Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskenmenon jälkeen uusiin hoitoihin?

02.05.2006 |

Heippa.

Onko kellään kokemusta, miten pian keskenmenon jälkeen voi aloittaa taas hoidot? Meillä oli " helppo" keskenmeno, vaikuttaisi ainakin nyt että kaikki on tullut ulos spontaanisti ilman lääkkeitä tai kaavintaa.

Nyt vaan mietityttää että voisikohan sitä jo seuraavista kuukautisista aloittaa seuraavan PAS-hoidon? Polttelisi kovasti jo yrittämään, muuten menee syksyyn meidän ulkomaanmatkan ja klinikan kesätauon takia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta asiasta, mutta halusin vain sanoa että olen todella pahoillani tapahtuneesta ja toivon sinulle jaksamista jatkoon!

Vierailija
2/11 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ehkä vähän siitä, kuinka pitkällä raskaus oli ennen keskenmenoa. Minulla oli spontaani alkuraskauden keskenmeno 11/05 ja ivf tehtiin alkuperäisten suunnitelmien mukaan helmikuussa. Olisi voitu tehdä jo aiemmin, mutta tuolloin oli jonossa mun vuoroni. Eli mä olen ymmärtänyt, että kun hcg on laskenut nollaan ja sen jälkeen on ollut yhdet menkat, voi jatkaa hoitoja. Voin olla väärässä!

Ja lopuksi tärkein, eli olen todella pahoillani keskenmenosta! Onneksi jaksat jo katsoa eteenpäin ja uuteen hoitoon. Alkanut raskaus on kuitenkin hyvä merkki, vaikkei se keskenmenon kohdatessa paljonkaan lohduta.

-Osse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut keskenmenosta! Itse juuri tuon tuskan läpikäyneenä voin kertoa oman tilanteeni. Mulla siis km kuukaisi sitten, ja nyt on heti ekojen km;n jälkeisten menkkojen jälkeen PAS. Eli yhdet menkat, joiden jälkeen lääkkeellinen PAS. Mulla oli kaavinta, ja kohtu oli tervehtynyt hyvin, vaikka jälkivuotoa kestikin melkein sen kuukauden.

Onnea uuteen yritykseen!!!

Vierailija
4/11 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ilmeisesti olekaan niin hyvin toipunut kuin kuvittelin, koska mulla on nyt näin suuria vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua :-)

Kun mun PAS-hoidot alkaa sillä että nappaan ensimmäisen estrogenin kp1, niin voinko kuvitella alkavani hoidon seuraavasta veritipasta, vai tarkoittaako " seuraavat kuukautiset" käytännössä sitä että hoidot alkaa noin kahden kuukauden päästä?

Kiitos kaikille lohtusanoista. On se kurjaa että täällä lapsettomuuspuolellakin joutuu ihmiset näitä kärsimään, jotenkin olisi " reilumpaa" jos silloin kun raskaaksi tuleminen on tavallista vaikeampaa että sitten ainakin raskaus menisi mukavasti ja turvallisesti loppuun asti.

Vierailija
5/11 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kp 1 aloitat lääkityksen, niin siitä n. 2 viikon päästä on siirto (täälläkin vaikeuksia ymmärtää luettua/kirjoitettua puhetta, joten suhtaudu varauksella juttuihini:-D) jos en nyt ihan pönttö ole, niin eikös tuolla kasvatella limistä ja valmistella sitä vastaanottamaan alkio kierron puolivälissä? Korjatkaa jos olen hakoteillä! Mikä lääke sinulla siis on?

Mulla siis näin, ja kulunut on nyt 5 viikkoa km:stä: viikko sitten pistin mahamakkaraani jarrupiikin (Procren) lamaannuttamaan omien munasarjojeni toimintaa. (tätä ennen ja jälkeen napsin Primoluttia yhteensä 10 pv ajan ylipäätään ekojen menkkojen aikaansaamiseksi km:n jälkeen - mutta normaaleilla ihmisillä tulee tässä vaiheessa siis itsestään ne ekat menkat). Sitten aloitan kp2 Progynova-kuurin (estradioli), ja napsin sitä nousevalla annoksella n. 16 päivää, ja sitten onkin jo alkion siirto.

Vierailija
6/11 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulla meni nyt estrogeenit ja estradiolit sekaisin 8-) Mutta toivon, että pääsette PASsiin mahdollisimman pian, itselläkin olisi aluksi pelko seuraavan hoidon siirtymisestä syksyyn. Kun jotenkin tässä tilanteessa se seuraava yritys on tällä hetkellä ainoa henkireikä.

Vierailija
7/11 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh helpotusta. Selvisi, että pääsemme siirtämään seuraavassa kierrossa, ei tarvitse odottaa välikiertoa niinkuin pelkäsin! Lääkäri sanoi, että km jälkeen seuraavat kolme kuukautta on tutkimusten mukaan huomattavasti hedelmällisempää aikaa kuin muuten, joten turha haaskata hyviä yritysmahdollisuuksia!

Mondlicht, millainen aikataulu sula on? Olen taustalta seurannut tarinaasi ja sympannut paljon. Toivotaan parasta molempie osalta.

Vierailija
8/11 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan sä selitit sun aikataulun edellisessä, siis nyt mä oon kyllä niin pahvi että huh. Taidan käydä keittämässä kupin teetä ja sit lähteä töistä, ihan pimeetä sekoilua :-/

Vierailija
9/11 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavaa että pääsette jo nyt siirtoon! :-) Paljonko teillä on huuruneniä pakkasessa? Itselläkin oli pelko *****ssä, että syksyyn menee, mutta onneksi mekin päästiin heti jatkamaan yrityksiä. Kun tuntuu, että se on ainoa henkireikä elämässä tällä hetkellä. Ja tosiaan mäkin olen kuullut, että km:n jälkeen saattaa tarrata helpommin kiinni! Huomenna pitäisi alkaa menkat ja progynovan popsiminen. Meillä on kolme reppanaa pakkasessa, ei mitään kovin huippuja yksilöitä, mutta toivotaan, että edes yksi huurupää selviäisi sulatuksesta hengissä.

Tsemppiä meille!!!

Vierailija
10/11 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen siis kovaa vauhtia perässä, kunhan...

Meillä jäi 5 olkea pakkaseen, niistä 4 on kaks tyyppiä kussakin eli vielä pitäis olla mun ymmärryksen mukaan yhdeksän tyyppiä huuruilemassa. Eikä niiden edes pitäis olla minkään ihan rapasurkeita. Biologikin, joka vastas klinikalla puhelimeen silloin kun soitin plussatulosta, totes että hän kyllä muistaa ne mun alkiot kun ne oli niin hyviä vaikkei yleensä monia muistakaan kun näkee niitä niin paljon.

Oon ruvennu aattelemaan että kunhan on omat lapset tehty (jos siis ikinä sellainen lahja saadaan), munisin vielä ainakin kertaalleen vaikka se kerääminen niin helvettiä mun tapauksessa olikin, ja luovuttaisin ne. Mulla kun kuitenkin siis tuntuu edes munasoluja tulevan paljon ja ovat hyviä hedelmöittymään. No joo, sehän ei taas tähän asiaan ja pinoon kuulu millään tavalla, mutta tulipahan mieleen.

Varovaisen toiveikkaina siis, kuten mulla on tapana sanoa: nenä kohti tuulta, häntä pystyyn ja eteenpäin! Pitelen täällä peukkuja pystyssä teidänkin huurunenien puolesta.

Vierailija
11/11 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän pakkastilanne! Todennäköistä on, että tuolla alkiomäärällä- ja laadulla saadaan jo ne lapset tehtyä! :-) Toivotaan niin! Ja hienoa on, että ajattelet luovuttamistakin, terveistä munasoluista on huutava pula. Jos omani olisivat huippuluokkaa, " munisin" minäkin luovuttajana ihan varmasti, ihan vaan siitä auttamisen ilosta, lapsettomuuden tuskan itsekin läpikäyneenä. Mutta kun omat ruppanat ovat, mitä ovat...:-/

Aloitin juuri Progynovat kasvattamaan limistä alkionsiirtoa varten, joka osunee vkolle 22. Mutta mutta, katsotaan nyt ensin, selviääkö edes kukaan kolmesta pikkureppanoistamme sulatuksesta, ja suunnitellaan sitten eteenpäin.

Oli/on muuten todella oudot menkat (ekat km:n jälkeen), ja sen takia progynovankin aloittaminen meinasi mennä ihan " vituroilleen" . *hups*

:)