Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan nykyistä paperittomuutta, jossa laskut pitäisi vaan muistaa. TAAS vakuutusmaksut jäänyt maksamatta!! >:(

Vierailija
15.08.2018 |

Miten vetussa nuo tuollaiset maksut voi muka muistaa, joista ei tule MINKÄÄNLAISTA muistutusta?! Ja tämä on jatkuvasti kasvava trendi tämä paperittomuus laskutusasioissa. Eipä tässä todellakaan mietitä asiakkaita pätkääkään! Kyllähän laskut pitäisi _aina_ tulla paperina kotiin! Tätä vaihtoehtoa ei useimmiten enää edes ole saatavilla.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on niin helppoa kun kaikki laskut menee automaattisesti maksuun .

Vierailija
122/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti käydä oikein katsomassa tuo NetPost. Sehän on palvelu, joka täytyy itse ottaa käyttöön. Tämän ketjun viesteistä tulee mielikuva, että se on jotain joka on automaattisesti kaikilla ja sinne menee laskuja automaattisesti, halusit tai et. Samoin kuin e-laskut verkkopankkiin.

Mulla ainakin verkkopankki kysyy haluatko tämän laskun jatkossa e-laskuna. Pari kuukausittaista suoraveloitusta mulla on e-laskuna, kaikki muu tulee paperilla. Palkkakuititkin. Ihan itse olen saanut valita näin.

Verkkokaupoista tilatessa maksan lähes poikkeuksetta ostokset heti (ostan vain Suomesta) ja silloin harvoin kun otan laskun, ne on tullut sähköpostiin tai paperilla kotiin, ei minnekään muualle. Sähköpostiin tulevista tulee ilmoitus tilauksen jälkeen, että lasku lähetetään sähköpostiin kun tilaus on käsitelty, joten sitä osaa odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Kyse oli nyt Lähitapiolan vakuutusmaksusta. Yritin etsiä sieltä, miten laskun saisi e-laskulle, mutten löytänyt edes sitä.

Iso kiitos kuitenkin Netpostia kommentoineille. Teidän ansiosta sain otettua koko Netpostin pois käytöstä. En kyllä mielestäni ole moista Netpostia ikinä edes aloittanut, mutta sielläpä oli pino kirjeitä poikineen sähköisessä muodossa. Jospa tämä touhu nyt järkevöityisi.

AP

NetPosti on kyllä paras juttu sitten viipaloidun leivän. Jos kaikki laskut tulisivat sinne niin elämä olisi helppoa. Valitettavasti vain laskuttajat eivät ole löytäneet NetPostia, minulla tulee sinne palkkalaskelma kerran kuukaudessa ja ajonevoverolasku kerran vuodessa.

NetPostin laskut voi maksaa virtuaaliviivakoodin avulla, ja ainakin S-Pankissa suoraan. Mutta ikävä kyllä niitä laskuja ei sinne juurikaan tule vaikka olen ruksannut vaihtoehdon että haluan kaiken mahdollisen NetPostiin.

Mitä lisäarvoa se netposti tuo verrattuna oikeaan E-laskuun verkkopankkiin? Pelkästään yksi turha välivarasto ja lisätyötä itselle.

Pankkiriippumaton ja sinne laskut saa pdf-muodossa oikeina laskuina ei pelkästään e-laskuina. (olikohan niin että NetPostin e-laskutus loppui?, mutta pdf on minusta paras) Posti arkistoi laskujen lisäksi kaikki muutkin kirjeet NetPostiin, esimerkiksi vakuutusehdot eri vakuutusyhtiöistä, operaattorin kirjeet, jne.

Pankkiriippumaton tarkoittaa siis sitä että e-laskuarkistosi ei häviä kun vaihdat pankkia ja kaikki ovat yhdessä paikassa vaikka pankkitilejä olisi eri pankeissa.

Ja miten tämä PDF muoto olisi yhtään kätevämpi. Täysi turhake. Se on myös siellä verkkopankin elaskussa pdf muodossa.

Miksi näin, jos se kerran on turha?

Vierailija
124/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon pitänyt kaikki paperilaskut vaan mitä on mahdollista pitää, juurikin tuosta syystä, että olen hajamielinen. Suomeen on saatava laki, että myyjän pitää toimittaa aina paperilasku laskusta. Tää nykysysteemi on ihan päätön. 

Siinä paperilaskussa on usein myös muutakin tietoa kuin hinta, siksi säilytän osan. Esim. että tietää, koska seuraava lasku tulee ja osaa vähän arvioida, minkä suuruinen. Esim. oktalon sähkölaskua ei todellakaan arvioida nykyisestä laskusta, vaan viime vuoden vastaavasta - sää huomioiden.

Ei ole voinut saada noin paljon yläpeukkuja tämä kirjoitus. Sanokaa, että näen unta. Todella masentavaa, että ihmiset edelleen haluavat laskuja paperilla.

Vierailija
125/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mitään muistamista tarvita kun laittaa kaikki toistuvat maksut suoraveloitukseen vai mikäsenniminykyäänon. Mulle tulee ehkä tusina paperilaskua enää vuodessa.

Vierailija
126/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajastan ne heti kun tulevat tai maksan, miten milloinkin. Kerran viikossa tarkistan, onko hyväksymättömiä maksuja. Ne muistaa, kun käy säännöllisesti katsomassa, onko laskuja hyväksymättä tai erääntymässä.

Vierailija
127/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain pankeissa ilmeisesti e-laskun vaihto on vaikeaa. Op:ssa se onnistui parilla napin painalluksella vaihtaa lasku menemään toiselta tililtä. Tosin op:n tililtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä