Vegaanista kasvissyöjäksi/sekasyöjäksi?
Otsikon mukainen aihe.
Olen ollut vajaa 30 vuotta vegaani ja veriarvoni ovat ihan päin hemmettiä. Esim. krooninen anemia ja muutenkin pyörryttää koko ajan. Taustastani johtuen osaan kyllä hommat ( safkakuviot ), mutta toimintakyky on rajoittunut muista sairauksista johtuen.
Lääkäri suositteli asteittaista siirtymistä kasvisruokavalion kautta syömään kalaa etc... ja edelleen sekaruokailijaksi.
Mietin vain, miten pirussa sen edes voi toteuttaa käytännännössä? Vinkkejä?
Crohnin tauti, joten kelailin edes teoriassa? Kalaliemellä...varovasti kalaa... maitoa... kananmunia...? Viimeistään kaupassa löisi ns. vakaumus vastaan. Olen toki ostanut sairaille läheisille safkaa, mutta itselle?
Ihme dilemma?
P.S. En ole fanaatikko mihinkään suuntaan, joten vittuiluja en juuri nyt tänään jaksaisi lukea.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä aloittaisin verta tirskuvalla pihvillä... omnommom!
Minä aloittasin yhtymällä kuivaan kakkoseesi, niin me ihmiset ollaan erilaisia.
Aloita vaikka 1 eläintuote/päivä, seuraavalla viikolla kaksi ja niineespäin. Vaikka leivän päälle juustoa (ei vähärasvaista höpöhöpöä), kananmuna keitettynä/kokkelina, rahkaa, jogurttia...
Muista, että mikään ei ole mustavalkoista. Osta vaikka luomuna eläintuotteet.
Terv. 5v vegaanina ollut nyk.kasvissyöjä
Laitat vaan ton vegaanihomman oikeasti kuntoon, et raadoilla muuta kuin pahennat tilannettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä aloittaisin verta tirskuvalla pihvillä... omnommom!
Minä aloittasin yhtymällä kuivaan kakkoseesi, niin me ihmiset ollaan erilaisia.
Lupaat vaan... Mutta jos olet tosissasi niin tervetuloa! Emme olekaan erilasia, sillä tykkäämmekin samoista jutskista!
Harmi kuulla. Ehkä aloittaisi pienillä määrillä esim. hapanmaitotuotteita ja kananmunaa, sitten vähärasvaista kalaa? Punaista lihaa nyt ei tarvinne syödä. Kannattaa käydä ravintoterapeutilla.
Itse olen ollut 15 vuotta vegaani, ja veriarvot ovat pysyneet hyvinä. Tuntuu varmasti pahalta alkaa sekasyöjäksi terveyden vuoksi, mutta oma terveys aina ensin!