Ollaan realistisia, mihin palkkaan olisit tyytyväinen?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tällä työnkuvalla ja veroasteella noin 7200 olisi kohtuu bruttopalkka. Pienemmällä prosentilla toki bruttoa voisi pienentää.
7200 on jo todella hyvä palkka. Mitä teet työksesi, voitko avata hieman?
Erityisasiantuntija, johon kuuluu osana muunmuassa johdon kouluttamista. Tiedän että on kollegoita tuolla palkalla meilläkin töissä, mutta minulla on heihin verrattuna alhaisempi koulutus. TÄmän ei pitäisi vaikuttaa palkaan mutta meillä vaikuttaa.
Kateellisetko täällä alapeukuttaa? Tiedän että on hyvä palkka mutta niin on myös vaatimuksetkin. Ja kyllä sinuakin harmmittaisi jos saisit palkkaa vain 86% siitä mitä työkaverisi saa, vaikka osaamisessa eikä työtuloksissa ole mitään eroa. En näe työnteon kannalta mitään hyötyä tohtorintutkinnolle kun ei sinällään tuon tason akateeminen työskentely kiinnosta.
Koulutuksen ei pitäisi vaikuttaa mielestäsi palkkaan? Kanssasi eri mieltä olevat ovat kateellisia? ...tuon tason akateeminen työskentely ei kiinnosta? Mutta palkkaa pitäisi saada niin jottei p....lle taivu, oot sinä vekkuli :)
Olisin tyytyväinen jos käteen jäisi 2500e. Tällä hetkellä palkka lisien kanssa vaihtelee 2750-3500 väliä mutta tuntuu että saa kuinka vaan kerättyä bonareita kokoon, niin käteen jää se max 2000e. Peruspalkka siis 2750, noussut tähän parissa vuodessa, kun aloitin oli 2250. Veroprosenttia on pakko pitää korkealla kun vuositulojen arviointi on vaikeaa.
Vaikka palkka on noussut paljon, ei sillä ole juuri vaikutusta elämään, kun vero nousee aina sitä mukaan.
Olen isännöitsijä, alan koulutus, työ erittäin vastuullista, pitkät työpäivät ja mielestäni palkka ei vastaa millään tavalla työn vaativuutta. Lisäksi asiakkaat ovat tänä päivänä sellaisia että jatkuvasti saa yhteydenottoja rikkaiden ja riitaisten ihmisten asianajajilta - ja pakko myöntää että asianajajat kyselevät niin tyhmiä että tällä kokemuksella en palkkaisi ikinä sellaista hoitamaan kiinteistöjäni :D
Olen sairaanhoitaja. Olisin tyytyväinen, jos käteen jäisi 2500€ kaikkien kulujen jälkeen.
2300, voi olla vaikka ennen verojakin. Työtön.
Vierailija kirjoitti:
Minusta alani "Norjan taso" olisi hyvä eli alkupalkka ~ 4900 € ja työn kuormittavuus puolittuisi nykyisestä. / Sh
Olisitko tyytyväinen myös Norjan hintatasoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta alani "Norjan taso" olisi hyvä eli alkupalkka ~ 4900 € ja työn kuormittavuus puolittuisi nykyisestä. / Sh
Olisitko tyytyväinen myös Norjan hintatasoon?
Olisin. Ei se Norjan hintataso paljoa Suomesta eroa esim ruokakaupassa. Käyn siellä monta kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Nettona 2000e riittäisi. Olen lähihoitaja ja nyt käteen jää 1400-1600e riippuen lisistä. Teen 3-vuorotyötä oli arki tai pyhä.
Ilmeisesti oot jotakuinkin vastavalmistunut. Itsellä 15v kokemusta, kaksivuorotyö. Juuri tuli 3000€ bruttopalkka. Netto oli 2100€. Oli kyllä melkein 30h sunnuntaityötä tuossa maksussa. Peruspalkka mulla vähän vajaa 2400€. Mukana siis ikälisät ja pari vastuulisää.
Nykyisessä työnkuvassa olen ihan tyytyväinen nykyiseen palkkaan. En kuitenkaan ole tyytyväinen työnkuvaani vaan haluaisin tehdä jotain vähän vaativampaa ja saada siitä sitten hieman isompaa palkkaakin.
IT-alalla projektitöissä pk-seudulla.
Brutto 4200, netto 2900e/kk :-(
Tyytyväinen olisin, jos netto olisi 4000e/kk.
Olen tyytyväinen nykyiseen palkkaani. Palkka on jotain 4600e/kk luokkaa bruttona. Nettona käteen jää 2900e. Vuosiansiot ovat bruttona 63 000e.
Teen ylempää korkeakoulututkintoa (ei siis amk) vaativaa työtä, ja palkka on hieman yli kolme tonnia. Jokin kuusi viiva kahdeksan tonnia olisi kiva. Veroihinhan menisi lähes puolet, mutta lopuilla voisi hieman satsata asumiseen ja autoon.
1500e jos jäisi käteen niin olisi tosi passeli. Tämä aikalailla toteutuisi, jos saisin kokoaikaisen työn alaltani. Nyt teen vähintään 20h/vko ja käteen jää työmäärästä riippuen 800-1100€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tällä työnkuvalla ja veroasteella noin 7200 olisi kohtuu bruttopalkka. Pienemmällä prosentilla toki bruttoa voisi pienentää.
7200 on jo todella hyvä palkka. Mitä teet työksesi, voitko avata hieman?
Erityisasiantuntija, johon kuuluu osana muunmuassa johdon kouluttamista. Tiedän että on kollegoita tuolla palkalla meilläkin töissä, mutta minulla on heihin verrattuna alhaisempi koulutus. TÄmän ei pitäisi vaikuttaa palkaan mutta meillä vaikuttaa.
Kateellisetko täällä alapeukuttaa? Tiedän että on hyvä palkka mutta niin on myös vaatimuksetkin. Ja kyllä sinuakin harmmittaisi jos saisit palkkaa vain 86% siitä mitä työkaverisi saa, vaikka osaamisessa eikä työtuloksissa ole mitään eroa. En näe työnteon kannalta mitään hyötyä tohtorintutkinnolle kun ei sinällään tuon tason akateeminen työskentely kiinnosta.
Koulutuksen ei pitäisi vaikuttaa mielestäsi palkkaan? Kanssasi eri mieltä olevat ovat kateellisia? ...tuon tason akateeminen työskentely ei kiinnosta? Mutta palkkaa pitäisi saada niin jottei p....lle taivu, oot sinä vekkuli :)
Ei. yritysmailmassa koulutuksen ei pitäisi vaikuttaa palkkaukseen vaan osaamisen ja tulosten eli tuottavuuden . Osaamista ja tulosta voi hankkia muutenkin kuin tutkintoja suorittamatta. Tosin on minulla niitä tutkintojakin useampia niin kaupalliselta kuin tekniseltäkin puolelta, ovat tulleet siinä sivussa kun osaamista hankittu. Ei tohtoriopinnot kaikkia kiinnosta, vaikka uuden oppiminen ja tiedon hankkiminen kiinnostaisinkin.
Vierailija kirjoitti:
5000 nettona. Nyt sama bruttona.
5000 netto on jo aika kova palkka!
Jos käteen jäisi 3500-4000€, olisin tyytyväinen. Ammattina yhdistelmäajoneuvon kuljettaja.
2500 jos jäis käteen, sillä pärjäisin hyvin. Isossa kaupassa töissä, tilausvastuu. Nyt jää noin 1600€.
Vierailija kirjoitti:
Jos käteen jäisi 3500-4000€, olisin tyytyväinen. Ammattina yhdistelmäajoneuvon kuljettaja.
No eikö rekkakuskina melkein tuohon jo pääse? Ainakin, jos ajaa vähän pidempää lenkkiä?
Isännöitsijä kirjoitti:
Olisin tyytyväinen jos käteen jäisi 2500e. Tällä hetkellä palkka lisien kanssa vaihtelee 2750-3500 väliä mutta tuntuu että saa kuinka vaan kerättyä bonareita kokoon, niin käteen jää se max 2000e. Peruspalkka siis 2750, noussut tähän parissa vuodessa, kun aloitin oli 2250. Veroprosenttia on pakko pitää korkealla kun vuositulojen arviointi on vaikeaa.
Vaikka palkka on noussut paljon, ei sillä ole juuri vaikutusta elämään, kun vero nousee aina sitä mukaan.
Olen isännöitsijä, alan koulutus, työ erittäin vastuullista, pitkät työpäivät ja mielestäni palkka ei vastaa millään tavalla työn vaativuutta. Lisäksi asiakkaat ovat tänä päivänä sellaisia että jatkuvasti saa yhteydenottoja rikkaiden ja riitaisten ihmisten asianajajilta - ja pakko myöntää että asianajajat kyselevät niin tyhmiä että tällä kokemuksella en palkkaisi ikinä sellaista hoitamaan kiinteistöjäni :D
Oon kyllä yllättynyt, että isännöitsijällä on noin pieni palkka. Stressaisin itseni kuoliaaksi tuossa hommassa. Ja usein illat kiinni yms. Jotenkin oon aatellu, että isännöitsijällä olisi paljon parempi palkka...