Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Takaisin vanhempien luokse muuttavat nuoret

Vierailija
15.08.2018 |

Kuinka pieleen on kasvatus voinut mennä jos jo kertaalleen kotoa muuttanut aikuinen, joutuu muuttamaan takaisin vanhempansa luokse.
Viimeisin tapaus on parikymppinen aikuinen, joka muuttanut takaisin kotiin toisen vanhempansa luokse. Siis työssäkäyvä ihminen, joka ei vaan kykene kokonaisvaltaiseen elämänhallintaan. Toki hän antaa muutenkin hieman vähemmän älykkään kuvan itsestään, mutta jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Säälittää vaan kun vanhemmat joutuvat aikuisia lapsia hyysäämään....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo sinua harmittaa. Hänellä säästyy hyvin rahaa, kun yhteispaino siesta tulee synergiaetuja. Hän on töissä kuitenkin. Ehkä säästää omistusasuntoa parhaillaan.

Vierailija
2/8 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen pitäisi olla itsestäänselvää, että omia rakkaita autetaan? Parikymppinen on nuori, tilanteet ovat erilaisia ja ihmiset myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä koe että kasvatus olisi mennyt pieleen kun tytär muutti takaisin kotiin siksi aikaa että saa järjestettyä itselleen asunnon ja säännölliset tulot.

Meillä ylimääräinen huone omalla sisäänkäynnillä, minusta aika fiksua että valitsi näin. Enkä minä ome kyllä häntä ”hyysännyt” :D

Vierailija
4/8 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taustalla on joku tilanne, josta ei ole kerrottu sinulle. Vaikkapa jonkun sairastuminen tai joku kriisi tai vaikea tilanne elämässä. Älä vaivaa päätäsi muiden asioilla. 

Vierailija
5/8 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 19-vuotiaana takaisin kotiin puoleksi vuodeksi. Lukio loppui ja sain töitä kotipaikkakunnaltani. Muutin sitten syksyllä uudestaan pois, kun aloitin yliopisto-opinnot.

Vierailija
6/8 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi muuttaa mun luokse puolen vuoden päästä, täyttää silloin 18v, ja asuu luonani reilun puoli vuotta. Kyllä, kasvatus varmasti mennyt vituralleen :)

Vierailija
7/8 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutun perheessä on motiivina vain tyhmyys, sekä saamattomuus. Ei minkäänlaista talouden hallintaa, ryyppää kaikki vapaat ja säälittävästi elää vanhempien kustannuksella. Tietenkin vanhemmat auttaa kun oma lapsi on kyseessä mutta säälittäväähän tuo on.

Vierailija
8/8 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuoren pitäisi asua yksin jossain pikkuluukussa, jos voi hyvin myös asua vanhempien luona? Siis ei mitään järkeä, mutta suomalaisissa on paljon niitä, jotka katsovat, että nuoren on muutettava kotoa heti 18veenä. Sellainen asenne kuvaa joustamattomuutta, vaihtoehdottomuutta, vanhakantaisuutta. Joo en keksi mitään hyvää tuollaisesta mentaliteetista.

Tärkeimpiä asioita ihmiselle on turvallisuudentunne. Läheisten tulee välittää toisistaan. Kodin tarjoaminen läheiselle ihmiselle tarvittaessa osoittaa lämpöä, joka voimaannuttaa ihmeellisellä tavalla. Mikä sen ihanampaa kuin kokoontua yhdessä illalla sohvalla vaikka televisiota katsomaan. Tai aamulla herätä siihen että asunnossa on muitakin eikä vain tyhjyyttä.