Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte mökkikulut tässä tapauksessa (2 pariskuntaa ja 1 sinkku)

Vierailija
15.08.2018 |

Vuokraamme kahden kaveripariskunnan kanssa lomamökin, jossa on 3 makuuhuonetta (ja olkkari, keittiö, kylpyhuone yms)

Kuvitellaan vuokran olevan vaikka 500e.

Mielestäni vuokra jaetaan tasan henkilöiden mukaan, eli kaikille tulisi 100e.
Pariskunnat haluavat jakaa maksun makuuhuoneittan, eli ~166e/makuuhuone.

Sinkkuna maksaisin 166e, ja pariskuntien puolikkaat 83e/henkilö.

Omasta mielestäni vuokra kuuluu jakaa kaikilla osallistujilla, kyseessä on kuitenkin iso asunto olohuoneella, keittiöllä ja kylpyhuoneella, ei pelkät makuuhuoneet.

Olen myös köyhin meistä, ainoa opiskelija ja vakituisessa työssä olevat kaverini tietävät huonon rahatilanteeni. Silti he ehdottavat, että maksu jaetaan "pariskunnittain".

Oon köyhä mutten pihi, enkä tiennyt kavereiden olevan näin pihejä. Taitaa mennä kaverit vaihtoon, sen verran ottaa nyt päähän! :D

Kommentit (1982)

Vierailija
1461/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos ap onkin yh-sinkku ja ottaa perheyksiköittäin maksettavaan mökkiin mukaansa 4 teini-ikäistä poikaansa ja näiden tyttöystävät. 8 nuorta punkkaavat samaan rahaan saunalla, olkkarin lattialla ja teltassa. Pitävät kylppäriä, vessaa ja puutarharyhmää varattuna koko mökkiloman ja murkkuhien hajuista veneenkokoista lenkkaria lojuu joka puolella. Tulee tehokkaasti käytettyä 1/3 hinta mökistä ja myös ne ystäväpariskunnat, jotka maksavat yhteensä 2/3 mökistä makuuhuoneiden perusteella ovat tyytyväisiä, kun kukaan ei nillitä mistään nuppilukumaksusta.

Vierailija
1462/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi reissaan vain sinkkukavereiden kanssa. Kaikki laitetaan tasan jopa ravintolalaskua myöten huolimatta siitä kuka on mitäkin syönyt. 

No meillä on tapana että yksi hoitaa koko laskun, sitte seuraavalla kerralla sen tekee joku toinen. Ihan pöllöä alkaa pennejä laskemaan, kuka joi kolme olutta ja kuka kaksi lasia valkkaria...kyllä noi tasoittuu pitkässä juoksussa.

Mulla on kavereita jotka ehdottaa tätä, siis yleensä ne joilla on rahaa. Osa on opiskelijoita tai muuten vähävaraisempia jotka eivät edes juo alkoholia. Joten turha selittää että pitkässä juoksussa tasoittuu kun osa litkii joka kerta niitä kalliita viinejä ja valitsevat listalta kolme ruokalajia juuri niitä kalliimpia annoksia toisten yrittäessä säästää asuntolainaan. Taidat olla lokki itsekin kun tuollaista ehdotat.

Tämä toimii yleensä vain kun kaikki ovat suurinpiirtein samassa taloudellisessa tilanteessa. Tai jos se (/ne) parhaiten tienaava kustantaa muidenkin kuluja, niinkin jotkut tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on omia tai "omia" mökkejä, ei tarvitse miettiä tuollaisia.

Vierailija
1464/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonpa vaan sen, että jos on ystävän/ystävien kanssa menossa yhteiselle lomamatkalle, niin on törkeää perusteluista riippumatta vaatia yhtä ystävistä maksamaan isompi tukku euroja kuin kukaan muu lähtijöistä siitä reissusta. Ei sellaista perustelua olekaan joka oikeuttaisi vaatimaan että ystävä maksaisi enemmän euroja yhteisestä jutusta kuin itse maksaa siitä. 

Vierailija
1465/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi reissaan vain sinkkukavereiden kanssa. Kaikki laitetaan tasan jopa ravintolalaskua myöten huolimatta siitä kuka on mitäkin syönyt. 

No meillä on tapana että yksi hoitaa koko laskun, sitte seuraavalla kerralla sen tekee joku toinen. Ihan pöllöä alkaa pennejä laskemaan, kuka joi kolme olutta ja kuka kaksi lasia valkkaria...kyllä noi tasoittuu pitkässä juoksussa.

Mulla on kavereita jotka ehdottaa tätä, siis yleensä ne joilla on rahaa. Osa on opiskelijoita tai muuten vähävaraisempia jotka eivät edes juo alkoholia. Joten turha selittää että pitkässä juoksussa tasoittuu kun osa litkii joka kerta niitä kalliita viinejä ja valitsevat listalta kolme ruokalajia juuri niitä kalliimpia annoksia toisten yrittäessä säästää asuntolainaan. Taidat olla lokki itsekin kun tuollaista ehdotat.

Valitettavasti joudun vähän sinua oikaisemaan. Minä olen varmasti se joka on "pakkasella", mutta ei se haittaa vaikka enemmän olenkin maksanut. Minulle tärkeintä on puoliso, sekä ystävät, enkä niitä parin extra euron takia ala arvottamaan. Ne vuosikymmenien ystävät on rahaa tärkeämpiä.

Vierailija
1466/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonejaon mukaan maksavat:

Jos reissuun lähtee pariskunta 2 lapsen kera (4hlö) eli 1 yksikkö, pariskunta 1 lapsen kera (3hlö) eli taas 1 yksikkö, pariskunta ilman lapsia 2hlä) eli yksikkö ja sinkku (1hlö) eli yksikkö.

Mökissä jokaiselle YKSIKÖLLE on oma huone eli 4 huonetta ja YHTEISESTI ne muut huoneet ja astiat yms.

Mökki maksaa YHTEENSÄ 1000e

Joten jokainen maksaa HUONEESTA 250€.

Perhe 1 maksaa siis 50e/nuppi, perhe 2 83,33333/nuppi, pariskunta 125/ nuppi ja tuo sinkku 250....

Oikeesti?!!!!

Minkä laskuopin mukaan SINKKU maksaa enemmän kuin perheet ja pariskunta??????

Niinpä, minä kun saan tuosta tasajaon myös! Eihän siinä sinkku maksa enempää vaan tasan sanan verran!

Ai että jokainen maksaa saman verran???

Milloin 50€ sta on tullut saman verran kuin 250€????

Huom. tuo hinta on PER PÄÄ (eli henkilö)...

Vierailija
1467/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee tästä ketjusta mieleen yksi entinen tuttu... Aina oli lähdössä sinkkuna meidän ja kahden muun tuttavapariskunnan mukaan milloin mihinkin, ja aina tuli ongelma maksun suhteen. Tuntui että ihan sama millainen oli majoitus tai mitä oltiin menossa tekemään niin tämän yhden olisi pitänyt päästä muita halvemmalla!

Ei olisi hotellistakaan koskaan halunnut maksaa koko omaa osuuttaan, ja mökkien vuokraus eräänkin kerran päättyi juuri tällaiseen sotaan kun oli varattu kaksi vierekkäistä mökkiä ja toisessa kaksi paria ja toisessa yksi pari ja tämä sinkku, ja hän koki että hän maksaa laskusta 1/7. Ei millään mennyt päähän että toinen mökki oli jo maksettu puoliksi kahden pariskunnan kesken ja maksu jota häneltä pyydettiin koski vain sen toisen mökin puolikasta... Hän olisi siis maksanut siitä toisesta mökistä 1/7!

Varmaan täällä ollaan sitä mieltä että hän oli oikeassa ja ihan ok mutta me muut alettiin kyllä tuon jälkeen vältellä edes mainitsemasta hänelle jos oli joku reissu tmv. suunnitelmissa...

Tuossa kahden mökin vuokrauksessa tietysti ne kaksi paria jakavat oman mökkinsä kulut ja toisessa mökissä pariskunta ja sinkku jakavat sen mökin vuokran jolloin sinkku maksaa siitä mökistä 1/3 ja pari eli kaksi ihmistä 2/3.

Vierailija
1468/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos reissuun lähtee pariskunta 2 lapsen kera (4hlö) eli 1 yksikkö, pariskunta 1 lapsen kera (3hlö) eli taas 1 yksikkö, pariskunta ilman lapsia 2hlä) eli yksikkö ja sinkku (1hlö) eli yksikkö.

Mökissä jokaiselle YKSIKÖLLE on oma huone eli 4 huonetta ja YHTEISESTI ne muut huoneet ja astiat yms.

Perhe 1 maksaa siis 50e/nuppi, perhe 2 83,33333/nuppi, pariskunta 125/ nuppi ja tuo sinkku 250....

Oikeesti?!!!!

Niinpä, minä kun saan tuosta tasajaon myös! Eihän siinä sinkku maksa enempää vaan tasan sanan verran!

Eihän siinä mitään päitä oltu ostamassa vaan mökkihuoneita vuokraamassa! 😂😂😂

Vierailija
1469/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä ymmärrän molemmat laskutavat. Olen itse asunut kämppiksen kanssa, ja silloin jaoimme vuokran käyttöosuuksien mukaan. Minun makuuhuoneeni oli itse asiassa asunnon olohuone, ja kämppikseni sai makuuhuoneen. Kylppäri ja keittiö olivat yhteisiä tiloja. Koska minun huoneeni oli huomattavasti kämppikseni huonetta suurempi eli hallinnassani oli isompi osa asunnosta, maksoin suuremman osan vuokrasta (vuokra tyyliin 600 euroa, josta minä maksoin 340 ja kämppis 260).

Mitenköhän olisimme jakaneet, jos vaikka poikaystäväni olisi muuttanut kanssani huoneeseeni asumaan? En tiedä. Hän olisi tietenkin itse maksanut vesimaksunsa. Mutta olisiko sitten minun ja poikaystävän osuus vuokrasta ollut 2/3 koko vuokrasta? Eli kämppikseni vuokra olisi laskenut, vaikka hänellä olisi edelleen ollut sama oma huone ja samat yhteiset tilat käytössään? Enpä usko.

Toisaalta ymmärrän sen, että jos mökkireissussa sinkku maksaa mökin käyttöosuudesta yhtä paljon kuin huoneen jakava pariskunta, joutuu hän maksamaan suuremman summan itsestään riippumattomista syistä. Reilussa kaveriporukassa tämä kyllä otettaisiin huomioon varsinkin, kun tiedettäisiin, että sinkku on porukan vähävaraisin. Minun mielestäni jako pääluvun mukaan ei kuitenkaan olisi ihan reilu sekään. Ehkä jokin tyyliin 180 + 180 + 140. Mutta jos olisin itse hyvätuloinen, en kyllä rupeaisi pääluvun mukaan menevästä jaostakaan valittamaan.

MIKSI jako pääluvun mukaan ei olisi reilua? Vai onko perustelu edelleen se, että sinkku saa oman makuuhuoneen ja parillinen joutuu jakamaan huoneen puolisonsa kanssa?

Vierailija
1470/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikinä kohtaan tällaisen huonehinnoittelijan mökkilomalla, niin täysin vapaaehtoisesti maksan oman huoneeni ja hoidan sinne jonkun 10 koditonta lomailemaan vuokra-ajaksi. En edes tarvitse itse sitä huonetta, kiva tällain vähän harrastaa hyväntekeväisyttä.

Tämähän on kuitenkin ok, koska olen maksanut oman huoneeni!

Vierailija
1471/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai hinnan pitää olla huonekohtainen. Jos sinkulla on yhtä iso huone kun pariskunnilla, hän maksaa saman, kuin pariskunnat. Ei se sen korkeampaa matematiikka ole. Sinkku nyt maksaa elämisestään muutenkin pariskuntia enemmän. Mitäs on sinkku.

Mitä ihmeen peukutuksia täällä oikein annetaan. Kaikki sinkkuja täällä?

Käyttääkö ne pariskunnat sitten yhteisiä alueita yksi kerrallaan? Niiden käyttöoikeus kun ilmeisesti kuuluu huoneen hintaan?

Käyttääkö hotellivieraat hotellin yhteisiä alueita yksi kerrallaan? Niiden käyttöoikeus kun ilmeisesti kuuluu huoneen hintaan?

Mitä yhteisiä alueita? Kylpylähotelleissa ihan varmasti se huoneen hinta määräytyy majoittujien lukumäärän mukaan eikä hinta ole sama kolme- ja nelihenkiselle perheelle, vaikka yöpyisivät samankokoisessa huoneessa. Myös aamiainen otetaan huomioon yöpyjien mukaan. Kuntosalit ja saunat ovat tosi pieni osa hotellin palveluita ja kulurakennetta (ei henkilökuntaa, pari tuntia päivässä jne). Mitäs muuta yhteisiä ilmaisia alueita hotelleissa sitten käytetään? Jossain all inclusive -hotelleissa todellakin hinta muodostuu majoittujien mukaan eikä huonekohtaisesti. 

Tottakai hinta menee enemmän pääluvun mukaan silloin kun pakettiin sisältyy ruokaa. Ilmiselvistä syistä...

Ja myös esim kylpylähotellissa, jossa kylpylän palvelut kuuluvat hintaan. Kyllä siellä huoneen hinta nousee heti, kun samaan huoneeseen tulee yksi majoittuja enemmän. 

Juu sen aamupalan verran, pari kymppiä yleensä on hintaero yhden ja kahden majoittujan välillä.

Katsoin esimerkiksi Haikon Kartanosta eron yhden ja kahden majoittujan välillä. Yhden hinta halvimmassa huonetyypissä oli 162€ ja sama huone kahdelle hengelle 182€. Valitsin saman ajankohdan myös tietysti. Tämä oli kallein ja hienoin paikka minkä äkkiseltään keksin mutta voit toki etsiä muitakin esimerkkejä ja yrittää todistaa väitteesi oikeaksi?

Meillä näkyy sitten eri hinnat. Tuolla kylpylän sivulla halvin kahden hengen huone on 208 euroa ja yhden hengen huone maksaa 165 euroa. Lisävuode huoneeseen 40 euroa. 

http://www.haikko.fi/hotelli/huoneet/huonevaraukset-ja-hinnat

Ero yli 40 euroa, aika tyyris aamiainen.. 

Hinnat vaihtelevat päivien mukaan, toivottavasti katsoit tarpeeksi pitkälle ja varmistit että katsoit samanlaista huonetta samalle päivälle? Tosin eipä tuo 40 euroakaan ole lähelläkään sitä puolikasta jonka verran vähemmän ap:n tulisi joidenkin mukaan maksaa.

Ja huomasit myös varmaan että kylpylän puolen ja kartanon puolen aamiaiset ovat erilaiset, kartanon puolen aamiaiseen kuuluu pöytiin tarjoilu ja kuohuviinit, mikä nostaa hintaa kylpylän puoleen nähden.

Niin, hinnat vaihtelevat, koska huoneita laitetaan tarjoukseen kysynnän mukaan. Jotta vertailu olisi järkevää, pitää valita kiinteät listahinnat ja ne ovat tuolla linkissäni. 

Tuo 19 euroa oli nimenomaan se kartanoaamiainen, eli se normiaamiainen on siis halvempi. Eli eroa ilman aamiaista muodostuu enemmän kuin se parikymppiä. Näin ollen sen henkilö maksaa huoneen lisäksi todellakin erikseen niistä hotellin muista palveluista. 

Tässä väitettiin, että hotelleissakin hinta muodostuu pelkästään huoneiden perusteella ja ne muut palvelut tulevat joka tapauksessa samaan hintaan. Eivät tule. Ihan samalla tavalla mökinkään osalta ei voi sanoa, että siitä muusta yhteisestä tilasta ei tarvitse maksaa, koska hotellissakaan siitä ei makseta. Kyllä maksetaan. Hotellissa kuitenkin se huonehinta muodostaa suurimman osan hinnasta, koska se on pääasiassa se palvelu joka ostetaan. Mökillä hengaillaan enemmän yhteisissä tiloissa kuin omassa huoneessa.

Jos haluat Haikossa hengailla yksityiskabinetissa, saat maksaa siitä aika suolaisen hinnan vielä huonehinnan päälle. Eli Haikossakaan et saa huonehinnalla mitään muuta kuin sen huoneen, aamiaisen, kylpylän ja kuntosalin. Nämä kolme on selkeästi hinnoiteltu tuohon lisävuodehintaan ja yhden hengen huoneen ja kahden hengen huoneen erotukseen. Kaikesta muusta maksat erikseen. 

Kartanoaamiainen kuuluu myös kylpylän puolella majaileville, tulevat kartanoon syömään. Mutta kuohuviiniaamiainen on vain kartanossa majoittuville, ei siis myöskään kuulu tuohon 19 euroon. Toki voi ostaa sen erikseen. Voit tämän ihan tarkistaa kartanosta, olen siellä sen verran usein ollut.

Ohis

Tuolla ei ole merkitystä, koska nyt oli tarkoitus selvittää, miten suuri osuus huoneen hinnasta on aamiaisen osuutta. Ei-majoittujalle aamiainen maksaa sen 19 euroa, joten majoittujien huonehinnassakin aamiaisen osuus on jotain sinne päin eikä suinkaan 40 euroa, kuten tuolla aiemmin väitettiin. Se kuohuviiniaamiainenhan näkyy sitten myös korkeampana huonehintana, ja tässä verrattiin nyt noita halvempia hintoja, joten sillä kalliimman aamiaisen hinnalla ei nyt ole tässä merkitystä (tai sitten pitää verrata niitä kalliimpia huonehintoja). 

Aivan, mutta tuolla ylempänä huomasin vaan kun joku yritti erehdyksessä verrata kartanon puolen ja kylpylän puolen halvinta hintaa toisiinsa ja sai näin yli 40 euron hintaeron ja ihmetteli sitten sitä.

Minä olen tuo vertailija, enkä verrannut kartanon ja kylpylän puolen hintoja, vaan kylpylän hintoja yhden hengen ja kahden hengen huoneissa. Tuolla aiemmassa linkissä ne lukee: 

Kylpylän Standard-2hh 208 €

Kylpylän 1hh165 €

Ja lisävuodehinnaksi mainittu myös se 40 euroa. Tämähän ilmiselvästi sisältää muutakin, kuin aamiaisen, joka maksaa sen 19 euroa. Eli muita hotellin palveluita. 

No sehän selittää, et siis verrannutkaan samaa huonetta niin että siellä majoittuu yksi tai kaksi!

Vertasinhan. Samoja huoneitahan ne käytännössä on. Hintaero ei johdu erilaisesta huoneesta, vaan siitä, että huoneessa on eri määrä majoittujia ja hinta ilmoitetaan noin. Hintaero siis kertoo sen, miten se ylimääräinen majoittuja siellä samassa huoneessa hinnoitellaan. Joku selitti, että ero on ainoastaan aamiaisen verran, mutta ei ole. Tästä voimme siis päätellä, että hotellissakaan ei makseta ainoastaan huoneesta ja aamiaisesta, vaan myös muista palveluista. Ja kun hotellihuoneeseenkin sisältyy se oma kylppäri, on naurettavaa väittää, että mökissä hinta muodostuu ainoastaan makuuhuoneen seinien perusteella ja kaikki muu on ilmaista. 

Hotellissa hintaero tulee aamupalasta, se maksetaan erikseen.

Vierailija
1472/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?!!!!

Mökistä ei vaan yleensä voi vuokrata huonetta. Kysy vaikka joltain vuokraajalta. "Kiva mökki. Haluaisin yhden huoneen"

Vierailija
1473/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna pidän huonekohtaista maksupolitiikkaa epäreiluna. Jos muut eivät hyväksyisi maksun jakoa pääluvun mukaan enkä voisi vetäytyä "esisopimuksesta", vuokraisin huoneeni edelleen jollekin pariskunnalle. Veljeni ja hänen vaimonsa varmastikin ilahtuisivat parisuhdeviikonlopusta, varsinkin jos lupautuisin hoitamaan heidän lapsiaan.

Niin me ollaan erilaisia. Mä haluan ehdottomasti maksaa oman huoneeni vaikka sinkku olenkin, en yksinkertaisesti kehtaisi alkaa säätämään tällaisesta. Mun huone on samanlainen kuin muillakin, ja maksan sen minkä muutkin. Ei ole vaikeaa matikkaa, ja kukin tavallaan.

Tähän vielä lisäyksenä, että näin ollaan ystävien kanssa tehty jo vuosikymmeniä, eikä meillä sinkut saa mitään erivapauksia maksuista.

Ei niin vaan pariskunnat lokkeilee. Kaikki hyvin kuitenkin teillä jos sinua ei haittaa rahoittaa heidän matkailuaan. Taksissakin maksat puolet jos olet yhden pariskunnan kanssa kyydissä?

Vierailija
1474/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellista vuokrataan huone. Mökistä vuokrataan mökki.

Nämä käsitteet ja niiden sisältö ovat ilmeisesti hankalia, ei ihme että PISA-tulokset on laskussa.

Vierailija
1475/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?!!!!

Mökistä ei vaan yleensä voi vuokrata huonetta. Kysy vaikka joltain vuokraajalta. "Kiva mökki. Haluaisin yhden huoneen"

Jos tarvitsen yhden makuuhuoneen mökin niin vuokraan yhden makuuhuoneen mökin. Jos tuo ole saatavilla, joudun miettimään ottaako isomman ja maksaa useamman huoneen vai jättääkö ottamatta. Näin se menee mökkien kanssa.

Vierailija
1476/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuna pidän huonekohtaista maksupolitiikkaa epäreiluna. Jos muut eivät hyväksyisi maksun jakoa pääluvun mukaan enkä voisi vetäytyä "esisopimuksesta", vuokraisin huoneeni edelleen jollekin pariskunnalle. Veljeni ja hänen vaimonsa varmastikin ilahtuisivat parisuhdeviikonlopusta, varsinkin jos lupautuisin hoitamaan heidän lapsiaan.

Niin me ollaan erilaisia. Mä haluan ehdottomasti maksaa oman huoneeni vaikka sinkku olenkin, en yksinkertaisesti kehtaisi alkaa säätämään tällaisesta. Mun huone on samanlainen kuin muillakin, ja maksan sen minkä muutkin. Ei ole vaikeaa matikkaa, ja kukin tavallaan.

Tähän vielä lisäyksenä, että näin ollaan ystävien kanssa tehty jo vuosikymmeniä, eikä meillä sinkut saa mitään erivapauksia maksuista.

Ei niin vaan pariskunnat lokkeilee. Kaikki hyvin kuitenkin teillä jos sinua ei haittaa rahoittaa heidän matkailuaan. Taksissakin maksat puolet jos olet yhden pariskunnan kanssa kyydissä?

No vaikka se ei ihan sama asia olekaan niin varmaan kyllä, maksaisin puolet. Tuntuu jotenkin reilummalta, pariskunta olisi joka tapauksessa jakanut taksin, kiva kun pääsin mukaan enkä joutunut ottaa kokonaan omaa taksia.

Vierailija
1477/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellista vuokrataan huone. Mökistä vuokrataan mökki.

Nämä käsitteet ja niiden sisältö ovat ilmeisesti hankalia, ei ihme että PISA-tulokset on laskussa.

Kyllä, ja mökissä on huoneet joissa vuokraajat yöpyvät. Toki lokki voi laittaa teltan ulos, mutta eihän se näin tee.

Vierailija
1478/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?!!!!

Jos tarvitsen yhden makuuhuoneen mökin niin vuokraan yhden makuuhuoneen mökin. Jos tuo ole saatavilla, joudun miettimään ottaako isomman ja maksaa useamman huoneen vai jättääkö ottamatta. Näin se menee mökkien kanssa.

Ei yleensä mene. Yleensä mökeissä on aina enemmän  vuodepaikkoja kuin makuuhuoneita, ja sen takia vuokrataan vuodepaikkojen eikä makuuhuoneiden mukaan. Aika harvassa on ne, jotka vuokraavat pelkästään makuuhuoneiden lukumäärän mukaan. 

Vierailija
1479/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti?!!!!

Ja jos päädyt vuokraamaan sen kahden huoneen mökin, et kuitenkaan saa sitä puoleen hintaan vaikka toisessa makuuhuoneessa ei kukaan nukkuisikaan. Koska mökkejä ei hinnoitella huonemääräisesti.

Vierailija
1480/1982 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee jotenkin mieleen Sinkkuelämää. Siinäkin oli hirvittävän tärkeää, onko ihminen couple vai vaan single.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän