Rinnat paljaana uimarannalla uinut
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005793584.html
Niin että stringeissä perse paljaana ja julkisesti imettäminen on sallittua, mutta uimarannoilla ei suoda naisille vapautta olla yhtä rennosti kuin miehet?! Miten niin vapaassa maassa kuin Suomessa rinnat on seksuaalisoitu? Islam ja kristinusko eivät olekaan niin kaukana toisistaan..
Etelässä naiset saavat kulkea rauhassa yläosattomissa rannoilla, mikä tekee siitä niin ehdottoman siveetöntä täällä? Suomi on selkeästi jäljessä kaikesta ajatustavoista alkaen.
Kommentit (703)
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miten topless baarit ,strippi baarit ja "tuhmat miestenlehdet" on yleensä keksitty jos naisen tissit eivät ole eri asia kuin miehen. Naisen rinnat herättävät enemmän seksuaalista viestiä kuin miehen ,ei sille nyt vaan mahda mitään. Toki lapsilla tätä ei voi perustella. Heille on ihan sama onko tissit paljaana vai ei, seksuaalisuus kun ei ole vielä herännyt. En vähän vanhanaikaisena ihmisenä ihan heti tyrmäisi niitä joille tämä on ollut ongelma, vaikka poliisien paikalle kutsuminen nyt onkin aivan yliampuva toimenpide!
Oletko kuullut Scandinavian Hunkseista? Oletko nähnyt ja kuullut sitä sekopäistä huutoa yleisössä? Minä olen ja säikähdin miten naiset tulivat hulluiksi miehet nähdessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miten topless baarit ,strippi baarit ja "tuhmat miestenlehdet" on yleensä keksitty jos naisen tissit eivät ole eri asia kuin miehen. Naisen rinnat herättävät enemmän seksuaalista viestiä kuin miehen ,ei sille nyt vaan mahda mitään. Toki lapsilla tätä ei voi perustella. Heille on ihan sama onko tissit paljaana vai ei, seksuaalisuus kun ei ole vielä herännyt. En vähän vanhanaikaisena ihmisenä ihan heti tyrmäisi niitä joille tämä on ollut ongelma, vaikka poliisien paikalle kutsuminen nyt onkin aivan yliampuva toimenpide!
Oletko kuullut Scandinavian Hunkseista? Oletko nähnyt ja kuullut sitä sekopäistä huutoa yleisössä? Minä olen ja säikähdin miten naiset tulivat hulluiksi miehet nähdessään.
Hunksit 😍
Olen pari kertaa nähnyt shownsa ja kyllä oli ponin kokoinen vaahtopallo pöksyissä 🙃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoakseni naiset katsovat noita enemmän läppäviihteenä ja _esteettisestä_ näkökulmasta kuin aidosti seksuaalisesti. Vai uskotko, että moni nainen menee sormettamaan vessaan Hunks-esityksen jälkeen? Kuinka iso osa menee, meniskö joka toinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, nudistirannat on kokonaan alastomille. Yläosattomissa otin aurinkoa Hietsussa 90-luvun alussa ja niin moni kaverinikin, eikä todellakaan oltu ainoat.
90-luvulla Stadionin uimalassa oli naisia yläosattomissa. Nykyään monissa USA:n ja Kanadan osavaltioissa yläosattomuus on laillista miehille ja naisille KAIKKIALLA ja joissakin täysi alastomuus. https://en.wikipedia.org/wiki/Topfreedom. Ontariossa voi kävellä vaikka jalkakäytävällä tai ajaa pyörää rinnat paljaina. https://www.quora.com/Is-it-truly-legal-for-women-to-be-topless-in-publ…;
Jenkeissä tuo on siis sallittua, Ranskassakin tuo on joillain rannoilla itse valittavissa. Mitenkäs Iranissa?
Onko se vaikeaa ymmärtää että tapoja on monenlaisia. Suomessa tuota oudoksutaan ja voidaan antaa kehotuksia pukeutua.
Mä en voi muuta kuin nauraa tälle ketjulle :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoakseni naiset katsovat noita enemmän läppäviihteenä ja _esteettisestä_ näkökulmasta kuin aidosti seksuaalisesti. Vai uskotko, että moni nainen menee sormettamaan vessaan Hunks-esityksen jälkeen? Kuinka iso osa menee, meniskö joka toinen?
Mulla oli dildo mukana 🙋♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, nudistirannat on kokonaan alastomille. Yläosattomissa otin aurinkoa Hietsussa 90-luvun alussa ja niin moni kaverinikin, eikä todellakaan oltu ainoat.
90-luvulla Stadionin uimalassa oli naisia yläosattomissa. Nykyään monissa USA:n ja Kanadan osavaltioissa yläosattomuus on laillista miehille ja naisille KAIKKIALLA ja joissakin täysi alastomuus. https://en.wikipedia.org/wiki/Topfreedom. Ontariossa voi kävellä vaikka jalkakäytävällä tai ajaa pyörää rinnat paljaina. https://www.quora.com/Is-it-truly-legal-for-women-to-be-topless-in-publ…;
Jenkeissä tuo on siis sallittua, Ranskassakin tuo on joillain rannoilla itse valittavissa. Mitenkäs Iranissa?
Onko se vaikeaa ymmärtää että tapoja on monenlaisia. Suomessa tuota oudoksutaan ja voidaan antaa kehotuksia pukeutua.
Joillekin se on erittäin vaikeaa. Varsinkin tälle minäminä-porukalle, huomiota hinnalla millä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin myöntää, että poliisien soittaminen paikalle asian takia oli mielestäni aikamoista ylireagointia. Ei tuossa nyt kuitenkaan niin vakavasta ja vaarallisesta asiasta ollut kyse, ja nainenhan vielä peittikin rintansa kun käskettiin, vaikkakin lehdillä.
MUTTA silti en ymmärrä argumentteja, joita tästä aiheesta jatkuvasti käytetään. Pakko nyt hieman avautua aiheesta eli ensinnäkin verrataan siihen, että kun miehetkin saa olla yläosattomissa. Onko oikeasti muka niin vaikea nähdä sitä miksi se ei ole ihan sama asia? Naisten rinnat nyt vaan mielletään osittain seksuaaliseksi jutuksi, niin se on pitkään ollut ja toisaalta, miksei saisi olla? Kyllä itsekin koen niin ja mielestäni on oikeastaan ihan mukavaa, että miehetkin kokevat. Itse ainakin olen monesti elämässäni kokenut positiivisena tilanteen, jossa päätän rintani miehelle näyttää ja hän on niistä kovin sitten syttynyt tms.
Toinen yleinen argumentti tuntuu olevan, että rinnat on ihan luonnollinen asia. No jos tuolle linjalle lähdetään, miksei kuljeta samantien alasti? Kaikki muutkin kehonosat ovat ihan yhtä luonnollisia. Tai miksei harrasteta seksiä julkisesti, luonnollinen asia? Tai käydä vaikka tarpeillamme, piereskellä menemään tilanteesta välittämättä jne? Hyvin luonnollisia asioita kaikki tuollaisetkin.
Lisäksi kolmantena olen nyt törmännyt siihen, että "no kun monessa maassa naiset kulkee aina rinnat paljaana" tmv. Varmaan esimerkiksi jossain Afrikassa näin tehdään, mutta mitä se meihin liittyy? Siellä on muutenkin aika erilainen meininki eikä moni varmaan haluaisi muitakaan heidän kulttuuriinsa kuuluvia asioita, tapoja tai aatteita tänne.
N28
Matkustatko ollenkaan? Ei todellakaan tarvitse mennä Afrikkaan saakka, Välimeren maissa yläosattomuus on yleistä, Saksassa ja Ruotsissa varsin tavallista myös.
Toisekseen et varmaan ole imettänyt lasta, kun näet rinnat noin seksuaalisina.
Mun mielestä esim. jossain ostoskeskuksessa on paljon ymmärrettävämpää nähdä naisen rinta hänen imettäessään lastaan kuin että mies istuisi ylävartalo paljaana.
Uskomaton logiikka! Afrikassa ja Välimeren maissa tuo on tapana, Suomessa siinä ja tässä onko sallittua. Muslimimaissa tuo ei ole sallittua. Tapoja on monenlaisia.
Eihän jenkeissä mennä saunaankaan alasti vaikka se on "luonnollista". Toisaalta entisaikaan, n. miljoona vuotta sitten kaikki taisivat olla alasti.
Kyse on siis paikallisesta totutusta tavasta. Ei alastomuutta tarvitse hyväksyä ulkomaisen käytännön mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitä, vaikka miehet kiihottuvat? Ihan kuin miehet eivät kiihottuisi stringibikineistä, ihonmyötäisistä minimekoista tai avarista kaula-aukoista. Ei niitäkään ole kielletty. Tuo "miehet kiihottuu" -argumentti on ihan suoraan jostain Saudi-Arabiasta. Minä kiihotun miehisistä käsivarsista, siispä miehille pitkäthihaiset löysät paidat päälle.
Niin ja aivan turha tuo jonkun väite että "mammat valitti kun miehet kiihottui". Kyllä siellä rannalla on ihan siveellisesti kauniita naisia joista miehet kiihottuu joten ei ole kyse siitä. Joku ei niin-kaunid-kedonkukka vaan hakenut mauttomasti itselleen julkisuutta eikä osannut pelata yhteisten pelisääntöjen mukaan. Sellainen sitäpaitsi lähinnä ärsyttää eikä kiihota.
Mutta jos tästä tulee yleinen tapa, alkaa rannalla käydä vipinää pyyhkeen alla tai vedessä joku runkkari päivystää. Mene sitten lasten kanssa enää rannalle. Useimmat normaalit miehet taas varmasti kokevat rannalla tapahtuneen kiihottumisen kiusallisena, varsinkin perheen kanssa oleskellessa. Kiva sitten mennä oman lapsen kanssa uimaan. Harva mies voi oleskella rinnat paljaana olevan naisen kanssa ja rentoutua, kuten rannalla pitäisi.
Naisen rinnat ovat seksuaaliset ja sitä ei muuta mikään, miehen rinnat vain hyvin harvojen mielestä.
Ymmärränkö nyt oikein että sinun mielestäsi yläosaton uima-asu on suurempi ongelma kuin sukupuolisiveellisyyden julkinen rikkominen julkisella masturboinnilla? O tempora o mores.
Harrastin seksiä vedessä mieheni kanssa eikä kukaan siveyden sipuli mitään tajunnut.
Numeron koko asiasta tekee vain toiset naiset, jotka eivät halua miesten näkevän kauniimpia paljaita rintoja kuin itsellään.
Sama kuin pienimunaiset miehet nostaisivat välittömästi älämölön jos rannalla kekkuloisi itseään isompivehkeisiä miehiä ilkosillaan.
Naisen rinnat ovat kiihotuksesta erektoituva ruumiinosa. On erittäin tarpeellista saada kannut näkyville, jotta nöpöttämisen astetta voidaan tarkastella mahdollisimman monista näkökulmista.
Mikä ihme ajaa naiset itseään paljastelemaan heti kun tilaisuus tulee?
Eikö sitä vain voisi harjoitella tilannetajua ja muiden ihmisten huomioon ottamista?
Olisi sitten klo 19 jälkeen mennyt vaikka ilkosillaan itseään esittelemään sinne rannalle. Mutta ai niin, silloin ei olisi voinut otsikoihin päästä eikä nillittää asiasta Facebookissa, kuinka on vääryyttä kokenut kehotuksesta pukea paita päälle.
Anteeksi vain, mutta ei kovin fiksua kuvaa itsestään antanut.
Onneksi on vielä fiksuja naisia olemassa ja olen onnekas kun sellaisen olen vaimoksi saanut.
M37
Minusta pitäisi olla jokaisen oma asia onko rinnat paljaana vai ei. Miksi se ketään haittaa, luonnollinen ruumiinosa. Näkeehän naisetkin miesten eri vartalonosat seksuaalisina. Minä en kuitenkaan olisi julkisella rannalla rinnat paljaana.
Olisi mennyt nakurannalle niin ei olisi tarvinnut mieltään pahoittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin myöntää, että poliisien soittaminen paikalle asian takia oli mielestäni aikamoista ylireagointia. Ei tuossa nyt kuitenkaan niin vakavasta ja vaarallisesta asiasta ollut kyse, ja nainenhan vielä peittikin rintansa kun käskettiin, vaikkakin lehdillä.
MUTTA silti en ymmärrä argumentteja, joita tästä aiheesta jatkuvasti käytetään. Pakko nyt hieman avautua aiheesta eli ensinnäkin verrataan siihen, että kun miehetkin saa olla yläosattomissa. Onko oikeasti muka niin vaikea nähdä sitä miksi se ei ole ihan sama asia? Naisten rinnat nyt vaan mielletään osittain seksuaaliseksi jutuksi, niin se on pitkään ollut ja toisaalta, miksei saisi olla? Kyllä itsekin koen niin ja mielestäni on oikeastaan ihan mukavaa, että miehetkin kokevat. Itse ainakin olen monesti elämässäni kokenut positiivisena tilanteen, jossa päätän rintani miehelle näyttää ja hän on niistä kovin sitten syttynyt tms.
Toinen yleinen argumentti tuntuu olevan, että rinnat on ihan luonnollinen asia. No jos tuolle linjalle lähdetään, miksei kuljeta samantien alasti? Kaikki muutkin kehonosat ovat ihan yhtä luonnollisia. Tai miksei harrasteta seksiä julkisesti, luonnollinen asia? Tai käydä vaikka tarpeillamme, piereskellä menemään tilanteesta välittämättä jne? Hyvin luonnollisia asioita kaikki tuollaisetkin.
Lisäksi kolmantena olen nyt törmännyt siihen, että "no kun monessa maassa naiset kulkee aina rinnat paljaana" tmv. Varmaan esimerkiksi jossain Afrikassa näin tehdään, mutta mitä se meihin liittyy? Siellä on muutenkin aika erilainen meininki eikä moni varmaan haluaisi muitakaan heidän kulttuuriinsa kuuluvia asioita, tapoja tai aatteita tänne.
N28
"Naisten rinnat nyt vain mielletään seksuaalisiksi." Hohhoijaa, ja tämäkö on sitten sinusta vakuuttava argumentti? Naiset nyt noin muutenkin on historian saatossa mielletty ties miks, esim. kerettiläisiksi noidiksi, joita poltettu rovioilla. Se, että jokin mielletään joksikin ei tee siitä oikeaa.
Sen ymmärrän, että tuo naturalistiset, luonnollisuuteen vetoavat argumentit ovat lähes poikkeuksetta huonoja. Jopa silloin kun argumentti noin muuten olisi selvästi oikean asian puolella. Esim. homoseksuaalisuuden puolustaminen luonnollisuudella. Luonnossa esiintyy homoseksuaalisuuden lisäksi myös kannibalismia, sukulaisten, parittelijan ja omien lapsien syömistä jne. Ei siis hyvä.
Tuohon kolmanteen kohtaan: niin, ehkä tämän argumentin tehnyt yrittääkin sanoa, että meidän suhtautuminen naisten rintoihin seksuaalisina on kulttuurisidonnaista, ei evoluution tuotetta. Ja siten siitäkin voidaan oppia ulos asteittain asenteita muuttamalla. Joten kyllä, se miten Afrikassa naiset kantaa rintojaan, voi hyvinkin liittyä meihinkin.
Kulttuurillinen kysymys kuten toteatkin. Miksi maassamme vallitsevaa kulttuuriperintöä ei tulisi vaalia?
Vierailija kirjoitti:
Minusta pitäisi olla jokaisen oma asia onko rinnat paljaana vai ei. Miksi se ketään haittaa, luonnollinen ruumiinosa. Näkeehän naisetkin miesten eri vartalonosat seksuaalisina. Minä en kuitenkaan olisi julkisella rannalla rinnat paljaana.
Niin tai onko mikään ruumiinosa peitettynä, eiku.....
No kyllä miehetkin on pelkissä uimahousuissa ja miehen ylävartalo voi olla eroottinen. Siis voi :D
Miten peniksestä voi loukkaantua? Tai pimpasta? Kaikilta löytyy jompi kumpi. Tai nänneistä? Kaikilta löytyy nekin.