Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan nykyistä paperittomuutta, jossa laskut pitäisi vaan muistaa. TAAS vakuutusmaksut jäänyt maksamatta!! >:(

Vierailija
15.08.2018 |

Miten vetussa nuo tuollaiset maksut voi muka muistaa, joista ei tule MINKÄÄNLAISTA muistutusta?! Ja tämä on jatkuvasti kasvava trendi tämä paperittomuus laskutusasioissa. Eipä tässä todellakaan mietitä asiakkaita pätkääkään! Kyllähän laskut pitäisi _aina_ tulla paperina kotiin! Tätä vaihtoehtoa ei useimmiten enää edes ole saatavilla.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelma ei sinänsä ole se, tuleeko laskut paperilla vai sähköisenä, vaan se, ettei muista laskuja.  Vaikka ne kerran kuussa yleensä erääntyvät, jokainen.

Vierailija
42/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon pitänyt kaikki paperilaskut vaan mitä on mahdollista pitää, juurikin tuosta syystä, että olen hajamielinen. Suomeen on saatava laki, että myyjän pitää toimittaa aina paperilasku laskusta. Tää nykysysteemi on ihan päätön. 

Siinä paperilaskussa on usein myös muutakin tietoa kuin hinta, siksi säilytän osan. Esim. että tietää, koska seuraava lasku tulee ja osaa vähän arvioida, minkä suuruinen. Esim. oktalon sähkölaskua ei todellakaan arvioida nykyisestä laskusta, vaan viime vuoden vastaavasta - sää huomioiden.

Samaa mieltä. Paperilaskusta näkee tiedot paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon pitänyt kaikki paperilaskut vaan mitä on mahdollista pitää, juurikin tuosta syystä, että olen hajamielinen. Suomeen on saatava laki, että myyjän pitää toimittaa aina paperilasku laskusta. Tää nykysysteemi on ihan päätön. 

Siinä paperilaskussa on usein myös muutakin tietoa kuin hinta, siksi säilytän osan. Esim. että tietää, koska seuraava lasku tulee ja osaa vähän arvioida, minkä suuruinen. Esim. oktalon sähkölaskua ei todellakaan arvioida nykyisestä laskusta, vaan viime vuoden vastaavasta - sää huomioiden.

Kaikki sama informaatio on siinä e-laskussakin, ja se on käytännössä vieä saatavilla paikasta riippumatta.

Vierailija
44/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten täällä porukka makselee laskuja kerran kuussa tai kaksi kertaa kuussa?

Eikö laskut pidä maksaa eräpäivänä?

Sillä lailla minä olen aina elänyt.

Vierailija
45/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vetussa nuo tuollaiset maksut voi muka muistaa, joista ei tule MINKÄÄNLAISTA muistutusta?! Ja tämä on jatkuvasti kasvava trendi tämä paperittomuus laskutusasioissa. Eipä tässä todellakaan mietitä asiakkaita pätkääkään! Kyllähän laskut pitäisi _aina_ tulla paperina kotiin! Tätä vaihtoehtoa ei useimmiten enää edes ole saatavilla.

Voit tilata muistutuksen tai vaikka laskunkin puhelimeesi (jos sinulla on kännykkä) ja/tai e-laskun verkkopankkiisi. Kyllä ne sieltä pitäisi muistaa - tai no... minä ainakin muistan. E-lasku on minusta itse asiassa todella kätevä.

Vierailija
46/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten täällä porukka makselee laskuja kerran kuussa tai kaksi kertaa kuussa?

Jos on verkkopankki, laskut voi siellä käydä laittamassa menemään eräpäivänä. Itse kyllä laitan kaikki laskut menemään palkkapäivänä - menee kätevästi koko tili siihen, eikä tule turhia muistutuksia :D

Vierailija
47/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on lässyttää, jos on iso palkka. Moni joutuu sumplimaan laskujensa kanssa, koska palkka on niin v...n pieni.

Vierailija
48/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Olen ratkaissut sen laittamalla joka kuukausi jääkapin oveen listan, johon merkitsen maksamani laskut. Sitten maksan tietyt laskut aina tiettynä aikana kuukaudesta, joten olen oppinut muistamaan, mikä lasku maksetaan mihinkin aikaan kuukaudesta. Kuukauden alussa maksan vuokran ja silloin muistankin maksaa samalla liiton maksun. Sähkölasku tulee kuukauden puolivälissä ja samoihin aikoihin maksan puhelinlaskun. Laitan myös tietokoneen viereen muistilappuja. Kerran tuli muistutus ja 5 euron lisämaksu, kun unohdin maksaa harvemmin tulevan lehden laskun. 

Vierailija
49/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita isolla jääkaapin oveen: MUISTA LASKUT! Näet sen joka päivä, pitäisi muistaa

Tuollaiseen tottuu, ja vähän ajan päästä sitä ei enää huomaa, valitettavasti.

Vierailija
50/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään minulla on oikeastaan kaikki laskut e-laskuina, niin paperilaskut meinaa pikemminkin unohtua, kun en minä muista jotain seinäkalenterin (jota en koskaan edes katso) alla olevaa laskutaskua tarkistaa. Lisäksi posti on parikin kertaa jättänyt tuomatta paperilaskun. En todellakaan kaipaa niitä!

Vierailija
51/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-laskuihin saa asetettua ylärajan, jonka ylittäessä tulee s-posti ja lasku pitää käydä vahvistamassa ennen maksua. Ei siis ole vaaraa, että tili tyhjenee pilkkuvirheen takia.

Itse en todellakaan kaipaa paperilaskuja ja viitenumeroiden näppäilyä käsin. Outoa, että noin moni vastustaa e-laskuja.

Vierailija
52/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmiset pärjäävät elämässään, kun laskutkin tuottavat tällaista tuskaa. 

Vierailija
53/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ylivoimaista voi olla käydä pankin sivuilla esimerkiksi kerran viikossa? Ja sähköpostiin tulleet laskut voi vaikka printata, jos ei muuten onnistu.

Vierailija
54/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei itse asiassa tullut vakuutusmaksuista pihaustakaan mutta sattumoisin tarkistin ja oli juuri erääntyviä laskuja kaksi kpl.

Vierailija
55/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sinä perustelet tämän? Ihan sama tieto löytyy sähköisestä laskusta. 

Vierailija
56/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-laskuthan ovat mitä parhaimpia. Siellä ne pankissa säilyy kyllä. Minä ainakin käyn vähintään kerran per arkipäivä verkkopankissa, niin ei mikään vaiva niitä sieltä maksella pois.

Mutta minä käyn nettipankissani vain kerran tai kaksi kuukaudessa. Salasanoja menee muutenkin niin tuhottomasti kun niitä tarvitaan moneen paikkaan sisäänkirjautumiseen ja tunnistautumiseen. Jos kävisin päivittäin niin avaintunuslista olisi aina loppu ja olisin pulassa.

Vierailija
57/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa ne maksaa eräpäivää ennenkin, jos huvittaa.

Tai voi nettipankkiin ohjelmoida menemään eräpäivänä.

KTM-ihmiset sitten kertoo miten meni korkoja hukkaan kun ei jätä rahaa tilille viimeiseen sekuntiin asti.

Vierailija
58/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-laskuthan ovat mitä parhaimpia. Siellä ne pankissa säilyy kyllä. Minä ainakin käyn vähintään kerran per arkipäivä verkkopankissa, niin ei mikään vaiva niitä sieltä maksella pois.

Mutta minä käyn nettipankissani vain kerran tai kaksi kuukaudessa. Salasanoja menee muutenkin niin tuhottomasti kun niitä tarvitaan moneen paikkaan sisäänkirjautumiseen ja tunnistautumiseen. Jos kävisin päivittäin niin avaintunuslista olisi aina loppu ja olisin pulassa.

OT, mutta onneksi on Nordean mobiilisovellus. Ei lopu salasanat, eikä tarvi kantaa mitään lappusta mukana. Ketutti yhtä paljon kuin paperiset laskut.

Vierailija
59/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei itse asiassa tullut vakuutusmaksuista pihaustakaan mutta sattumoisin tarkistin ja oli juuri erääntyviä laskuja kaksi kpl.

Niinpä. Minullekin tuli juuri tänään tekstiviesti, että joku vakuutusmaksu on myöhässä, vaikka mistään ei ole tietoa tullut.

Täällä monikaan ei näköjään ymmärtänyt, mitä aloittaja tarkoitti kun taivastelevat, miten joku unohtaa, että laskuja pitää maksaa. Eihän tässä siitä ole kyse, vaan siitä, että ne laskut tulevat mihin palveluun milloinkin, eikä joka paikassa vaan muista käydä niitä erikseen tarkistamassa. Tuo vakuutuslasku on yksi, joka ainakin minulla tulee sinne vakuutusyhtiön sivuille, jonne täytyy käydä kirjautumassa niillä vakuutusyhtiön omilla tunnuksilla. Ei siis riitä, että tarkistat paperipostin, sähköpostin ja verkkopankin, kun jotkut tulee yrityksen omille sivuille tai esim netpostiin, jota en käytä koskaan.

Vierailija
60/127 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-laskuihin saa asetettua ylärajan, jonka ylittäessä tulee s-posti ja lasku pitää käydä vahvistamassa ennen maksua. Ei siis ole vaaraa, että tili tyhjenee pilkkuvirheen takia.

Itse en todellakaan kaipaa paperilaskuja ja viitenumeroiden näppäilyä käsin. Outoa, että noin moni vastustaa e-laskuja.

En minä e:tä vastusta, mulle tulee kaikki mahdollinen suoraan pankkiin. Mutta vastustan automaattista maksamista.... yksi jos toinenkin vain seuraa tilinsä saldoa, välittämättä hittojakaan onko ne tapahtumat/laskut oikein.

Ainakin omakotiasujana on esim. näppituntuma montako kWh menee talvikuukausina ja montako kesällä, tosin automaattisen luennan aikana ei juuri ole virheitä ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan