille vaan heille vahva nainen tarkoittaa lihavaa.
Ps: rikollinen, vähä-älyinen, kusettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää myöntää, että olen entinen omenapuhelimen omistaja, vaikka olen ollut ensimmäisestä äänestyskerrasta asti perussuomalaisten äänestäjä. En tiedä sitten, luokitellaanko
Tämän kirjoittaja oli todennäköisesti Virpi Bu tt.
Oma kokemus:
-persut: usein kovasti työtä tekevä ihminen ja aina omillaan pärjännyt, semmoinen perusihminen, juntti ja kaipaa ihanaa kasaria.
- kokoomus: wannabe-eliitti sh, jonka mies on insinööri ja velkainen, Avotakka-sisustettu tusinatalo jossain lähiössä
- keskusta: vähän kristilliset arvot omaava, keski-ikäinen maaseudun asukas, vähän kuin persut, mutta lievempi tapaus
- vihreä: elämästä irtaantunut hömelö, usein myös nuori, jolta puuttuu vielä järki ja pää täynnä höttöä
- vasemmistoliitto: tää on kaksijakoinen... joko samanalainen kuin vihreä tai sitten oikein perinteinen kateudesta elävä rasvakäsiduunari
- sdp: sosiaaliohjaaja, joka on haluaa olla oikeudenmukainen ja haluaa kaikille naivisti hyvää
- kristilliset: uskis