Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain automyyjältä

Vierailija
14.08.2018 |

Kysy mitä vain. Olen tehnyt myyntiä 5 vuotta josta 2 vuotta automyyntiä.
Käytettyjen autojen myynti on sellaista puljausta ja tulee asioita vastaan mitä ette uskoisikaan!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatko naisostajat vakavasti? Itse ostin viimeksi auton Autoverkkokaupasta netistä ihan siksi, että kaksi edellistä auton ostoa autokaupoista (eka käytetty auto, toinen uusi) oli kamalia kokemuksia. Myyjät eivät meinanneet viitsiä ollenkaan edes palvella, ei päässyt koeajolle ilman että myyjä tuli viereen istumaan väkisin (samassa liikkeessa miespuolinen työkaveri oli päässyt koeajolle itsekseen), eivät koeajonkaan jälkeen vaikuttaneet innokkailta myymään. Ihan kuin eivät uskoisi että oikeasti olen ostaja, vaikka luulen että harvoin naiset turhaan käy renkaita potkimassa ja myyjiä kiusaamassa ajankulukseen.

Otan naiset enemmän tosissani kuin miehet. Naiset eivät tule kiusakseni renkaita potkimaan vaan tulevat lähes poikkeuksetta auton hankinta mielellä. Naiset ovat parempi asiakkaita kuin miehet pääsääntöisesti.

Itse hyppään joskus myös koeajolle naisen mukana jos hän on yksin ja sosiaalisen oloinen. Itse olen olettanut, että he vain tykkäävät siitä. En pidä mitään myyntipuheita koeajolla vaan rupattelen vain mukavia ja vastailen kysymyksiin.

Vierailija
42/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toisin sanoen en tiedä autoista kauhean tarkasti, mutta harva asiakas huomaa sitä.

Myyjä on myyjä, ei asiantuntija tai mekaanikko.[/quote]

Automyyjä onkin niitä harvoja myyjiä jotka eivät oikeasti tunne myymiänsä tuotteita. Fiksun tyypin olisi helppoa hankkia tietotaitoa alalta.

Ei tulisi mieleenikään ostaa autoa tyypiltä joka ei osaa vastata kun kysyn onko tuossa autossa ketju vai hihna.

t. Nainen joka ei asiantuntija eikä mekaanikko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri osa asiakkaista ihan konkreettisesti potkaisee rengasta jossain vaiheessa?

Vierailija
45/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen en tiedä autoista kauhean tarkasti, mutta harva asiakas huomaa sitä.

Myyjä on myyjä, ei asiantuntija tai mekaanikko.

Automyyjä onkin niitä harvoja myyjiä jotka eivät oikeasti tunne myymiänsä tuotteita. Fiksun tyypin olisi helppoa hankkia tietotaitoa alalta.

Ei tulisi mieleenikään ostaa autoa tyypiltä joka ei osaa vastata kun kysyn onko tuossa autossa ketju vai hihna.

Et selkeästi tunne myyntiä. Olen tehnyt sitä yli 5 vuotta kolmella eri alalla. Minkään alan asiantuntija en ole.

Tiedän autoista enemmän kuin keskiverto ihminen ja se on riittänyt kaikille asiakkaille.

Kuten sanoin ei venemyyjä ole veneenrakantaja tai vaatekaupanmyyjä ompelija.

Ps. Tiedän 95% autoista onko ne ketju- vai hihnakoneella. Selvitettyä saan kaikista autoista sen, ulkoa en erikoisempia merkkejä muista/tiedä.

Vierailija
46/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuri osa asiakkaista ihan konkreettisesti potkaisee rengasta jossain vaiheessa?

Ei kukaan. Tai en ainakaan muista nähneeni.

"Renkaiden potkijoita" löytyy kalliimpiin autoihin paljon. Pidän aika pelleilynä ja rasittavana sitä.

Vierailija
47/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakoilet asiakkaita? Miksi haiset viinalta ja tupakalta? Miksi ivaat naisasiakkaita?

Vierailija
48/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakoilet asiakkaita? Miksi haiset viinalta ja tupakalta? Miksi ivaat naisasiakkaita?

En pakoile koska olen pelkällä provikalla. En juo tai polta. En ivaa, naiset on parhaita asiakkaita.

Vierailija
49/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko suoraan rahoitusyhtiöltä provikkaa siitä, jos saat myytyä auton rahoituksella kertamaksun sijasta? Tai mitä extraa työnantajasi saa rahoituksen myymisestä?

Vierailija
50/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pystyt nukkumaan yön sen jälkeen kun olet myynyt jollekin köyhälle yh:lle vähintään kertaalleen kolaroidun auton, joka pysyy kasassa lähinnä jeesusteipillä ja erikeepperillä?

Tietäen että auton saaminen kuntoon seuraavaa katsastusta varten maksaisi uuden auton verran.

Vierailija
51/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako luottotiedot ok omaava köyhä eläkeläinen, joka voi laittaa 150e/kk osamaksuun autoa alleen, vai nauretaanko ulos? 

nim.m. Huonot joukkoliikenneyhteydet

Vierailija
52/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koomisinta on autokaupassa se, että asiakkaat luulevat käytetyllä autolla olevan jonkinlainen täystakuu.

Saan lähes joka päivä vanhoilta asiakkailta soittoja jotka valittavat autonsa vikoja ja vaativat korjaamaan sen liikkeen laskuun. Uhkailevat toki aina lakimiehellä ja kuluttaja-asiamiehellä.

Kerron teille salaisuuden! Asiakas luulee, että liike pelästyy näistä. No, ei pelästy. Nauramme vain. Liike tuntee 100% varmasti paremmin lakikoukerot ja on tottunut näihin prosesseihin. Kuluttaja-asiamies on huuhaata.

Liike on vastuullinen korvaamaan ainoastaan moottoria ja vaihteistoa koskevat asiat. Eli jos esim, ikkunasi ei laskeudu, peräkontti ei avaudu, jarrut ovat huonot tms. päivä auton oston jälkeen niin liike todennäköisesti sanoo, että auto on käytetty ja nämä ovat kuluvia osia, ihan normaali asia että käy korjauttamassa omaan laskuusi niin saat autosi kuntoon.

Kun nostat mekkalan liike saattaa maksaa 20-50% korjauksesta että saa sinut tyytyväiseksi.

Ylläoleva koskee yli 5 vuotta vanhoja autoja. Uudemmissa ja vähemmän ajetuissa liike osallistuu paljon enemmän korjauskustannuksiin.

Tietysti kuluttaja-asiamies on "huuhaata" koska liikeitä on jatkuvasti mustalla listalla.

Vierailija
53/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten, kun ostaa käytetyn auton jonka bensatankissa on reikä sellaisessa kohdassa, että vuotaa jos tankkaa yli puoli tankillista? Liikkeessä ei voi huomata, koska eihän siellä autoissa ole bensaa kuin ihan minimi.

Vierailija
54/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autosijoittamisen top 3 myynnissä olevat autot tällä hetkellä. Eli auto jonka arvon oletat nousevan esim noin 5 vuoden tähtäimellä.

Vierailija
55/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjä on myyjä, ei asiantuntija tai mekaanikko.

Et selkeästi tunne myyntiä. Olen tehnyt sitä yli 5 vuotta kolmella eri alalla. Minkään alan asiantuntija en ole.

Tiedän autoista enemmän kuin keskiverto ihminen ja se on riittänyt kaikille asiakkaille.

Kuten sanoin ei venemyyjä ole veneenrakantaja tai vaatekaupanmyyjä ompelija.

Ps. Tiedän 95% autoista onko ne ketju- vai hihnakoneella. Selvitettyä saan kaikista autoista sen, ulkoa en erikoisempia merkkejä muista/tiedä.

Juu, en selkeästi tunne myyntiä kun olen koko ikäni ollut myynti- ja ostotehtävissä päällikkötasolla. Kaikkea myyjän ei tarvitse tietää, mutta alan asiantuntija täytyy kyllä olla ainakin jollain tasolla. Perusasiakas ei ehkä tiedä autoista mitään, mutta hän ei olekaan se asiakas joka tuo eniten rahaa taloon.

ps. Olen ostanut työssäni satoja uusia autoja, mutta en yhtään myyjältä joka ei tunne myymiänsä autoja. Onneksi saan valita itse mistä ja keneltä ostan.

Vierailija
56/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko naisostajat vakavasti? Itse ostin viimeksi auton Autoverkkokaupasta netistä ihan siksi, että kaksi edellistä auton ostoa autokaupoista (eka käytetty auto, toinen uusi) oli kamalia kokemuksia. Myyjät eivät meinanneet viitsiä ollenkaan edes palvella, ei päässyt koeajolle ilman että myyjä tuli viereen istumaan väkisin (samassa liikkeessa miespuolinen työkaveri oli päässyt koeajolle itsekseen), eivät koeajonkaan jälkeen vaikuttaneet innokkailta myymään. Ihan kuin eivät uskoisi että oikeasti olen ostaja, vaikka luulen että harvoin naiset turhaan käy renkaita potkimassa ja myyjiä kiusaamassa ajankulukseen.

Otan naiset enemmän tosissani kuin miehet. Naiset eivät tule kiusakseni renkaita potkimaan vaan tulevat lähes poikkeuksetta auton hankinta mielellä. Naiset ovat parempi asiakkaita kuin miehet pääsääntöisesti.

Itse hyppään joskus myös koeajolle naisen mukana jos hän on yksin ja sosiaalisen oloinen. Itse olen olettanut, että he vain tykkäävät siitä. En pidä mitään myyntipuheita koeajolla vaan rupattelen vain mukavia ja vastailen kysymyksiin.

Minä en ainakaan pidä siitä, että joku tulee koeajolle mukaan. Tulee semmoinen fiilis, että oletetaan etten osaa ajaa.

Vierailija
57/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koin tuon koeajolle mukaan tulon niin, että koska olen nainen, minun ei edes luoteta oikeasti osaavan ajaa, joten joku mies tulee valvomaan. Olen kyllä ihan sosiaalinenkin mutta kun kokeilen autoa jonka harkitsen haluavani ostaa haluan rauhassa keskittyä siihen enkä myyjän kanssa sosialisointiin. Tein ehkä virheen kun en suoraan kehdannut kysyä että menisin mieluummin koeajolle yksin, käykö se.

Pointsit sulle kuitenkin siitä että kohtelet naisasiakkaita oikeina asiakkaina :) 

Vierailija
58/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko suoraan rahoitusyhtiöltä provikkaa siitä, jos saat myytyä auton rahoituksella kertamaksun sijasta? Tai mitä extraa työnantajasi saa rahoituksen myymisestä?

Saan provisiota n.50€ rahoituksesta. Työnantaja saa n. 500€ rahoituksesta.

Varsinkin vanhemmat miehet luulevat, että cash on kuningas. Päinvastoin. Epätoivotuin maksutapa.

Vierailija
59/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pystyt nukkumaan yön sen jälkeen kun olet myynyt jollekin köyhälle yh:lle vähintään kertaalleen kolaroidun auton, joka pysyy kasassa lähinnä jeesusteipillä ja erikeepperillä?

Tietäen että auton saaminen kuntoon seuraavaa katsastusta varten maksaisi uuden auton verran.

Tälläiset autot myydään huutokaupassa. Kolaritausta kerrotaan heti kättelyssä AINA. Laki velvoittaa. Se kirjataan myös sopimukseen.

Vierailija
60/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako luottotiedot ok omaava köyhä eläkeläinen, joka voi laittaa 150e/kk osamaksuun autoa alleen, vai nauretaanko ulos? 

nim.m. Huonot joukkoliikenneyhteydet

Saa toki. Saan sulle jopa 15 000€ auton alle ilman käsirahaa. 3000€ käsirahalla saat 20 000€ auton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan