Käsi kipsissä ja järki lähtee
Haluan nyt vain valittaa, kun en sitä oikeassa elämässä voi tehdä. Käsi on ollut viikon kipsissä ja 5 viikkoa vielä edessä vähintään ja mulla lähtee järki jo nyt ja on kurja olo. Kaikki on vaikeaa. Hiuksia ei saa kunnolla pestyä eikä kiinni, vaatteiden pukeminen on vaikeaa, takkia ei saa edes päälle kiitos kipsin joka ei mene hihaan ja ulkona palelee, koska ainoastaan neuleponchon saa kunnolla vedettyä päälle. Ruoka on tällä hetkellä tarjolla kertakäyttölautasilta, koska en voi tiskata. Töistäkin pakko olla vähintään se 6 viikkoa poissa, kun töissä tarvin 2 kättä ja tuo on ehdottomassa käyttökiellossa, koska se on kasassa ruuveilla, jotka voi pettää, jos teen jotakin. Lisäksi tuota kättä särkee koko ajan, mikä sekään ei ole yhtään kivaa. Ainoa mitä saa harrastaa on kevyet kävelylenkit ja netflixin tuijottaminen koira kainalossa. Onko muita sairaslomalaisia, joilla menee hermo ihan just. Saa valittaa.
Kommentit (23)
Mulla aluksi uimakipsi. Aina teräviä reunoja jotka painautu ihoon. Vaihdatin lastaan joka puolikas ja alaosa sidettä. Tässäkin reunat pureutuu lihaan terävinä,tuntuu et hulluks tulee. En pysty laittamaan hiuksia ,peseydyn peittämällä käden muovipussilla ja kertakäyttö hanska alimmaisena ja teippaan maalarinteipillä molemmista päistä. Yöt kamalia kun en pysty nukkumaan kuin sillä kyljellä jossa kipsi on. Pitäisi odottaa vielä 3vrk ilman kunnon unta.Satutin myös molemmat nilkat kun rumahdin portaat alas. Myös koira mulla ,jota joudun ulkoiluttamaan. Ihan pikku lenkki tehdään ,että saa tarpeet tehtyä. Kyllä on todella vaikeeta kaikki asiat. En toivo kellekkään tällästä. Kiitollinen kai oltava että henki säily,silti vaikeeta on kun itsekseen täytyy selvitä. Onneksi sisar auttaa koiran ulkoilutuksessa. Pelottaa tuleva talvi,kelit olleet aiemmin niin kamalia.Mulla kipsattu vasen käsi kyynärpäähän,aiemmin oikea 15 vuotta sitten korjattu levyllä. Sillon pelas jalat vaikka kamalinta mitä oli se kipsin pito. Nyt on sama ja tuntuu ,että käsi kipee vielä vaikka kohta. kuukausi menny.
Kaverilta puuttuu toinen käsi kokonaan, hyvin onnistuu hiustenpesu ja tiskaaminen.
Kyllä se kipu joskus helpottaa.