Lue keskustelun säännöt.
Voiko possunlihalle olla allerginen/herkistynyt?
16.08.2018 |
Minä saan aina vatsanväänteitä, kun syön possua. Eikä ole väliä, onko sianlihakastike, kyljykset, ulkofilepihvit vai pekoni. Pekonista tulee kaikkein pahin olo: sellainen täysi olo, röyhtäyttää ja monta tuntia ruuan jälkeen on raskas olo, kuin elimistö ei sulattaisi. Mistä voi johtua? Minulla on muitakin, jotka ei sovi, kuten pavut, kaalit, metsäsienet. Niistä tulee myös huono olo, röyhtäyttää, turvottaa.
Kommentit (22)
Edelliseen lisäyksenä, huom: rasvainen nauta ja rasvainen kala eivät myöskään aiheuta noita oireita. Ainoa ns. "ongelmarasva" on juuri possussa. En kyllä yhtään tiedä miksi, liekö koostumuksessa joku ero.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minä luulen, että tuon yliherkkyyden possulle aiheuttaa se sianlihassa oleva rasva. Esim. naudanlihassa oleva rasva ei ole samanlaista kuin possussa enkä saa siitä mitään oireita... sen sijaan possun kohdalla en voi syödä siivuakaan joulukinkkua, koska se rasva menee muutamassa tunnissa kroppani läpi ja tulee ripulina ulos. Huomasin tämän yliherkkyyden ensimmäistä kertaa viitisentoista vuotta sitten.
Syy miksi uskon sen olevan rasva: jauheliha ei aiheuta samoja oireita. Niitä aiheuttaa ainoastaan liha, missä sitä rasvaa on yhä kiinni. On muuten myös ainoa ruoka, josta saan noita oireita. Pystyn syömään kaikkea muuta aivan normaalisti, jopa tulisimpiä chilejä ilman mitään vatsanväänteitä. Rasvainen possu? Istun lopun päivää vessassa.