Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan realistisia, mihin palkkaan olisit tyytyväinen?

Vierailija
15.08.2018 |

Esim. nykyisessä työnkuvassa?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 verojen jälkeen käteen

Vierailija
62/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä teen 6h päivää, varastotyöntekijä. Käteen jää 1380€. Olen tyytyväinen että on töitä ja saan palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tällä työnkuvalla ja veroasteella noin 7200 olisi kohtuu bruttopalkka. Pienemmällä prosentilla toki bruttoa voisi pienentää.

7200 on jo todella hyvä palkka. Mitä teet työksesi, voitko avata hieman?

Erityisasiantuntija, johon kuuluu osana muunmuassa johdon kouluttamista. Tiedän että on kollegoita tuolla palkalla meilläkin töissä, mutta minulla on heihin verrattuna alhaisempi koulutus. TÄmän ei pitäisi vaikuttaa palkaan mutta meillä vaikuttaa.

Kateellisetko täällä alapeukuttaa? Tiedän että on hyvä palkka mutta niin on myös vaatimuksetkin. Ja kyllä sinuakin harmmittaisi jos saisit palkkaa vain 86% siitä mitä työkaverisi saa, vaikka osaamisessa eikä työtuloksissa ole mitään eroa. En näe työnteon kannalta mitään hyötyä tohtorintutkinnolle kun ei sinällään tuon tason akateeminen työskentely kiinnosta.

Koulutuksen ei pitäisi vaikuttaa mielestäsi palkkaan? Kanssasi eri mieltä olevat ovat kateellisia? ...tuon tason akateeminen työskentely ei kiinnosta? Mutta palkkaa pitäisi saada niin jottei p....lle taivu, oot sinä vekkuli :)

Ei. yritysmailmassa koulutuksen ei pitäisi vaikuttaa palkkaukseen vaan osaamisen ja tulosten eli tuottavuuden . Osaamista ja tulosta voi hankkia muutenkin kuin tutkintoja suorittamatta. Tosin on minulla niitä tutkintojakin useampia niin kaupalliselta kuin tekniseltäkin puolelta, ovat tulleet siinä sivussa kun osaamista hankittu. Ei tohtoriopinnot kaikkia kiinnosta, vaikka uuden oppiminen ja tiedon hankkiminen kiinnostaisinkin.

Oletko oikeasti yhtä tuottava kuin paremmin koulutetut. Monesti konsulttitoimistoissa osaamista myydään asiakkaille oppiarvojen tuomalla arvovallalla. Lisäksi koulutustaso ja osaaminen korreloivat kyllä keskimäärin.

Vierailija
64/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi tonnia jäisi käteen, tuntisin olevani Kroisos.

Vierailija
65/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani on 3100 ja olen ihan tyytyväinen siihen. En tietenkään vastustele mikäli enemmän tarjotaan. Pärjään hyvin vaikka olen yksinhuoltaja ja noin 300 euroa saan säästöönkin kuukaudessa. Olen sote-alalla toimistotyössä.

Vierailija
66/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Suomessa suurin osa saa nettopalkkaa 2000-3000 euroa.

Vierailija
67/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin - itsekin olen yllättynyt, että näin pienellä palkalla teen tätä työtä. Kuitenkin joku tässä stressissä koukuttaa :D Olen nuori (ehkä jopa yksi Suomen nuorimpia isännöitsijöitä) ja tiedän, että alan konkareilla huomattavasti paremmat liksat. Meille noviiseille ei makseta mitään.

En tiedä mitä voisin muuta tehdä täällä pikkukaupungissa. Välittäjän paikkaa on tarjottu monesti mutta en halua tehdä töitä provikalla.

Jos tämä ei vuodessa-parissa nouse, vaihdan helpompaa työhön. Työpäivät ja stressi etenkin keväisin on ihan ”Mielenvikaisesta”.

Vierailija
68/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka 8700€ kk, ollut jo pari vuotta enkä osaa kaivata yhtään enempää. DI, rahoitusala, johtotehtävät mutta vain 5 alaista. Ei erityisen vaativaa.

Vierailija
69/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan tyytyväinen nykyiseen palkkaani, joka on bruttona noin 2900 kk. Tästäkin jää melkeen tonni joka kuukausi säästöön, kun en ole ikinä oppinut tuhlaamaan. Lapset alakoulussa, joten ovat vielä halpoja ennen teini-ikää.

Mitä työtä teet?

Vierailija
70/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000

Vierailija
71/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkani on 3100 ja olen ihan tyytyväinen siihen. En tietenkään vastustele mikäli enemmän tarjotaan. Pärjään hyvin vaikka olen yksinhuoltaja ja noin 300 euroa saan säästöönkin kuukaudessa. Olen sote-alalla toimistotyössä.

Minlälainen koulutus sinulla on?

Vierailija
72/81 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

See vähäään riippuu elämääntilanteesta. Siiihen vaikuttaa varmaaan esim ikä, sukupuooli, lappsieeen määrä, hyöödykkeiden tarve, mieeli, kulutuustottumukset....Eläämä onn sellainen harmoninen kokoonaisuus. Toiisinaan teehdään töitä ja toisiinaan vietetään vapaa aiikaa.

Vierailija
73/81 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6000

Mikä työnkuva, koulutus jne. Perustele.

Vierailija
74/81 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen bioanalyytikko ja olisin tyytyväinen, jos käteeni jäisi 3000e päivätyöstä. Nyt käteen jää 2000e ja teen myös iltaa.

Vierailija
75/81 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt 3600€/kk. Olisin melko tyytyväinen tonnin palkankorotukseen. Nyt palkka on huono.

t. Insinööri

Vierailija
76/81 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen bioanalyytikko ja olisin tyytyväinen, jos käteeni jäisi 3000e päivätyöstä. Nyt käteen jää 2000e ja teen myös iltaa.

3000 netto tarkoittaa 4500 brutto. Käsittääkseni bioanalyytikon on vaikea päästä noin korkeisiin tuloihin?

Vierailija
77/81 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lääkärit tienaa bruttona noin 5000-6000 eur kk?

Vierailija
78/81 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan nyt 3600€/kk. Olisin melko tyytyväinen tonnin palkankorotukseen. Nyt palkka on huono.

t. Insinööri

No joo, 3,6k on hyvä nuoren insinöörin palkka, mutta jos olet vanhempi osaaja, on palkka kyllä hieman matala. Toki tonnin nousu brutossa ei ole kuin 300 euroa nettoa lisää.

Vierailija
79/81 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, jos se palkka mitä saan bruttona, jäisi nettona käteen eli 2700€.

Vierailija
80/81 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000 netto tarkoittaa 4500 brutto. Käsittääkseni bioanalyytikon on vaikea päästä noin korkeisiin tuloihin?

Kyllä se onkin hyvin epärealistista. Jos tekisi pelkkää yötä tai olisi jokin laite-esittelijä/myyjä niin ehkä sitten bonareineen.. Taitaa se 3000 brutto olla ihan maksimi. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi