Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaisi olla psykiatri?

Vierailija
17.08.2018 |

Kokeeko psykiatri, että haluaa parantaa potilaan vai haluaako vain ns olla läsnä ja kuunnella. Käyn itse psykiatrilla ja haluaisin tietää.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
16.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskoni spykiatri. Kuuntelee aikansa ja unohtaa puolet mitä toisella on asiaa. Nostaa isoa rahaa ja se on oikeastaan siinä. Sanoin, että ei ihme ettei teistä ole oikeastaan mitään kenellekkään hyötyä ja ihmiset voi edelleen pahoin ja välillä enemmän pahoin. Silti uutta aikaa, että homma pysyy hallussa ja saa vuoden välein vaihdettua uudempaan autoon.. Sisko ei kestänyt kommenttiani, kun totuus satutti. Veljemme sanoi samaa kerran siskollemme, että jos ystäviä kiinnostaisi niin sulla ei olis duunia tai koko ammattikunnalla. Ystävät parantaa ei tuntematon ihminen, joka kuuntelee ja nyökyttää päätä ja ohjaa hakee pillereita.

Entä jos ei ole niitä ystäviä kuuntelemassa? Minusta on mukavaa, että edes joku jaksaa kuunnella. Enkä minä potilaana odota psykiatrin vapaa-aikanaan ongelmiani pohtivan. Eihän työtä jaksaisi, jos mieli ei yhtään irtautuisi potilaiden kertomuksista.

Mäkin ajattelin parikymppisenä että ystävien täytyy kuunnella mua. Se maksoi muutaman ystävyyssuhteen. Eli en suosittele. Jos voisin muuttaa yhden asian menneisyydestäni, niin sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme