Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte mökkikulut tässä tapauksessa (2 pariskuntaa ja 1 sinkku)

Vierailija
15.08.2018 |

Vuokraamme kahden kaveripariskunnan kanssa lomamökin, jossa on 3 makuuhuonetta (ja olkkari, keittiö, kylpyhuone yms)

Kuvitellaan vuokran olevan vaikka 500e.

Mielestäni vuokra jaetaan tasan henkilöiden mukaan, eli kaikille tulisi 100e.
Pariskunnat haluavat jakaa maksun makuuhuoneittan, eli ~166e/makuuhuone.

Sinkkuna maksaisin 166e, ja pariskuntien puolikkaat 83e/henkilö.

Omasta mielestäni vuokra kuuluu jakaa kaikilla osallistujilla, kyseessä on kuitenkin iso asunto olohuoneella, keittiöllä ja kylpyhuoneella, ei pelkät makuuhuoneet.

Olen myös köyhin meistä, ainoa opiskelija ja vakituisessa työssä olevat kaverini tietävät huonon rahatilanteeni. Silti he ehdottavat, että maksu jaetaan "pariskunnittain".

Oon köyhä mutten pihi, enkä tiennyt kavereiden olevan näin pihejä. Taitaa mennä kaverit vaihtoon, sen verran ottaa nyt päähän! :D

Kommentit (1982)

Vierailija
1501/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaanko nämä AP:n kaverit laskuttaa makuuhuoneesta, eikä msitään muuta? Liian kalliin reissun ongelma on ratkaistu kun AP nukkuu ilmaiseksi mökin olkkarissa ja nuo kaksi pariskuntaa maksavat puoliksi sen tyhjänkin huoneen.

Vierailija
1502/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo ymmärrettävää kun ajattelee siltä kantilta, että muuten pariskuntien miehet joutuvat maksamaan tuon 200e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo ymmärrettävää kun ajattelee siltä kantilta, että muuten pariskuntien miehet joutuvat maksamaan tuon 200e

eih.. anna mun kaikki kestää

Vierailija
1504/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, minä en kyllä lähtisi tuollaisten kaveripariskuntien kanssa minnekään. 

Oletusarvoisesti pariskunnat haluavat nukkua toistensa kanssa, joten kyse ei ole siitä että sinkku saa oman huoneen ja muut joutuvat jakamaan. Tai jos kyse on siitä, niin sitten makuujärjestelyt voidaan jakaa uudella tavalla tai vaikka vuokrata mökki jos kaikki saavat oman huoneen tai kaikki nukkuvat samassa huoneessa. Pariskunnat tätä kuitenkaan tuskin haluavat. Tai voidaan arpoa kuka nukkuu kenenkin kanssa missä huoneessa, että menee oikein tasapuolisesti. 

Nuppikohtainen maksu on reiluin, koska kyseessä on 5 eri ihmistä, ei 3, eli yhteisissä tiloissa oleskelee ja vie tilaa 5 ihmistä. 5 ihmistä käyttää vessaa ja keittiötä. Ellei sitten pariskuntien toiset puoliskot suostu suosiolla pysymään koko loman ajan makuuhuoneessa. 

Pisteet ap:lle joka niin rohkea että lähtee ainoana sinkkuna kahden pariskunnan kanssa mökkeilemään. Minusta pariskunnat ovat yleensä huonoa seuraa ja siinä ajautuu nopeasti kolmanneksi pyöräksi. Kahden pariskunnan kanssa vielä pahempi. Vielä kun ovat noin lapsellisia.

Vierailija
1505/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa ap:n casessa ei kylläkään ole kyse mitään makuuhuoneista ja rahasta, vaan ystävyydestä. Tai siis siitä, että millainen ystävä kukin toiselle on, reilu vai ei.

Vierailija
1506/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaanko nämä AP:n kaverit laskuttaa makuuhuoneesta, eikä msitään muuta? Liian kalliin reissun ongelma on ratkaistu kun AP nukkuu ilmaiseksi mökin olkkarissa ja nuo kaksi pariskuntaa maksavat puoliksi sen tyhjänkin huoneen.

Jee! Mäkin alan kannattaa maksua makuuhuoneittain, enkä ikinä ota makuuhuonetta!

Vierailija
1507/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä noi ap:n ystävät on pahoja ihmisiä.

Höpö höpö. Ne on fiksuja ihmisiä. Miksi haluat että muut maksaa sinun huoneen? Oletko lokki? Sun huone, sinä maksat. Simppeliä.

Vierailija
1508/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jätä reissu väliin. Kaverisi eivät ole ystävyyden arvoisia. Anna olla. 

Vierailija
1509/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee! Mäkin alan kannattaa maksua makuuhuoneittain, enkä ikinä ota makuuhuonetta!

Samoin! Ilmoittaudun aina vapaaehtoisesti nukkumaan ilmaiseksi mökin sohvalla. Tästä lähtien lähden vain pariskuntien kanssa lomalle kannattaen jakoa makuuhuoneittain.

Vierailija
1510/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraamme kahden kaveripariskunnan kanssa lomamökin, jossa on 3 makuuhuonetta (ja olkkari, keittiö, kylpyhuone yms)

Kuvitellaan vuokran olevan vaikka 500e.

Mielestäni vuokra jaetaan tasan henkilöiden mukaan, eli kaikille tulisi 100e.

Pariskunnat haluavat jakaa maksun makuuhuoneittan, eli ~166e/makuuhuone.

Sinkkuna maksaisin 166e, ja pariskuntien puolikkaat 83e/henkilö.

Omasta mielestäni vuokra kuuluu jakaa kaikilla osallistujilla, kyseessä on kuitenkin iso asunto olohuoneella, keittiöllä ja kylpyhuoneella, ei pelkät makuuhuoneet.

Olen myös köyhin meistä, ainoa opiskelija ja vakituisessa työssä olevat kaverini tietävät huonon rahatilanteeni. Silti he ehdottavat, että maksu jaetaan "pariskunnittain".

Oon köyhä mutten pihi, enkä tiennyt kavereiden olevan näin pihejä. Taitaa mennä kaverit vaihtoon, sen verran ottaa nyt päähän! :D

Pariskunnista kumpikin maksaa puolet ja itse jäät kotiin.

Vierailija
1511/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää että näin moni on tuota mieltä. Itse sanoisin ehdottomasti että makuuhuoneittain. Miksi sinkun pitäisi saada pienemmällä hinnalla kokonainen oma huone kun muut jakavat sen puolisonsa kanssa puoliksi??

Ei taida sitten kovin hyviä kavereita olla, jos ajattelumaailma on tämä! Itse, kun kutsuin ulkomaanmatkalle miehen perheen luo ystäväni niin en todellakaan pyytänyt rahaa kotona tehdyistä ruuista tms. naurettavista kuluista. Autonvuokraan pyysin osallistumaan kyllä, koska se oli koko viikoksi ja menimme myös ystävän toivomiin kohteisiin ajelulle... Mökkivuokrassa toki menisi per pää. Mitä tällä on edes väliä, kun halutaan viettämään mukavaa aikaa yhdessä? Sharing is caring.

Vierailija
1512/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Olen ollut yksin mökillä pariskuntien kanssa ja luonnollisesti jos mökkimaksu esim. 600 ja 2 pariskuntaa ja minä, niin maksan 200e ja olemme ostaneet ruuat ja jakaneet kulut 3 osaan, ei mitään ongelmaa. Jos ei ole varaa lähteä mökille, niin sitten täytyy jäädä kotiin.

T:Mökkihöperö

Vierailija
1513/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
1514/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä noi ap:n ystävät on pahoja ihmisiä.

Höpö höpö. Ne on fiksuja ihmisiä. Miksi haluat että muut maksaa sinun huoneen? Oletko lokki? Sun huone, sinä maksat. Simppeliä.

Anteeks mitä?????

Ai että sinkku on se lokki?????

Millähän perusteella???

Sinkkuhan maksaa ENEMMÄN kuin nuo pariskunnat...

Kyllä nuo nuo pariutuneet on niitä lokkeja, maksavat VÅHEMMÄN kuin sinkku per HENKILÖ...

Voinet vielä avata että miten KAHDESTA tulee YKSI kun on suhteessa?

Paitsi jos heidät on ommeltu kiinni toisiinsa..

Entäs jos yhdessä huoneessa olisikin vanhemmat ja pari lasta? Vieläkö olis oikeudenmukaista että muut maksaa ENEMMÄN?

Vierailija
1515/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkihöperö kirjoitti:

Hei

Olen ollut yksin mökillä pariskuntien kanssa ja luonnollisesti jos mökkimaksu esim. 600 ja 2 pariskuntaa ja minä, niin maksan 200e ja olemme ostaneet ruuat ja jakaneet kulut 3 osaan, ei mitään ongelmaa. Jos ei ole varaa lähteä mökille, niin sitten täytyy jäädä kotiin.

Oletko isokokoinen? Muuten en ymmärrä, miksi maksaisit ruokia kahden edestä ja vuodepaikasta ja muusta tilasta kahden edestä? 

Vierailija
1516/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkihöperö kirjoitti:

Hei

Syökö 1 pariskunta saman kuin sinä????

Eli esim. on ostettu 3 pihviä ja sinä syöt yhden kokonaisen kun pariskunnat syö puolikkaat per nuppi?

Jos kerta KAIKKI jaetaan 3 osaan.....

Aika höperö oot kyllä 😂

Vierailija
1517/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm..monien mielestä jako menee makkarien mukaan. Eli jos mökissä on vain kaksi makkaria ja sinkku nukkuu jossain tuvan vuodesohvalla, silloinhan saman logiikan mukaan sinkun ei tarvitse maksaa mitään?

Vierailija
1518/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm..monien mielestä jako menee makkarien mukaan. Eli jos mökissä on vain kaksi makkaria ja sinkku nukkuu jossain tuvan vuodesohvalla, silloinhan saman logiikan mukaan sinkun ei tarvitse maksaa mitään?

Niin, kuten on aika moneen kertaan tässä jo mainittu, niin tuskin kukaan kehtaisi laskuttaa sohvailijalta ainakaan muutamaa kymppiä enempää. Mutta ap on halunnut huoneen, jos mökkiä ei voi vaihtaa niin pakkohan hänen on se maksaa. Muuten on aika epäreilu tilanne.

Vierailija
1519/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten on aika moneen kertaan tässä jo mainittu, niin tuskin kukaan kehtaisi laskuttaa sohvailijalta ainakaan muutamaa kymppiä enempää. Mutta ap on halunnut huoneen, jos mökkiä ei voi vaihtaa niin pakkohan hänen on se maksaa. Muuten on aika epäreilu tilanne.

Mitä epäreilua siinä on, että kaikki saavat nukkua makuuhuoneessa ja maksavat siitä saman hinnan? 

Vierailija
1520/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee tästä ketjusta mieleen yksi entinen tuttu... Aina oli lähdössä sinkkuna meidän ja kahden muun tuttavapariskunnan mukaan milloin mihinkin, ja aina tuli ongelma maksun suhteen. Tuntui että ihan sama millainen oli majoitus tai mitä oltiin menossa tekemään niin tämän yhden olisi pitänyt päästä muita halvemmalla!

Ei olisi hotellistakaan koskaan halunnut maksaa koko omaa osuuttaan, ja mökkien vuokraus eräänkin kerran päättyi juuri tällaiseen sotaan kun oli varattu kaksi vierekkäistä mökkiä ja toisessa kaksi paria ja toisessa yksi pari ja tämä sinkku, ja hän koki että hän maksaa laskusta 1/7. Ei millään mennyt päähän että toinen mökki oli jo maksettu puoliksi kahden pariskunnan kesken ja maksu jota häneltä pyydettiin koski vain sen toisen mökin puolikasta... Hän olisi siis maksanut siitä toisesta mökistä 1/7!

Varmaan täällä ollaan sitä mieltä että hän oli oikeassa ja ihan ok mutta me muut alettiin kyllä tuon jälkeen vältellä edes mainitsemasta hänelle jos oli joku reissu tmv. suunnitelmissa...

Ei hänen olisi toisesta mökistä puolikasta pitänyt maksaa, vaan 1/3 asujien mukaan. Sitten jos tämän mökin pariskuntaa olisi suolannut maksaa enemmän kuin toisen mökin parit ja selkeesti yhteinen reissu, olisi kaikki voineet maksaa juurikin 1/7.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi