Heka asunnonvaihto
Onko täällä monikaan saanut vaihdettua Hekalla asuntoa muuten kuin etsimällä itse vaihtokumppanin? Me olemme olleet kohta jo vuoden erittäin kiireellisiä (Stadin asuntojen oman luokituksen mukaan) asunnonvaihtajia, mutta itse emme ole onnistuneet vaihtokumppania löytämään asuntomme tiettyjen puutteiden vuoksi, jotka ovat iso syy omaankin vaihtohalukkuuteemme. Mietin, onko se aivan rahan heittämistä roskikseen, jos hankkii uuden isännöitsijänlausunnon (sehän on tosiaan voimassa vain vuoden ja maksaa 45 e) ja jatkaa ilouutisten odottamista Stadin asunnoilta. Haemme siis laajalta alueelta eli siitäkään ei pitäisi olla kiinni.
Kokemuksia?
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kun miettii koko Hekan systeemiä, on ae älytön! Virkailijat päättävät kuka asuu missäkin ja " sijoittelee" ihmisiä. Asuntoa täytyy anella. Kun vertaa omistusasunnon hakuprosessiin täysin päinvastainen systeemi. Tuntuu ettei saa ottaa elämää omiin käsiinsä, on kuin.pelinappula. Miten tuollaiseen suostutaan? Eivät kaikki ole sos.toimiston asiakkaita!
Koska Helsingissä on niin suuri pula kohtuuhintaisista asunnoista. Ihmiset ovat epätoivoisia.
Kyllä niitä on vapaana koko ajan monilla yhtiöillä. Aivopesua. Hekan hinnat eivät ole niin edullisia kuin kuvitellaan perheasunnoissa. Toki jos asuu yksiössä jossain Kontulassa on se halpa vrt yksiöön kantakaupungissa...katsoin vuokruen hintoja vuosia alueilla joihin halusin ja Hekan propaganda ei enää pure.Mutta jotka olette tyytyväisiä hyvä, ei ole minulta pois.
Isoista perheasunnoista en tiedä, mutta kun puhutaan 2-3 h asunnoista, ero Hekan ja vapaiden markkinoiden vuokrien välillä on hurja. Eihän se mitään propagandaa ole, vaan jokainen voi itse tarkistaa hinnat.
Itse asuin muutama vuosi sitten Hekan alle 300 euron yksiössä alueella, jossa saman aikakauden samankokoisista yksiöistä pyydettiin vapailla markkinoilla 600-700 euroa. Tällä hetkellä Jätkäsaareen haetaan asukkaita taloon, jossa esim. kaksion saa alle 700 eurolla. Vuokraovessa ja Oikotiellä halvin kaksio Jätkäsaaressa on tonnin luokkaa. Eli eiköhän se ole aika selvää, miksi pienituloinen haluaa Hekalle mahdollisista ongelmista huolimatta?
Kuinka moni pääsee JätkäsAreen? Mutta kiva kun olet tyyttväinen. Minä pääsin Jakomäkeen, Malmille ja Viikkiin joten ei kiitos enää Hekaa minulle. Se on mitä kukakin arvostaa. Tarvitseeko lapaen kanssa 3 h Kontulassa vai asuuko mielummin 2 h hyvällä alueella?Mutta en väittele, hyvä jos olette tyytyväisiä. En haluaisi 40 v perheenäitinä asua Kontulassa, eri asia 20 v sinkulla.
Viikki taitaa olla Helsingin lähiöistä rauhallisin, sinne moni muuttaisi mielellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti kun miettii koko Hekan systeemiä, on ae älytön! Virkailijat päättävät kuka asuu missäkin ja " sijoittelee" ihmisiä. Asuntoa täytyy anella. Kun vertaa omistusasunnon hakuprosessiin täysin päinvastainen systeemi. Tuntuu ettei saa ottaa elämää omiin käsiinsä, on kuin.pelinappula. Miten tuollaiseen suostutaan? Eivät kaikki ole sos.toimiston asiakkaita!
Koska Helsingissä on niin suuri pula kohtuuhintaisista asunnoista. Ihmiset ovat epätoivoisia.
Kyllä niitä on vapaana koko ajan monilla yhtiöillä. Aivopesua. Hekan hinnat eivät ole niin edullisia kuin kuvitellaan perheasunnoissa. Toki jos asuu yksiössä jossain Kontulassa on se halpa vrt yksiöön kantakaupungissa...katsoin vuokruen hintoja vuosia alueilla joihin halusin ja Hekan propaganda ei enää pure.Mutta jotka olette tyytyväisiä hyvä, ei ole minulta pois.
Isoista perheasunnoista en tiedä, mutta kun puhutaan 2-3 h asunnoista, ero Hekan ja vapaiden markkinoiden vuokrien välillä on hurja. Eihän se mitään propagandaa ole, vaan jokainen voi itse tarkistaa hinnat.
Itse asuin muutama vuosi sitten Hekan alle 300 euron yksiössä alueella, jossa saman aikakauden samankokoisista yksiöistä pyydettiin vapailla markkinoilla 600-700 euroa. Tällä hetkellä Jätkäsaareen haetaan asukkaita taloon, jossa esim. kaksion saa alle 700 eurolla. Vuokraovessa ja Oikotiellä halvin kaksio Jätkäsaaressa on tonnin luokkaa. Eli eiköhän se ole aika selvää, miksi pienituloinen haluaa Hekalle mahdollisista ongelmista huolimatta?
Kuinka moni pääsee JätkäsAreen? Mutta kiva kun olet tyyttväinen. Minä pääsin Jakomäkeen, Malmille ja Viikkiin joten ei kiitos enää Hekaa minulle. Se on mitä kukakin arvostaa. Tarvitseeko lapaen kanssa 3 h Kontulassa vai asuuko mielummin 2 h hyvällä alueella?Mutta en väittele, hyvä jos olette tyytyväisiä. En haluaisi 40 v perheenäitinä asua Kontulassa, eri asia 20 v sinkulla.
Viikki taitaa olla Helsingin lähiöistä rauhallisin, sinne moni muuttaisi mielellään.
En enää muuttaisi alueelle jossa pelkkiä kerrostaloja ja suurin osa vuokrakämppiä. Viikki on sellainen.
Kyllä viikissä on myös rivareita... Mutta itse haluan nimen omaan itä helsingistä asunnon, tosin en kontula vesala alueelta.. Mellunmäestä voisin ottaa, mutta vaan metroradan toiselta puolelta, en missään nimessä sinne laakavuoreen muuttaisi.. Samoten myllikässä asuin aiemmin ja se oli jees halvat vuokrat rauhallinen taloyhtiö oli meillä ja ihana asunto, muutin koska oli 6kerros hissi rikki jatku asti ja kaks pientä lasta... Vuosaaresta haluaisin asunnon tai fallpakasta, rastilaan en muuttaisi enkä laajasaloon, siilitielle tai herttoniemeen, enkä roihuvuoreen...
Porvarit, prle! Minulle kelpaisi heti kaksio Jakomäestä, Kontulasta, ihan mistä tahansa. HeKalta ei vaan irtoa, koska te prinsessaäidit, porvarispennut, lahtarit olette vedättäneet itselle aivan kaiken mahdollisen Kelalta ja sossusta. Todella asuntoa tarvitsevat eivät sitä ikinä saa, koska aina löytyy kermaperseitä, pitsiniskoja, jakkukalkkunoita, jotka kyseenalaisin ja laittominkin keinoin saavat kaiken hakemansa. Ei näin!
Vierailija kirjoitti:
Porvarit, prle! Minulle kelpaisi heti kaksio Jakomäestä, Kontulasta, ihan mistä tahansa. HeKalta ei vaan irtoa, koska te prinsessaäidit, porvarispennut, lahtarit olette vedättäneet itselle aivan kaiken mahdollisen Kelalta ja sossusta. Todella asuntoa tarvitsevat eivät sitä ikinä saa, koska aina löytyy kermaperseitä, pitsiniskoja, jakkukalkkunoita, jotka kyseenalaisin ja laittominkin keinoin saavat kaiken hakemansa. Ei näin!
Muuta Vantaalle. Sieltäkin pääsee Helsinkiin töihin tai jos et käy töissä niin ei sitten tarvitse tullakaan tänne.
t.hekalainen pikkuporvari
Eiköhän nää prinsessaäidit ja porvarispennut valita asunnon alueesta lasten takia, just myllikässä joku hullu oli piilotelmut veitsiä lasten leikki paikoille, kontulassa jatku asti jotai puukotus tai ampumis tapauksia, ei kukaan halua lastensa kanssa sellasiin muuttaa, jos näitä ei olisi voisin minäkin muuttaa, jakomäkeen voisin jo nyt mielelläni muuttaa.. Ja jos ei lapsia olisi niin ihan mikä tahansa kävisi...
Kun täällä on kerran ollut puhetta myös keskinäisestä asunnonvaihdosta, voisiko joku kertoa, onko se toiminut hyvin vai huonosti teidän kohdalla? Tiedättekö jonkun, jota olisi "huijattu"? Ts. kaikki vaikuttaa olevan ok, mutta muuton jälkeen paljastuukin isoja ongelmia (hullu naapuri, jokin iso vika jota ei ensin huomannut, asunto jätetty siivottomaan kuntoon tms.).
Olemme odottaneet vaihtoasuntoa huhtikuusta erittäin kiireellisenä, asumme 28 neliön yksiössä mieheni kanssa. Tätä ennen mieheni yritti 1,5 vuotta saada asuntoa yksin määräaikaisen vuokrasopimuksen päättymisen vuoksi, ei saanut yhtään tarjousta vaikka on pienituloinen työssäkäyvä helsinkiläinen (nämähän on Stadin sivujen mukaan ensijaisena asuntojonossa). Haemme asuntoa samalta alueelta ja 15 muulta alueelta eikä yhtään erityistoivetta, ilmeisesti olemme liian valikoivia. Yhtään tarjousta ei ole tullut, vaikka esim. talossa jossa nytkin asumme on tyhjiä asuntoja!! Samoin naapuritaloissa. En ymmärrä kenelle niitä pantataan.
Me saatiin viikossa vaihtoasunto, liian pieni asunto vaihdon syynä. 3h -> 4h, ja vain 2 aluetta idästä valittuna, päästiin kerrostalosta rivariin. Arpapeliä tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan täysjärkinen muuta mihinkään Kontulaan, Mellunmäkeen, Kurkimäkeen, Vesalaan tai Kivikkoon.
Ainakin Mellunmäessä ja Vesalassa on myös rauhallisia omistus-ja pientaloalueita.
Myös Kontulan reunalla on mukavia alueita ja rauhallisia vuokrataloja joissa hintatasokin on ehkä puolet normaalista, mutta ne eivät ole kaupungin tmv. asuntoja ja niihin pääsee vain suhteilla.
Tulorajojen takia asukas valinnat siirtyivät aluetoimistoilta Stadin asunnoille. Nyt kun tulorajat poistuivat niin eikä asukasvalinnat voisi siirtyä takaisin aluetoimistoille? Kun tuntuu, että kukaan ei pääse vaihtamaan asuntoa Stadin asuntojen kautta.
Suuri kusetus on tämä kaupungin ylläpitämä palvelu pitäåä hommata maksullinen isännööitsijän todistus missä krapulainen urpo tulee tarkastamaan seinii tehdyt reijät ja ihmettelee samalla kun niitä on niin vähän
Hekan asunnonvaihto asoita hoitava mesta Ruholahti paikassa as palvelija pyörittelee Suuuusia sulmiään ja vakuuttaa moneen kertaan että vaihto onnistuu kun vaan maksaaaaa .. mitä vittua maksat urpon tarkastuksen ja itse tarkastuksesta tehyä ilmoitusta et edes saa ts näe ellet sitä erikseen pyydä ja sittenkin se on vaikeaa
Vaihdo0n pitäisi olla mahdolista ( HAKEMALLA HEKAN KAUTTA TS JÄTTÄMÄLLÄ ILMOITUKSEN) ei onnistu
Kun ovat saaneet kusetettua rahat urpo isännöitsijä palvelulla 50.00 e ei kuulu mitään Eli on ihan oman onnesi mukaista saatko kämpän Samassa rapussa meillä muutellut 5v aikana samaan kerrokseen kaksioon opiselijoita ym .. itse yksiössä asunut 8v ei ongelmia vuokra maksuissa ym mutta paska palvelu ruokkii vaan oudosti ihan muita kuin vaihtajia Haistakaa pitä paska rahojen kusetuksesta & muutenkin olemattomasta paskasta palvelusta HEka
mitäpä jos hankkisit oman asunnon, pummi!
nämä soitto & ilmoitus stadin asunnosta ovat kusetuksia eivät soita vievät vaan rahat 100% tarpeettomasta isänöitsijän lausunnosta 50.00 e
ainoa tie vaihtoon on itse löytää vaihtaja
jos joku esm stadin asunnoista on eri mieltä ottakaa yhteyttä
vaihtohaussa(atmerkki)gmail(pistetähän)com
Hei sinä joka haaveilet
unohda haaveet ensin ne kusettaa 50 ,00 e
perustettomasta urpon isännöitsijän lausunnosta
sitten vaan odotat tai haet itse vaihtoa ja vaikka löytäisit naapurintai vapautuvan asunnon et sitä 100% saa vaan se menee kusetuskanavan kautta muille
ÄLKÄÄ MAKSAKO KOSKAAN MITÄÄN TÄLLE KUSETTAVALLE PASKALAFKALLE
näkemättä edes maksamaasi ( yritä saada lausunnoista aina itsellesi kopio (et saa elle pyydä) saat ehkä::::::........ jospyydtät
Isännöitsijän paska kusetus lausuntoa josta olet nyt maksanut 50 .00 elinet mistään
paskapalvelu.com tietää heka oy rahan keruun käykää katsomassa
Rastila ja Meri-rastila on kaksi aivan eri asiaa. Rastila on pientaloaluetta ja samaan alueeseen kuuluu myös rastilankallio
Me olemme asuneet vuosaaressa yli 30 vuotta. Olemme vaihtaneet muutama kerta pörssin kautta. Nyt yli vuosi sitten aateltiin , jos sais jätkäsaaresta asunnon, kun puoliso keskustassa töissä. Mutta yhtään tarjousta ei kaupungilta tullut.. mua ärsyttää kun, seuraan pörssiä. Niin ne onnelliset jotka saaneet jsaaresta tai muista. Niin jo muutaman kuukauden asuttuaan. Niin jo on taas uusi vaihtoilmotus pörssissä. Että ärsyttää. Asuisivat siellä kun kerran hakeneet sieltä ja saaneet. Me ei saatu puukerrostalosta vaihtoasuntoa kun haettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tulorajojen takia asukas valinnat siirtyivät aluetoimistoilta Stadin asunnoille. Nyt kun tulorajat poistuivat niin eikä asukasvalinnat voisi siirtyä takaisin aluetoimistoille? Kun tuntuu, että kukaan ei pääse vaihtamaan asuntoa Stadin asuntojen kautta.
Miksi vaihtoja ei tosiaankaan siirretä takaisin aluetoimistoille? Tilanne menee vain pahemmaksi. En tiedä ketään joka olisi nykyisin päässyt vaihtamaan asuntoa stadin asuntojen kautta ja vaihtopörssissä kukaan ei halua vaihtaa vanhaa kallista asuntoa.
Niin, ja Helsinkiin syntyisi äkkiä no-go-slummeja.