Teini haluaa Adidaksen paidan joka maksaa noin 60 euroa
Miksi samanlainen paita H&M:stä ei kelpaa vaikka se maksaisi nyt alessa vain 4 euroa?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Onko 60e nyt niin hirveä summa yhdestä paidasta, jos kuitenkin työssä käyt? Kai sitä jotain kivaa voi teinillekin ostaa.
Ei kai. Jos teinille antaa kaiken ilmaiseksi tämä oppii elämään vapaamatkustajana yhteiskunnan loiseksi. Teinille pitää opettaa jo hyvissä ajoin että elämässä ei saa kaikkea haluamaansa ja haluamansa eteen on tehtävä kovasti töitä.
Meillä monta adidaksen hupparia ja kaikki käytetään loppuun. Halvempia on myös, mutta jostain syystä niitä ei käytetä niin paljon.
En mä nyt tiedä mitä pahaa tuossa on. Kaukaisella ysärillä mun porukat valitti ihan samaa leviksistä ja silti osti. Markoissa jotain 500 maksoi, nykyään sata euroa. Arvatkaa paljonko vanhemmat valitti kun niihin leviksiin piti tehdä muodikkaat reiät :D
Olen tehnyt keksi kertaa teinin mieliksi vastaavanlaisen ostoksen. 90€:n merkkihuppari oli pakko saada, kaikilla on, eikä se ole ollut kertaakaan päällä. Kuten myös kallis lippis, joka ensimmäiset kertojen jälkeen jäi hylylle, koska "korvat näkyivät siinä niin typerästi".
En osta enää mitään. saa itse säästää jos jotin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Adidas on saksalainen merkki
Entä sitten. Tuotteet rahdataan ensin Aasiasta Yhdysvaltoihin ja sieltä varastosta lähetetään Eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Teineille nuo vaateasiat tuppaavat usein olemaan tosi tärkeitä.
Itse ajattelen niin että jos teinini haluaisi kyseisen paidan ostaisin sen hänelle jos hän paitaa tarvitsee (selaisin nettikauppoja, toivottavasti löytäisin hieman halvemmalla). Samalla selittäisin että koska tuo paita on niin kallis siitä on pidettävä hyvää huolta jotta se kestää kauan, koska uutta ei heti osteta.
Ei 60 euroa rotsista ole paljoa. Kannattaa osallistua työelämään niin voi ostaa muutakin kuin menkkahaukan 4 euron rytkyjä.
Itsellä on monta Adidakseen vaatetta, mutta Adodaksesta en ole kuullutkaan.
Hei, 80-luvulla tulotaso oli mikä oli (hyvän palkan raja 10 000 mk ja johtajat tienasi 30 000 mk, brutto ja verotus oli kireämpi kuin nyt) ja asialliset colleget maksoivat 250-300 markkaa. Ei ollut henkkamaukkaa tai muita halpakauppoja, no joku Anttila oli, mutta ei sielläkään mitään ilmaisia vaatteita ollut.
Eli osta se pusero ja lakkaa itkemästä.
60 euroa teinin paidasta? No en todellakaan maksaisi. Pituutta tulee koko ajan niin paljon, et paita jäisi heti pieneksi.
Jos ei kirpparilta ostamani Vansin paidat kelpaa, niin sitten ostaisin vaikka sieltä Henkkamaukalta.
En osta itsellekään tuon hintaista paitaa, vaikka työssä käyvä olenkin.
Onko.adidaksess se can nabiS merkki? Älä osta vie turmion tielle.
Meillä teini maksaa omilla rahoilla vaatteensa. Tekee töitä.
Meillä poika jo jonkun Supreme merkin perässä
Kuulemma harvinaisia ja aina uusi ”droppi” mistä pitää jotain saada...
Vierailija kirjoitti:
Miksi samanlainen paita H&M:stä ei kelpaa vaikka se maksaisi nyt alessa vain 4 euroa?
Ja se kunnollinen laadukas paita kestää monen monia pesuja ja käyttöä menettämättä muotoaan ja värejään. Halpakauppojen paitoja saat ostaa monta tällaisen kunnollisen elinaikana. Venyy vanuu ja paukkuu, takuulla.
Halvaksi tulee, eikös?
Vierailija kirjoitti:
Meillä persekin pyyhitään Guccin paitoihin jotka maksaa yli 3000 euroa kipal.
Meillä taas niitä käytetään vuosittain juhannuskokon sytykkeenä.
Juuri ostin myös vuittonin 1000€ paidan, käytän sitä nenäliinana näin flunssakautena.
Vierailija kirjoitti:
Eihän 60 euroa ole college-paidasta paljon. Itse en edes huolisi halvempaa, ellen asuisi kadulla. Poikani käyttää Ralph Laurenin 139 e:n collegea, jossa merkki ei edes näy.
Onko tää Ralph poikaystävä? Kun hänen paitojaan käyttää?
Meillä oli aina niin, että jos jotain kalliimpaa halusi, niin siihen säästettiin itse tai tehtiin jotain töitä että ansaittiin se. Eli joko viikkorahoja jemmaan tai sitten jotain siivoamista/tiskikoneen täyttöä ja tyhjentämistä/jne.
Onko 60e nyt niin hirveä summa yhdestä paidasta, jos kuitenkin työssä käyt? Kai sitä jotain kivaa voi teinillekin ostaa.