Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaisi olla psykiatri?

Vierailija
17.08.2018 |

Kokeeko psykiatri, että haluaa parantaa potilaan vai haluaako vain ns olla läsnä ja kuunnella. Käyn itse psykiatrilla ja haluaisin tietää.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä? 

Vierailija
2/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä? 

No en kehtaa. Kiinnostaisi vaan tietää kun esim itse pidän itseäni jo täysin menetettynä tapauksena enkä usko että musta saa normaalia enää tekemälläkään niin mitähän psykiatrit ajattelevat niistä kaikkein vaikeimmista potilaistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö paljon ne tienaa? Ja harvoin napsahtaa syytettä mistään hoitovirheestä, koska koko homma on yhtä pseudoilua.

Siksi.

Vierailija
4/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8500 eur/kk

Vierailija
5/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei psykiatri voi olla empaattinen. Mikäli olisi, sairastuisi itsekin. Psykiatria on myös pitkälti pseudotiedettä, eli puoskarointia, koska näyttöön perustuva hoito ei perustu näyttöön, vaan parhaaseen arvaukseen. Kysymys on myös siitä, ettei lääkkeillä voida hoitaa kuin pieni osa tapauksista. Psykiatriksi haluaakin yleensä hyvin narsistis-sadistiset ihmiset, joiden tärkein motiivi on lääkekokeilut ja oman tilipussin kasvattaminen.

Vierailija
6/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeeko psykiatri, että haluaa parantaa potilaan vai haluaako vain ns olla läsnä ja kuunnella. Käyn itse psykiatrilla ja haluaisin tietää.

Ainakin minä koen potilaana suurimman osan psykiatreista aidosti halunneen auttaa. Yksi kusipääkin tosin joukkoon mahtui.

Vierailija
7/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei psykiatri voi olla empaattinen. Mikäli olisi, sairastuisi itsekin. Psykiatria on myös pitkälti pseudotiedettä, eli puoskarointia, koska näyttöön perustuva hoito ei perustu näyttöön, vaan parhaaseen arvaukseen. Kysymys on myös siitä, ettei lääkkeillä voida hoitaa kuin pieni osa tapauksista. Psykiatriksi haluaakin yleensä hyvin narsistis-sadistiset ihmiset, joiden tärkein motiivi on lääkekokeilut ja oman tilipussin kasvattaminen.

Lähde?

Vierailija
8/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismista en tiedä, mutta sadisteja nämä ovat kyllä - järjestäin.

Vierailija
9/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella kiinnostunut psykologiasta, ja koen tarvetta auttaa ja ratkaista ongelmia. Olen joskus miettinyt, että sellaistakohan psykiatrin työ olisi, ja jos, se voisi olla mielenkiintoista ja itselleni sopivaa.

Vierailija
10/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä psykiatrin työ on siistiä ja hyvin palkattua toimistotyötä virka-aikaan. Kelpaisi minullekin, jos lahjoja lääkäriksi vain olisi.

Vierailija
11/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismista en tiedä, mutta sadisteja nämä ovat kyllä - järjestäin.

Hyvin moni psykiatri tarvitsee hoitoa narsisminsa takia.

Vierailija
12/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se työ on helppoa. Istut vaan tuolilla ja kysyt potilaalta ''miltä se sinusta tuntui''.

Vierailija
13/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se työ on helppoa. Istut vaan tuolilla ja kysyt potilaalta ''miltä se sinusta tuntui''.

Ja sekä on helppoa? Minusta ahdistuneita ja psyykkisesti oireilevia ihmisiä on vaikea kuunnella. Alan itsekin siinä kuunnellessani ahdistua.

Vierailija
14/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni spykiatri. Kuuntelee aikansa ja unohtaa puolet mitä toisella on asiaa. Nostaa isoa rahaa ja se on oikeastaan siinä. Sanoin, että ei ihme ettei teistä ole oikeastaan mitään kenellekkään hyötyä ja ihmiset voi edelleen pahoin ja välillä enemmän pahoin. Silti uutta aikaa, että homma pysyy hallussa ja saa vuoden välein vaihdettua uudempaan autoon.. Sisko ei kestänyt kommenttiani, kun totuus satutti. Veljemme sanoi samaa kerran siskollemme, että jos ystäviä kiinnostaisi niin sulla ei olis duunia tai koko ammattikunnalla. Ystävät parantaa ei tuntematon ihminen, joka kuuntelee ja nyökyttää päätä ja ohjaa hakee pillereita.

Vierailija
15/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kun ihminen tarpeeksi pitkästyy niin ryhtyy mihin vaan. Jotkut haluaa olla puhelinmyyjiä.

Vierailija
16/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työkykykartoituksen yhteydessä psykiatrilla, ja ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa hänestä. Hän osasi kuunnella, yksi niistä kerroista oli sitten itselleni ylläri, kun kyseli sukutaustat ja summasi jotenkin niiden vaikutuksia nykyiseen tilanteeseen.

Hän herätti luottamusta, mua ei yhtään haittaa vaikka ne hänen tekstit minusta on kantapalvelussa.

Saikulle en päässyt.

Vierailija
17/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu sanoi että se on tienny elämässään yhen ainoon psykiatrin/psykologin (jompi kumpi) ja se sano et se oli jossakin juhlissa, ja se psykiatri oli juhlien ainoo sekopää, kuulemma heitteli jotain tuoleja pitkin seiniä ja sekoili :D

Vierailija
18/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni spykiatri. Kuuntelee aikansa ja unohtaa puolet mitä toisella on asiaa. Nostaa isoa rahaa ja se on oikeastaan siinä. Sanoin, että ei ihme ettei teistä ole oikeastaan mitään kenellekkään hyötyä ja ihmiset voi edelleen pahoin ja välillä enemmän pahoin. Silti uutta aikaa, että homma pysyy hallussa ja saa vuoden välein vaihdettua uudempaan autoon.. Sisko ei kestänyt kommenttiani, kun totuus satutti. Veljemme sanoi samaa kerran siskollemme, että jos ystäviä kiinnostaisi niin sulla ei olis duunia tai koko ammattikunnalla. Ystävät parantaa ei tuntematon ihminen, joka kuuntelee ja nyökyttää päätä ja ohjaa hakee pillereita.

Entä jos ei ole niitä ystäviä kuuntelemassa? Minusta on mukavaa, että edes joku jaksaa kuunnella. Enkä minä potilaana odota psykiatrin vapaa-aikanaan ongelmiani pohtivan. Eihän työtä jaksaisi, jos mieli ei yhtään irtautuisi potilaiden kertomuksista.

Vierailija
19/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16:...pointtini kokemuksen kertomisessa on että osittain julkisen puolen psykit arvioivat ihmisiä erilaisiin tarpeisiin, myös itse menneitä tai vaikka työkykyarviot jne. Tarpeen tullen määräävät lääkkeitä ja vaikka terapialähetteen antavat.

Vierailija
20/41 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselääkintää, yleensä oma kuuppa sekaisin olevat hakeutuu noihin hommiin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä