ostaisitteko 13v nuoren huoneeseen uudet pussilakanat hintaan 40€/kpl?
ja hinta ei rikkaille ole kova mutta emme ole edes hyvätuloisia, entiset on kuulemma liian lapselliset, kun on tähtiä ja viiruja, toivoo myös mattoa ym...mistä näitä saisi hyvällå hintaa? Kaikkialla kallista!! H&M myös kallis nykyään ja Jotex
Kommentit (43)
Onko oikeasti perheitä, joissa jokaisella on omat lakanat? Sellaiset prinsessa- ja ralliautokuosit ymmärrän toki lasten lakanoiksi, mutta oikeastiko lasten sängyssä ei voi olla lakanoita, jotka viimeksi oli aikuisilla? Meillä on raitaa ja ruutua ja yksiväristä enkä ole koskaan ajatellut, että olisi erikseen lakanat eri huoneisiin. Ainakin meillä on lahjaksi saatuna melkoinen määrä neutraaleja lakanoita, joita teinitkin voi vuoteisiinsa sijata.
Miksi teinillä pitää olla kaksi settiä lakanoita? Onko sillä 2 peitettä ja 2 tyynyä?
Kyllä peruspussilakanoita saa halvemmallakin kuin 40e/tsipale. Sitä kalliimmat lakanat voi jättää vaikka joululahjaksi.
Torista löytää välillä käyttämättömiä 1 h lakanasettejä.
Itse muistan vieläkin ne lakanat, jotka sain teininä valkata ekaa kertaa itse. :)
Ton ikäselle kandee jo ostaa se laadukas setti, jonka voi sitten ottaa mukaansa kun täysi-ikäisenä muuttaa pois kotoa. Halpikset ei oo niin kestäviä.
Ikeassa on kivoja. Mulla on esim yhdet ikean raidalliset pussilakanat olleet jo monta vuotta, ja ovat edelleen kuin uudet. Yhtään eivät ole haalistuneet pesussa ja kangas on kuosissaan vaikka ovat olleet käytössä. Eivätkä olleet kalliit.
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan vieläkin ne lakanat, jotka sain teininä valkata ekaa kertaa itse. :)
mulla oli itsellä ne samat kotilakanat vaaleanpunaiset kun muutin kotoa pois. :)
ap
Samaa huonoa laatua puuvillaiset ohutta luirua on Vallillaa,Pirtaa tai Finlaysonia ja halpa maissa lapsilla huonoilla palkoilla teetetty.
En ole minä kyllä ikinä ajatellut, että perheenjäsenillä pitäisi olla kaikilla ikiomat lakanat. Kaikki lakanat samassa kaapissa ja sieltä otetaan sellaset mitkä sillä hetkellä tuntuu kivoimmilta.
Ei teininäkään käynyt koskaan mielessä, että pitäisi saada jotkut omat lakanat, kun erilaisia lakanoita kaappi täynnä.
Lakanat yleensä kestää vuosia, ja ovat ylipäätään aika perushankinta. Onhan 40 euroa tietysti aika kallis hinta, mutta toisaalta myös melko tavallinen hinta lakanoista. Toki edullisempiakin lakanoita varmasti löytyy juuri esim. Ikeasta tai vaikkapa Tokmannilta. Omien kokemuksteni mukaan molemmista kauposta ostetut lakanat ovat kuitenkin olleet kankaaltaan melko ohutta laatua. Ja joskus kauan sitten ostamani Ikean pussilakana päästi ihan hirveesti väriä, eikä siinä ollut päissä suomalaisille pussilakanoille tyypillisiä käsireikiä, jotka helpottavat lakanan pujottamista. Eli melkein kannattaa se 40 euroa maksaa, jos saa hyvät ja kestävät pussilakanat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teinillä pitää olla kaksi settiä lakanoita? Onko sillä 2 peitettä ja 2 tyynyä?
Meillä lakanat vaihdetaan kerran viikossa, mutta hikinen teini joka toinen päivä. Siitä syys on vaihtolakanat. On nimittäin mukavaa kun voi mennä nukkumaan raikkaisiin lakanoihin eikä nukkua ympäri vuoden samoilla lakanoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lakanat vaihdetaan kerran viikossa, mutta hikinen teini joka toinen päivä. Siitä syys on vaihtolakanat. On nimittäin mukavaa kun voi mennä nukkumaan raikkaisiin lakanoihin eikä nukkua ympäri vuoden samoilla lakanoilla.
Siis mitä!? Joka toinen päivä vaihtaa lakanat! Eihän ne nyt parissa yössä miksikään mene, jos käy vielä illalla suihkussa. Kai teini vaihtaa lakanat itse, eikä vaadi äitiä vaihtamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä!? Joka toinen päivä vaihtaa lakanat! Eihän ne nyt parissa yössä miksikään mene, jos käy vielä illalla suihkussa. Kai teini vaihtaa lakanat itse, eikä vaadi äitiä vaihtamaan?
Vaikka suohkussa käy niin teini on kova yöhikoilija kuten vanhempansa. Aamulla lakanat niin kuin teinikin ovat ihan hiestä märkiä, siksi passitan teinin kahdesti päivässä suohkuun.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Ihmettelen myös alapeukkujen määrää...
Ikean lakanoissa on tosi isoja laatueroja. Meillä on ollut vuosia kestäneitä ja hyväkuntoisina kirpparilla kierrätettyjä eläinkuosisia pussilakanoita ja sitten ohuiksi osoittautuneita neutraalikuosisia, jotka eivät paljoakaan maksaneet eivätkä pitkään kestäneet.
Jälleen kerran perään etukäteissuunnittelua ja alennusmyynneistä tehtyjä hankintoja. Niin kovin harvoin saa kaupasta edullisesti laadukasta, jos just nyt heti pitää löytää.
Itse olen ostanut lapsille/teineille lakanoita kirpparilta, merkkilakanoita muutamalla eurolla, ja yhtä hyvin näyttävät kestävän kuin ne Ikean tai Jyskin lakanat, joita meillä on uuteena kaupasta ostettuna.
Tori.fi:ssä näyttää olevan pienellä selauksella ihan hyvä valikoima lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Ihmettelen myös alapeukkujen määrää...
Eikö teillä pestä lakanoita koskaan? 2 settiä on sinänsä vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suohkussa käy niin teini on kova yöhikoilija kuten vanhempansa. Aamulla lakanat niin kuin teinikin ovat ihan hiestä märkiä, siksi passitan teinin kahdesti päivässä suohkuun.
Musta ei oleihan normaalin kuuloista.
Onko teillä ihan normaali huoneenlämpö ja makkarissa mieluiten vielä viileämpää? Myös peitoissa on paljon eroa paksuudessa ja hiostavuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta ei oleihan normaalin kuuloista.
Onko teillä ihan normaali huoneenlämpö ja makkarissa mieluiten vielä viileämpää? Myös peitoissa on paljon eroa paksuudessa ja hiostavuudessa.
Nyt toki on ollut kesällä helteitä, mutta talvella lämpötila vaihtelee siinä 16 ja 18 välillä. Täkkejä ei oikeastaan koskaan käytetä, ainoastaan vieraita varten on ulkovarastossa pari. Pelkillä lakanoilla siis nukutaan kaikki.
Meidän 16-vuotias syö salaa joskus sängyssä kielloista huolimatta. Lakanoissa on nyt ketsuppia, joka ei lähtenyt pesussa.