Vihaan nykyistä paperittomuutta, jossa laskut pitäisi vaan muistaa. TAAS vakuutusmaksut jäänyt maksamatta!! >:(
Miten vetussa nuo tuollaiset maksut voi muka muistaa, joista ei tule MINKÄÄNLAISTA muistutusta?! Ja tämä on jatkuvasti kasvava trendi tämä paperittomuus laskutusasioissa. Eipä tässä todellakaan mietitä asiakkaita pätkääkään! Kyllähän laskut pitäisi _aina_ tulla paperina kotiin! Tätä vaihtoehtoa ei useimmiten enää edes ole saatavilla.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-laskuthan ovat mitä parhaimpia. Siellä ne pankissa säilyy kyllä. Minä ainakin käyn vähintään kerran per arkipäivä verkkopankissa, niin ei mikään vaiva niitä sieltä maksella pois.
Mutta minä käyn nettipankissani vain kerran tai kaksi kuukaudessa. Salasanoja menee muutenkin niin tuhottomasti kun niitä tarvitaan moneen paikkaan sisäänkirjautumiseen ja tunnistautumiseen. Jos kävisin päivittäin niin avaintunuslista olisi aina loppu ja olisin pulassa.
Moneen mobiilipankkiin (itsellä säästöpankki, s ja danske) voi kirjautua ilman tunnuslukulistaa selailemaan tilitiedot yms. Sitten vasta tarvitaan listaa kun tekee tilisiirtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-laskuthan ovat mitä parhaimpia. Siellä ne pankissa säilyy kyllä. Minä ainakin käyn vähintään kerran per arkipäivä verkkopankissa, niin ei mikään vaiva niitä sieltä maksella pois.
Mutta minä käyn nettipankissani vain kerran tai kaksi kuukaudessa. Salasanoja menee muutenkin niin tuhottomasti kun niitä tarvitaan moneen paikkaan sisäänkirjautumiseen ja tunnistautumiseen. Jos kävisin päivittäin niin avaintunuslista olisi aina loppu ja olisin pulassa.
Pankilta saa uuden listan hyvissä ajoin ennen kuin tunnukset loppuvat :)
Olen törmännyt samaan ongelmaan. Verkkopankkia pitäisi päivystää viikottain että muistaisi maksaa sinne tulleet laskut. Joskus on mennyt kuukausikin etten ole käynyt verkkopankissa.
E-laskut voisi laittaa suoraveloitukselle, mutta tykkään tavasta että käyn maksamassa laskut silloin kun itse haluan. Tietää ettei tili mene miinukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankilta saa uuden listan hyvissä ajoin ennen kuin tunnukset loppuvat :)
Mä olen tilannut avainlukulistoja pankista, mulla on jemmassa pari avaamatonta.
Aika monella on mitä kummallisempia syitä tehdä laskunmaksu vaikeaksi.
Vaikka mitä verukkeita keksitään😂
Olisi kätevä jos nettipankki voisi lähettää muistutuksen jos e-lasku on erääntymässä.
Sielä vakuutusyhtiön sivuilla voi varmasti valita kohdan: lähetä txt/email ilmoitus laskusta.
Ainakin minulla on popissa ja lähitapiolassa.
Käykö joku nettipankissa 3 kertaa vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei itse asiassa tullut vakuutusmaksuista pihaustakaan mutta sattumoisin tarkistin ja oli juuri erääntyviä laskuja kaksi kpl.
Niinpä. Minullekin tuli juuri tänään tekstiviesti, että joku vakuutusmaksu on myöhässä, vaikka mistään ei ole tietoa tullut.
Täällä monikaan ei näköjään ymmärtänyt, mitä aloittaja tarkoitti kun taivastelevat, miten joku unohtaa, että laskuja pitää maksaa. Eihän tässä siitä ole kyse, vaan siitä, että ne laskut tulevat mihin palveluun milloinkin, eikä joka paikassa vaan muista käydä niitä erikseen tarkistamassa. Tuo vakuutuslasku on yksi, joka ainakin minulla tulee sinne vakuutusyhtiön sivuille, jonne täytyy käydä kirjautumassa niillä vakuutusyhtiön omilla tunnuksilla. Ei siis riitä, että tarkistat paperipostin, sähköpostin ja verkkopankin, kun jotkut tulee yrityksen omille sivuille tai esim netpostiin, jota en käytä koskaan.
Vakuutuslaskut ovat pahimmat, varsinkin kun niitä ei millään saada pyynnöstä ja lupauksesta huolimatta yhteen samaan laskuun, vaan (samalla kertaa otetut) koko talouden vakuutukset tulevat ainakin neljänä eri laskuna. Puhelinlaskut sain samaan kun uhkasin vaihtaa toiseen operaattoriin :D
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa suoraveloitus
Sori, mutta suoraveloitusta ei ole enää olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei itse asiassa tullut vakuutusmaksuista pihaustakaan mutta sattumoisin tarkistin ja oli juuri erääntyviä laskuja kaksi kpl.
Niinpä. Minullekin tuli juuri tänään tekstiviesti, että joku vakuutusmaksu on myöhässä, vaikka mistään ei ole tietoa tullut.
Täällä monikaan ei näköjään ymmärtänyt, mitä aloittaja tarkoitti kun taivastelevat, miten joku unohtaa, että laskuja pitää maksaa. Eihän tässä siitä ole kyse, vaan siitä, että ne laskut tulevat mihin palveluun milloinkin, eikä joka paikassa vaan muista käydä niitä erikseen tarkistamassa. Tuo vakuutuslasku on yksi, joka ainakin minulla tulee sinne vakuutusyhtiön sivuille, jonne täytyy käydä kirjautumassa niillä vakuutusyhtiön omilla tunnuksilla. Ei siis riitä, että tarkistat paperipostin, sähköpostin ja verkkopankin, kun jotkut tulee yrityksen omille sivuille tai esim netpostiin, jota en käytä koskaan.
Laskut saa e-laskuiksi kyllä, siis vakuutukset, sähköt, puhelimet jne. Jotain verkkokaupan laskuja ei, kun eivät toistu. Mutta nuo jatkuvat palvelut ja niistä tukevat laskut saa muutettua niin, että tulevat aina e-laskuina omaan verkkopankkiin. Vie aikaa ehkä minsan tai kaksi, kun verkkopankissa tekee sopimuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneen mobiilipankkiin (itsellä säästöpankki, s ja danske) voi kirjautua ilman tunnuslukulistaa selailemaan tilitiedot yms. Sitten vasta tarvitaan listaa kun tekee tilisiirtoja.
Sitäpaitsi se uusi tunnuslukulista tulee paljon ennen kuin edellinen on käytetty loppuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutuslaskut ovat pahimmat, varsinkin kun niitä ei millään saada pyynnöstä ja lupauksesta huolimatta yhteen samaan laskuun, vaan (samalla kertaa otetut) koko talouden vakuutukset tulevat ainakin neljänä eri laskuna. Puhelinlaskut sain samaan kun uhkasin vaihtaa toiseen operaattoriin :D
Vaihda e-laskuun. Onnistuu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Sielä vakuutusyhtiön sivuilla voi varmasti valita kohdan: lähetä txt/email ilmoitus laskusta.
Ainakin minulla on popissa ja lähitapiolassa.
Niin ja sitten saat sen viestin ollessasi töissä etkä ole saman päivän aikana aikeissa maksaa laskuja, niin sinnehän se sitten jää. Eipä siitä pari viikkoa sitten tulleesta muistutuksesta ole iloa silloin kun on aikeissa maksaa niitä laskuja. Varsinkin, jos laskutus on niin sekavaa kuin vakuutusyhtiöillä.
Olen ottanut Elisan laskut e-laskuna ja vakuutuslaskut tulevat sähköpostiin. Kun vakutuuslasku tulee, saan vielä erikseen tekstiviestillä laskun tiedot. Itse laitan vielä laskuja maksaessa puhelimen kalenteriin ylös seuraavan laskun arvioidun eräpäivän tienoille muistutuksen itselleni asiasta. Katson myös joka päivä vähintään kerran sähköpostini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi se uusi tunnuslukulista tulee paljon ennen kuin edellinen on käytetty loppuun
En tarvitse avainlukuja kun on omavahvistus-sovellus,toimii ainakin Omasäästöpankissa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko käydä siellä nettipankissa joskus katsomassa? Siellä ne on.
Huvittava ja typerä kommentti ja moni vielä yläpeukuttanut. Uskomatonta ...
Katsos kun eihän ne laskut siellä verkkopankissa ole, jos niitä ei sinne ole ohjannut. Ei minulle tule yhtäkään laskua suoraan verkkopankkiin, kun en ole koskaan mitään sellaista sopimusta tehnyt. Saan laskuni sähköpostiini ja sähkölasku tulee vielä paperisena kotiin.
Minulla ei ole mitään ongelmia muistaa maksaa laskujani, kun eihän niitä edes montaa ole, mutta noin muuten halusin vaan kommentoida älynväläystäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miten ylivoimaista voi olla käydä pankin sivuilla esimerkiksi kerran viikossa? Ja sähköpostiin tulleet laskut voi vaikka printata, jos ei muuten onnistu.
Koska kiinnostavuudeltaan laskut ja niiden maksaminen on lähellä nollaa.
Epäkiinnostavat asiat painuvat pään perukoille ja unohtuvat helposti.
Jos olisin rikas tai hyvätuloinen, ulkoistaisin koko laskujen makselun.
Suomessa ei taida yksikään pankki vielä tarjota laskunmaksupalvelua, jossa maksavat laskut (luotollisesti) ja lähettävät kiinteän laskun jälkikäteen.
Jossain on tuollaisia. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko käydä siellä nettipankissa joskus katsomassa? Siellä ne on.
Huvittava ja typerä kommentti ja moni vielä yläpeukuttanut. Uskomatonta ...
Katsos kun eihän ne laskut siellä verkkopankissa ole, jos niitä ei sinne ole ohjannut. Ei minulle tule yhtäkään laskua suoraan verkkopankkiin, kun en ole koskaan mitään sellaista sopimusta tehnyt. Saan laskuni sähköpostiini ja sähkölasku tulee vielä paperisena kotiin.
Minulla ei ole mitään ongelmia muistaa maksaa laskujani, kun eihän niitä edes montaa ole, mutta noin muuten halusin vaan kommentoida älynväläystäsi.
Laskut sähköpostiin? Miten se on edes mahdollista? Sopimus e-laskuista pankin kanssa on ilmainen.
No tilaa ne tärkeimmät laskut (vuokra, vakuutus, netti/puhelin ja sähkö) e-laskuina ja sulje koko hemmetin netposti, sitä ei tarvitse mihinkään.
Ihan turha pitää kaikkia kanavia auki jos 2 riittää.
Mulla meni ehkä puoli tuntia kun aikoinani kävin mun ja miehen laskuttajat läpi ja tilasin e-laskut.