Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Leipominen on hyvän ihmisen mittari”

Vierailija
16.08.2018 |

Äitini ja sukuni naiset yleensäkin, ovat leipomisvimmaisia. Suuriin ikäluokkiin kuuluvat, ja heidän mielestään leipominen on hyvän naisen mittari. Itse leipova on kunnon ihminen! Leipominen menee esim koulutuksen ja uran ohi - viis siitä vaikka olis mikä tohtori mutta jos ei leivo, on epäilyttävä ja outo.
Siskoni on äitini lempilapsi kun leipoo monesti viikossa. Minua avoimesti inhotaan kun en leio koskaan,

En ymmärrä leipomisvimmaa. Pelkkää vehnäjauhoa, hiilihydraattia ja sokeria. Suvun leipominen on juuri pullaa, piirakkaa ja kakkua.
Mulla on vaativa työ johtajana ja useampi lapsi, en edes ehtisi leipoa. Siskoni on elämäntapatyöyön jota vanhempani elättävät vielä nelikymppisenä. Mutta sisko on loistava ihminen koska LEIPOO.

Olen tullut tulokseen että joillekin leipominen on ainoa millä päteä kun muuta ei löydy.

Muilla leipomismaanikkoja suvussa??

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou, tämä on niin totta!

Meillä tosin vaihtoehdoksi kelpaa se, että hilloaa itse poimimansa marjat niin että niitä hilloja riittää joka kerta ainakin 5 vuoden tarpeisiin...

Vierailija
2/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika ilkeää sanoa, että leipomisesta tykkäävälle ihmiselle leipminen on ainoa asia, millä päteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoa on vähän niinkuin pakko, jos tahtoo syödäkin muuta kuin einespullaa. Olet johtaja, joten sinulla on parempi palkka. Voisit hyvin tilata kotileipurilta valmiita leivonnaisia, joita tarjoaisit vuorollasi. Sukulaisesi selvästi välittävät siitä mitä syövät. Kai laitat kotiruokaa, jos et, niin tarvitset kotikokinkin. Miksi olla johtaja, jos elintaso laskee ja joutuu tyytymään työpaikkaruokailun lisäksi einesruokaan?

Vierailija
4/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leipoisi, ellen tahtoisi syödä parempaa. En siivoaisi, ellen tahtoisi asua puhtaassa kodissa. Oletko ap tottunut siihen, että ihmiset leipovat, koska pitävät leipomisesta? Ehei, kaikki eivät pidä, mutta tekevät sen silti.  Aikansa voisi käyttää huonomminkin. Älä tarjoa minulle ainakaan edullista valmiskakkua, josta ei löydy aitoa kermaa, voita, kananmunia, marjoja...! Minäkin näen vaivaa ja teen kakun, kun tulet vierailulle! Jos sinulla ei ole aikaa tehdä, mutta on rahaa, niin ostahan parempaa! Aineksetkaan eivät ole ilmaisia, joten parempi kakku maksaa enemmän!

Vierailija
5/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit syövät sitä pullaansa sitten joka päivä ja tsiisas mitä pulleroita se tuulipukuporukka on poikkeuksetta!

Vierailija
6/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En leipoisi, ellen tahtoisi syödä parempaa. En siivoaisi, ellen tahtoisi asua puhtaassa kodissa. Oletko ap tottunut siihen, että ihmiset leipovat, koska pitävät leipomisesta? Ehei, kaikki eivät pidä, mutta tekevät sen silti.  Aikansa voisi käyttää huonomminkin. Älä tarjoa minulle ainakaan edullista valmiskakkua, josta ei löydy aitoa kermaa, voita, kananmunia, marjoja...! Minäkin näen vaivaa ja teen kakun, kun tulet vierailulle! Jos sinulla ei ole aikaa tehdä, mutta on rahaa, niin ostahan parempaa! Aineksetkaan eivät ole ilmaisia, joten parempi kakku maksaa enemmän!

En leivo, koska ei halua syöttää kenellekään sokeria ja vehnäjauhoja.

En myöskään osta pullaa/piirakoita/kakkuja eli minun palkallani ei ole väliä.

AP ei tarkoittanut kaiketikaan, ettei sitten koskaan kuulu leipoa, vaan että heidän suvussa se ”arvostettu ominaisuus” on se, että leipoo (herkkuja) monta kertaa viikossa.

Vierailija
7/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipova ihminen ei voi olla paha ihminen.

Vierailija
8/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ap:n sukua harmittaa ap:n vähemmän herkullinen tarjoilu. Yrittävät kertoa rivien välistä, että tahtoisivat herkutella ap:n luona.

Vierailija
9/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei leipovat mummelit haittaa, ärsyttää lähinnä kun nuorempi sukupolvi ottaa asian niin tosissaan. Katsellaan nenänvartta pitkin jos juhlissa on perinteisiä korvapuusteja ja kermakakkua, eikä mitään massapäällysteisiä hahmokakkuja ja kuppikakkuja eksoottisella täytteellä.

Vierailija
10/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aika ilkeää sanoa, että leipomisesta tykkäävälle ihmiselle leipminen on ainoa asia, millä päteä.

En tarkoita että normaalilla tavalla leipominen olisi pätemistä. Mutta siinä vaiheessa kun se onkin ihmisyyden mittari ja ”ei-leipovia” katsellaan halveksuen (ja samalla kuvitellen itse olevansa parempi ihminen) niin silloin se on hullua pätemistä! Ap

Vierailija
11/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä vierailin teidän molempien kotona niin arvaa kummalle menisin kylään?

Kyllä tuote pulla on hyvää, en jaksa leipoa itse.

Vierailija
12/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ap:n sukua harmittaa ap:n vähemmän herkullinen tarjoilu. Yrittävät kertoa rivien välistä, että tahtoisivat herkutella ap:n luona.

Eivät ne käy mun luona :) käyvät kyllä siskollani kun se kuuluu leipojien insideriin. Minä olen outsider, ja koska en leivo olen ”huono ihminen”. Sellaisen luona ei vierailla. Ap

Vierailija
13/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipoa on vähän niinkuin pakko, jos tahtoo syödäkin muuta kuin einespullaa. Olet johtaja, joten sinulla on parempi palkka. Voisit hyvin tilata kotileipurilta valmiita leivonnaisia, joita tarjoaisit vuorollasi. Sukulaisesi selvästi välittävät siitä mitä syövät. Kai laitat kotiruokaa, jos et, niin tarvitset kotikokinkin. Miksi olla johtaja, jos elintaso laskee ja joutuu tyytymään työpaikkaruokailun lisäksi einesruokaan?

Joo mulla on ilman muuta rahaa teettää leivonnaiset. Mutta kun en ymmärrä miksi niin tekisin! Edelleen leivonnaiset on minusta sokeria ja vehnäjauhoja, turhaa ravintoa.

Kaikki näköjään tahallaan käsitti väärin. Pointti oli se että esim äitini ei arvosta tippaakaan sitä, että olen lisensiaatti, opiskellutomin rahoin pitkän akateemisen koulutuksen, ponnistellut hulluna töitä. Mikään tämä ei ole minkään arvoista koska en LEIVO.

Työtön , kouluja käymätön, laiska 150kg sisareni on puolestaan äidistäni upea ihminen koska LEIPOO.

Leipominen on siis yhteiskunnallisen arvostuksen määre. Musta se on hullu ajatus. Ap

Vierailija
14/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipova ihminen ei voi olla paha ihminen.

"Ihminen joka puhuu saksaa ei voi olla paha." -Lisa Simpson

Vierailija
15/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli typerin aloitus aikoihin! Jos aloittajalla on noin huono itsetunto että tuntee olevansa inhottu koska ei leivo niin sääliksi käy. Ehkä nämä leipurit ovat vain voimakkaampia luonteita, heillä on jotain yhteistä tai sitten olet vain idiootti oikeasti. 

Vierailija
16/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli lehdessä pieni uutinen otsikolla "Pullantuoksu kotona ehkäisee nuorisorikollisuutta".

Vierailija
17/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran oli lehdessä pieni uutinen otsikolla "Pullantuoksu kotona ehkäisee nuorisorikollisuutta".

Oli muuten HS, joka uutisoi pienesti ko. tutkimuksen :-)

Vierailija
18/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöinon kirjoitti:

Tämä oli typerin aloitus aikoihin! Jos aloittajalla on noin huono itsetunto että tuntee olevansa inhottu koska ei leivo niin sääliksi käy. Ehkä nämä leipurit ovat vain voimakkaampia luonteita, heillä on jotain yhteistä tai sitten olet vain idiootti oikeasti. 

Sinä olet idiootti, et osaa lukea tai et ymmärrä. Kysyin viestissäni että onko muilla tällaista? Eli onko tämä laaja ilmiö? Onko tämä suurten ikäluokkien ilmiö? Tollo olet kun et tajua viestiä.

Vierailija
19/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne käy mun luona :) käyvät kyllä siskollani kun se kuuluu leipojien insideriin. Minä olen outsider, ja koska en leivo olen ”huono ihminen”. Sellaisen luona ei vierailla. Ap

Ei ne todennäköisesti pidä susta muutenkaan.

Vierailija
20/85 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne todennäköisesti pidä susta muutenkaan.

Joo mutta ei muistakaan suvun naisista jotka ei leivo. Kyse ei ole minusta, älä yritä kääntää syykseni. Kuse on harhaisesta sukukulttuurista jossa vain leipovat kelpaavat sukuun. Näkisitpä miten ei-leipovaa miniääni äitini kohtelee... ap