Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan nykyistä paperittomuutta, jossa laskut pitäisi vaan muistaa. TAAS vakuutusmaksut jäänyt maksamatta!! >:(

Vierailija
15.08.2018 |

Miten vetussa nuo tuollaiset maksut voi muka muistaa, joista ei tule MINKÄÄNLAISTA muistutusta?! Ja tämä on jatkuvasti kasvava trendi tämä paperittomuus laskutusasioissa. Eipä tässä todellakaan mietitä asiakkaita pätkääkään! Kyllähän laskut pitäisi _aina_ tulla paperina kotiin! Tätä vaihtoehtoa ei useimmiten enää edes ole saatavilla.

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kaikki laskut verkkopankkiin. Niin teen ite eikä ongelmia. Parempi vaan ku paperinen jos on vaikka reissussa

Vierailija
82/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elasku ja automaattinen maksu laskun summarajalla toimii. En ole varmaan pariin vuoteen maksanut nettipankissa yhtään laskua.

Jos joskus tulee paperinen lasku, vaihdan sen heti elaskuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä19293 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko käydä siellä nettipankissa joskus katsomassa? Siellä ne on.

Huvittava ja typerä kommentti ja moni vielä yläpeukuttanut. Uskomatonta ...

Katsos kun eihän ne laskut siellä verkkopankissa ole, jos niitä ei sinne ole ohjannut. Ei minulle tule yhtäkään laskua suoraan verkkopankkiin, kun en ole koskaan mitään sellaista sopimusta tehnyt. Saan laskuni sähköpostiini ja sähkölasku tulee vielä paperisena kotiin.

Minulla ei ole mitään ongelmia muistaa maksaa laskujani, kun eihän niitä edes montaa ole, mutta noin muuten halusin vaan kommentoida älynväläystäsi.

Laskut sähköpostiin? Miten se on edes mahdollista? Sopimus e-laskuista pankin kanssa on ilmainen.

Kyllä sähköpostiin tulevat laskut ovat aivan mahdollisia ja ihan käteviä, mutta e-laskut ovat toki vielä kätevämpiä.

Tarkistan saldoni aina kiinteän käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla, ja samalla käy ilmi, onko verkkopankkiin tullut uusia e-laskuja. Jos on tullut, kirjaudun sisään tunnuksilla ja muutan laskujen eräpäiviä tai maksan heti pois, miten milloinkin.

Vierailija
84/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-laskuina + automaattinen maksatus

Kyllä! Tämä on paras systeemi ikinä.

Kyllä. Kunnes päätät vaihtaa pankkia. Voi v.....

Vierailija
85/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kyse oli nyt Lähitapiolan vakuutusmaksusta. Yritin etsiä sieltä, miten laskun saisi e-laskulle, mutten löytänyt edes sitä.

Iso kiitos kuitenkin Netpostia kommentoineille. Teidän ansiosta sain otettua koko Netpostin pois käytöstä. En kyllä mielestäni ole moista Netpostia ikinä edes aloittanut, mutta sielläpä oli pino kirjeitä poikineen sähköisessä muodossa. Jospa tämä touhu nyt järkevöityisi.

AP

Vierailija
86/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elasku ja automaattinen maksu laskun summarajalla toimii. En ole varmaan pariin vuoteen maksanut nettipankissa yhtään laskua.

Jos joskus tulee paperinen lasku, vaihdan sen heti elaskuksi.

Siis etkö sinä käy niitä sieltä kuittaamassa ollenkaan?

Vierailija
87/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaan, että olen maksanut ainakin joitakin karhulaskuja ja viivästyssakkoja vain sen takia, että paperilaskua ei syystä tai toisesta ole tullut.

Netpostista tulee ilmoitukset sähköpostiin, mutta jos en muista lukea sähköposteja riittävän usein ja jää lasku maksamatta on se oma mokani, toisin kuin matkalla hukkunut tai jopa lähettämättä jäänyt paperilasku.

88/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Kyse oli nyt Lähitapiolan vakuutusmaksusta. Yritin etsiä sieltä, miten laskun saisi e-laskulle, mutten löytänyt edes sitä.

Iso kiitos kuitenkin Netpostia kommentoineille. Teidän ansiosta sain otettua koko Netpostin pois käytöstä. En kyllä mielestäni ole moista Netpostia ikinä edes aloittanut, mutta sielläpä oli pino kirjeitä poikineen sähköisessä muodossa. Jospa tämä touhu nyt järkevöityisi.

AP

E-laskutus tehdään pankin eikä maksun saajan kanssa.Pankki tarvitsee esim. viitenumeron paperilaskusta ja sitten seuraava lasku tulee e-laskuna.

Vierailija
89/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon pitänyt kaikki paperilaskut vaan mitä on mahdollista pitää, juurikin tuosta syystä, että olen hajamielinen. Suomeen on saatava laki, että myyjän pitää toimittaa aina paperilasku laskusta. Tää nykysysteemi on ihan päätön. 

Siinä paperilaskussa on usein myös muutakin tietoa kuin hinta, siksi säilytän osan. Esim. että tietää, koska seuraava lasku tulee ja osaa vähän arvioida, minkä suuruinen. Esim. oktalon sähkölaskua ei todellakaan arvioida nykyisestä laskusta, vaan viime vuoden vastaavasta - sää huomioiden.

Miksi ostat palveluja tai hyödykkeitä tahoilta, jotka eivät toimita riittävän yksilöityjä laskuja? Mulla tulee kaikki säännölliset laskut e-laskuna, ja kaikissa on erittely. Nettipankissa säilyvät muistaakseni ainakin kolme vuotta, joten vertailu onnistuu tarvittaessa ilman komeroiden mappikaaosta.

Vierailija
90/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon pitänyt kaikki paperilaskut vaan mitä on mahdollista pitää, juurikin tuosta syystä, että olen hajamielinen. Suomeen on saatava laki, että myyjän pitää toimittaa aina paperilasku laskusta. Tää nykysysteemi on ihan päätön. 

Siinä paperilaskussa on usein myös muutakin tietoa kuin hinta, siksi säilytän osan. Esim. että tietää, koska seuraava lasku tulee ja osaa vähän arvioida, minkä suuruinen. Esim. oktalon sähkölaskua ei todellakaan arvioida nykyisestä laskusta, vaan viime vuoden vastaavasta - sää huomioiden.

Se vaan harmittaa, että se paperilla sku on monessa paikassa vain kohtuuttoman suuresta lisämaksusta saatavilla.

Eli ei sitä hintaa tietenkään ole vähennetty nettiin tulevasta laskusta minkä ne säästi laittamalla laskut paperittomiksi. Ainoastaan tekivät ylimääräisen maksullisuuden paperilaskuille.

Vierailija
91/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskukalenteri. Sinne kun merkkaa toistuvien laskujen kohdalle viikkonäkymään tsekkauslistan mitä laskua odottelee sille viikolle ja mistä, ruksaa maksetuksi jne, niin on nopea vilaista onko asiaa sillä tai tulevalla viikolla nettipankkiin. Kerää kalenterin loppuun listaksi ne laskut, jotka menevät seuraavan vuoden puolelle, kuten vakuutus ja kirjoita vuoden vaihteessa kalenterin vaihdon yhteydessä paikoilleen oikealle viikolle.

Jos käyt vaikka lääkärissä tai muuta rutiinista poikkeavaa, niin lisää merkintä tsekkauslistan viimeiseksi jolloin muistat odotella laskua tulevaksi ja kaivata laskun perään jos ei ala näkymään. Siirrä aina seuraavalle viikolle ja poista tsekkilistalta vasta kun lasku maksettu.

Toimii, jos ei tykkää käyttää puhelinmuistutuksia tai tietokoneen laskentataulukoita. Ja on nopea muistiapu!

Vierailija
92/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei itse asiassa tullut vakuutusmaksuista pihaustakaan mutta sattumoisin tarkistin ja oli juuri erääntyviä laskuja kaksi kpl.

Niinpä. Minullekin tuli juuri tänään tekstiviesti, että joku vakuutusmaksu on myöhässä, vaikka mistään ei ole tietoa tullut.

Täällä monikaan ei näköjään ymmärtänyt, mitä aloittaja tarkoitti kun taivastelevat, miten joku unohtaa, että laskuja pitää maksaa. Eihän tässä siitä ole kyse, vaan siitä, että ne laskut tulevat mihin palveluun milloinkin, eikä joka paikassa vaan muista käydä niitä erikseen tarkistamassa. Tuo vakuutuslasku on yksi, joka ainakin minulla tulee sinne vakuutusyhtiön sivuille, jonne täytyy käydä kirjautumassa niillä vakuutusyhtiön omilla tunnuksilla. Ei siis riitä, että tarkistat paperipostin, sähköpostin ja verkkopankin, kun jotkut tulee yrityksen omille sivuille tai esim netpostiin, jota en käytä koskaan.

No tilaa ne tärkeimmät laskut (vuokra, vakuutus, netti/puhelin ja sähkö) e-laskuina ja sulje koko hemmetin netposti, sitä ei tarvitse mihinkään.

Ihan turha pitää kaikkia kanavia auki jos 2 riittää.

Mulla meni ehkä puoli tuntia kun aikoinani kävin mun ja miehen laskuttajat läpi ja tilasin e-laskut.

Kyllähän nuo yleisimmät hoituvatkin (no vakuutus pitää jotenkin muuttaa) mutta juuri näitä harvinaisempia tulee milloin mihinkin. Eräs urheiluseura laskuttaa välillä paperilla ja välillä sähköpostilla, e-laskua ei heiltä saa. Joku yksittäinen verkko-ostos piti tehdä klarnan kautta, kun nettipankki ei ollut vaihtoehto. Olisin halunnut maksaa heti koko summan, mutta sinnekin piti soittaa, että saa tunnukset, että pääsee eded näkemään sen laskun. Tällaista pikkutuhraamista. Eihän noiden säännöllisesti toistuvien kanssa olekaan ongelmaa.

Vierailija
93/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Olikohan heillä joku yleinen vika että laskusta ei tullut ilmoitusta sähköpostiin. Ei nimittäin tullut.

Vierailija
94/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä19293 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko käydä siellä nettipankissa joskus katsomassa? Siellä ne on.

Huvittava ja typerä kommentti ja moni vielä yläpeukuttanut. Uskomatonta ...

Katsos kun eihän ne laskut siellä verkkopankissa ole, jos niitä ei sinne ole ohjannut. Ei minulle tule yhtäkään laskua suoraan verkkopankkiin, kun en ole koskaan mitään sellaista sopimusta tehnyt. Saan laskuni sähköpostiini ja sähkölasku tulee vielä paperisena kotiin.

Minulla ei ole mitään ongelmia muistaa maksaa laskujani, kun eihän niitä edes montaa ole, mutta noin muuten halusin vaan kommentoida älynväläystäsi.

Laskut sähköpostiin? Miten se on edes mahdollista? Sopimus e-laskuista pankin kanssa on ilmainen.

No siten se on mahdollista, että olen antanut firmaan s.postiosoitteeni ja sieltä he lähettävät pdf:n muodossa laskun sinne. Ihan ilmaista tämäkin on. Ja minulle sopivin tapa. 

Vierailija
95/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöydällä muistikirja jossa kulut kuukausittain.

Miten muuten pärjäisin?

Vierailija
96/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa kaikki laskut verkkopankkiin. Niin teen ite eikä ongelmia. Parempi vaan ku paperinen jos on vaikka reissussa

Sitten pitäisi muistaa enää mennä sinne verkkopankkiin.

Vierailija
97/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa valitusta. Olen 54 v ja olen aina tilannut kaikki laskut e-laskuna.

Yhtiövastikkeen laitan toistuvaissuorituksena vuodeksi eteenpäin tilipäivänä. Rahastoon menee automaattisesti satku kuussa. Kaikki laskut, mitkä verkkopankkiin tipahtaa, muutan eräpäivän tilipäiväksi ja vahvistan saman tein. Käyn verkkopankissa päivittäin ja olen aina kartalla tilini saldoista.

E-lasku on loistava ja ekologinen. Palkkanauhakin tulee verkkopankkiin

Vierailija
98/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko jotkut jaksaa käydä verkkopankissa joka päivä? Miten paljon teille tulee sellaisia laskuja, joissa eräpäivään ei ole paria viikkoa aikaa?

Vierailija
99/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ketjusta käy selväksi, ennen pitkää laskuihin pitää kehittää joku täysin uusi systeemi. Ei toimi, että osa tulee tekstiviestinä, osa johonkin hämärään netpostiin, osa sähköpostiin. Sähköpostiinkin tulee niin paljon kaikkea muuta, että laskut väistämättä uhkaa hukkua sinne. Entä jos jokaisella olisi sähköpostiohjelmassa kansio "Laskut" jonne ohjaa kaikki viestit, jotka sisältävät laskun? Eli esimerkiksi jos bussissa käy sähköposteja läpi, eikä tietenkään siinä voi maksaa heti, niin siihen voi kuitenkin hetireagoida siirtämällä sen sinne kansioon. Sitten pitäisi vaan muistaa käydä katsomassa sitä kansiota. Mutta ei sekään ihan niin kätevää ole, kuin paperilaskut. Konkreettisen paperin, kuten on mainittu, pystyi säilömään johonkin todellisen maailman paikkaan siellä kotona. Sähköinen lasku ei samalla tavalla näy missään.

Vierailija
100/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko jotkut jaksaa käydä verkkopankissa joka päivä? Miten paljon teille tulee sellaisia laskuja, joissa eräpäivään ei ole paria viikkoa aikaa?

Katsos joillekin meistä tulee rahaa useammin kuin kerran kuussa. On kiva tietää se tilin tarkka saldo.  Minulle on tullut rahaa viimeisen viikon aikana kymmenen kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan