Olemme lähdössä 3-vuotiaan kanssa Dubaihin. Mitä vinkkejä matkaan ja muita kokemuksia paikasta?
Kommentit (15)
Kiva, jos tekee mieli yhtä olutta, niin pitää lähteä Dubaihin asti...
Käsittääkseni sinne voi kuitenkin viedä omia juomia 4 litraa per henkilö. Minun ei tee mieli olutta, koska en juo sitä koskaan Suomessakaan ja miehelleni tekee ihan hyvää olla ilman tämän loman ajan. Viiniä voimme juoda huoneessamme sitten kahdestaan.
ap
siinä ruuhkassa yllättävän kauan, siis nimenomaan aamuisin ja alkuillasta nämä ruuhkat.
Kyllähän lomalla nyt pitää voida juoda jotain viiniä ruoan kanssa, tai rantapäivän jälkeen pitää voida käydä yhdellä oluella jossain rantabaarissa. Sehän se on koko loman suola! Ymmärrän, ettei kaikille tuommoinen ole tärkeää, ja sit varmaan ihan kiva paikka, mutta meiltä jäisi kyllä menemättä.
Eipä silti, itse tykkään siideristä, mutta ei sitäkään saa pohjoiseurooppaa kauempaa, joten sikäli tuo olutasia ei ole tärkeä.
Mutta onko jollakulla kokemusta tuosta paikasta vielä?
ap
Juuri 3-vuotiaalle on vaikka mitä tekemistä. Esim. kaupungissa on useita puistoja, joissa on lasten leikkipaikkoja, pieniä huvipuistoja jne. Kaupungissa myös Wonderland -huvipuisto ja vesipuisto. Suurempi ja parempi vesipuisto on Wild Wadi.
Paljon shoppailumahdollisuuksia niin soukeissa kuin jättimäisissa ostoskeskuksissa. Ostoskeskuksissa on myös lasten huvipuistoja ja lapsille tosi paljon vaatteita ja leluja. Muistaakseni kaupungin suurin lelukauppa on Lulu Centerissä Deiran puolella. En tosin ole varma muistanko oikein. Myös souk-kujilla on lasten leluja myytävänä, radio-ohjattavia autoja ja leluja näytti olevan erityisen paljon.
Rannat ovat tosi kivat, ei ole ihmisiä vieri vieressä vaan saa olla rauhassa. Kaupungissa on yleisen rannan lisäksi Jumeirah Beach Park ja Mamzar Beach Park. Näissä on myös lasten leikkipaikkoja jne. Sisäänpääsy maksu 5 dirhamia eli noin euron. Ruokapaikka löytyy myös tuolta rantapuistosta.
Kaiken kaikkiaan tosi onnistunut lomakohdevalinta. Turvallista ja ei ole kulkukoiria ja roskia. Ei kerjäläisiä.
Pelastit päiväni :)
Kiitos, kun vastailit noin tarkasti ja ihanan myönteisesti. Vinkeistäsi on varmasti apua.
ap
Eilen kyselin täällä kokemuksia. Hotelli rannalla, joku Lou' lou beach resort.
Olen käynyt pari kertaa Dubaissa kun lapsia ei vielä ollut, ja tykkäsin tosi paljon. On hyviä rantoja, shoppailumahdollisuuksia, siistiä ja turvallista.
Millon olette menossa?
Ei kyllä aina mieltä ylennä kuulua AV-mammoihin, mutta olen kyllä saanut itse täältä asiallisiakin neuvoja tai näkökulmia joihinkin asioihin.
Yleensä lapsiperheet on aika edessä. Että saatetaan istua lähelläkin...
ap
Rannat olivat ihanat ja lapsiystävälliset; jos hotellinne on rannalla niin onneksi olkoon! Tosin kaupunkihotelleistakin järjestetään kyytejä rannoille.
Kauppakeskuksia riittää, ja niissä aktiviteettejä lapsillekin. Huomasin Amazin race-ohjelmasta, että Dubaihin on rakennettu huikea vesipuistokin. Näytti oikein kivalta =)
Itselleni oli elämys kävellä " vanhassa kaupungissa" , siellä missä on pieniä kujia ja putiikkeja. Maustekaupat olivat ihania, välillä tuntui että henki salpaantuu kun oli niin voimakkaita tuoksuja =)
Menevät kamalaa vauhtia ja tiet kapeita. Siinä sitten istut taksissa lasten kanssa ilman turvaistuimia. Kuulemma etäisyydet aika isoja, eli taksia piti käyttää usein. Rannat kuulemma mahtavat, ja ystävällinen palvelu.
Joo, meidän hotelli on rannalla.
Kuulostaa kivalta.
Mutta ovat siis lähellä toisiaan.