Kysy mitä vain automyyjältä
Kysy mitä vain. Olen tehnyt myyntiä 5 vuotta josta 2 vuotta automyyntiä.
Käytettyjen autojen myynti on sellaista puljausta ja tulee asioita vastaan mitä ette uskoisikaan!
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Onko lähinnä vain rahoitus se kaupanteon juttu ja käteisostajat vaihtoautoineen ei toivottuja?
Olet oikeilla jäljillä. Kaikkein paras asiakas (liikeen kannalta) ostaa rahoituksella auton eikä anna vaihtoajoneuvoa. Ottaa vielä vakuutuksen liikeen kautta eikä tinkaa.
Näitä on paljon, sillä kk-erällä myydään.
"Tää tekis vaan 145€/kk"
Tosin otan todella mieluusti vaihtureita jos niiden arvo on +5k€ eikä asiakas oleta saavansa vaihdossa pyyntihinnan verran hyvitystä vaan 2k€-2,5k€ vähemmän kun millä sen myisin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on automyyjä, ihan ”elämäm kolu” käytynä eli ei edes mitään tutkintoa peruskoulun jälkeen. Edustaa tiettyä merkkiä ja tienaa 8000-11000 e kuussa. Miten voi olla???
Itse opiskellut elämästäni melkein 20 vuotta, on alateeminen jatkotutkinto ja vaativa työ...tienaan puolet vähemmän.
Tämä henkilö tekee töitä pohjoissuomessa joten ehkä kilpailun vähyys selittää?
Mutta siis miten paljon autojen hinnassa on ilmaa kun tää tuttu saa jokaisesta myymästään autosta 250-500???
Tuliko oikeasti yllätyksenä, että sielä tienaa missä raha liikkuu?
Tajusin tämän jo onneksi nuorena. Ei akateemisuus takaa rahaa jos et ole alalla jossa ei pyöri isot fyrkat.
Myin viime vuonna autoja 4 000 000€ edestä, yritys teki minun myynneistä 500 000€ katetta. Tästä sain provisioita 62 000€.
Kuten huomaat niin raha mikä liikkuu tässä ei ole mitään ihan nappulakauppaa.
Paljonko itse tienasit viime vuonna yrityksellesi rahaa? Tuskin tiedät jos et myy, mutta tuskin olit puolen miljoonan arvoinen.
Eli uskon, että voi tienata tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Miten automyyjäksi pääsee? Uskon että mulla olisi lahjoja siihen hommaan.
Samoin kuin kaikkiin myyntiduuneihin. Itseluottamuksella ja suullisills taidoilla.
Suurin osa myyjistämme ei ole tehnyt ennen myyntitöitä ja oikeastaan kenelläkään ei ole kaupallista koulutusta. Jos osaat puhua ja saat ihmiset luottamaan sinuun helposti teet paljon kauppaa. Rohkea täytyy olla.
Eli, soita tai mene paikanpäälle ja kysy töitä. Harva liike ottaa ketään hakemuksella. Sama muissa myyntiduuneissa.
Se saa työpaikan joka oli rohkein ja tuli parhaiten pomon kaa juttuun haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu on automyyjä, ihan ”elämäm kolu” käytynä eli ei edes mitään tutkintoa peruskoulun jälkeen. Edustaa tiettyä merkkiä ja tienaa 8000-11000 e kuussa. Miten voi olla???
Itse opiskellut elämästäni melkein 20 vuotta, on alateeminen jatkotutkinto ja vaativa työ...tienaan puolet vähemmän.
Mutta siis miten paljon autojen hinnassa on ilmaa kun tää tuttu saa jokaisesta myymästään autosta 250-500???Tuliko oikeasti yllätyksenä, että sielä tienaa missä raha liikkuu?
Tajusin tämän jo onneksi nuorena. Ei akateemisuus takaa rahaa jos et ole alalla jossa ei pyöri isot fyrkat.Myin viime vuonna autoja 4 000 000€ edestä, yritys teki minun myynneistä 500 000€ katetta. Tästä sain provisioita 62 000€.
Kuten huomaat niin raha mikä liikkuu tässä ei ole mitään ihan nappulakauppaa.Paljonko itse tienasit viime vuonna yrityksellesi rahaa? Tuskin tiedät jos et myy, mutta tuskin olit puolen miljoonan arvoinen.
Joo mutta näin msksavana asiakkaana alkaa hemmetisti ärsyttää näin kovasti välistä vetävät tahot! Ne on mun rahojani!
Vierailija kirjoitti:
Missä sijaitsee Nissan Micra k11:n valorele...?
En edes tiedä mikä on valorele.
Olen törmännyt tähän, että jotkut luulevat myyjien olevan jotain asentajia tai asiantuntijoita.
Jos menet ostamaan millin jahdin itsellesi niin onko myyjä veneenrakentaja tai insinööri?
Tai onko vaatekaupan myyjä joku ompelija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis miten paljon autojen hinnassa on ilmaa kun tää tuttu saa jokaisesta myymästään autosta 250-500???Tuliko oikeasti yllätyksenä, että sielä tienaa missä raha liikkuu?
Tajusin tämän jo onneksi nuorena. Ei akateemisuus takaa rahaa jos et ole alalla jossa ei pyöri isot fyrkat.Myin viime vuonna autoja 4 000 000€ edestä, yritys teki minun myynneistä 500 000€ katetta. Tästä sain provisioita 62 000€.
Kuten huomaat niin raha mikä liikkuu tässä ei ole mitään ihan nappulakauppaa.Paljonko itse tienasit viime vuonna yrityksellesi rahaa? Tuskin tiedät jos et myy, mutta tuskin olit puolen miljoonan arvoinen.
Joo mutta näin msksavana asiakkaana alkaa hemmetisti ärsyttää näin kovasti välistä vetävät tahot! Ne on mun rahojani!
Keskimäärin n. 1800€ liike tienaa kun ostat auton. Se on liiketoimintaa. Osta autosi yksityiseltä jos tämä ärsyttää. Nykyisin liikkeistä saa keskimäärin lähes samaan hintaan kuin yksityisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Pahin wt (white trash) auto merkki ja malli on... ?
Tuning autot ja vanhat isokoneiset BMWt.
WT:t saattaa ajella jopa 30 000€ autoilla vaikka olisivat siwan kassoja koska rahoitusta saa ilman käsirahaakin vaikka kuinka. Rahoitusyhtiöihin sellaiset suhteet, että jos luottotiedot vain on kunnossa niin lainaa saa mieluiseen autoon 100% varmasti.
Kuinka monta kauppaa pitää tehdä kuussa että saa pari tonnia palkkaa itselle lapaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kauppaa pitää tehdä kuussa että saa pari tonnia palkkaa itselle lapaan?
Pariin tonniin riittää 10 kauppaa. Teen sen viikossa.
Mikä on ollut huonoin ja paras kuukausi sulla?
Mitä mieltä olet Suomen kehutuimmasta autoliikkeestä ostetaanautoja.fi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ollut huonoin ja paras kuukausi sulla?
Huonoin 2900€/kk, paras 9100€/kk
Vierailija kirjoitti:
Liittyy ilmeisesti jotenkin netissä toimivaan autokauppaan, eli välitetään autoja. Tms.
En tunne tarkemmin. Ilmeisesti pieni toimija markkinalla.
Perusihminen katsoo nettiautosta auton ja menee liikeestä ostamaan sen rahoituksella, ja käyttää käsirahana vanhaa autoaan. Näin 80% tapauksista.
Vierailija kirjoitti:
Suomen surkein.
Vierailija kirjoitti:
Koomisinta on autokaupassa se, että asiakkaat luulevat käytetyllä autolla olevan jonkinlainen täystakuu.
Saan lähes joka päivä vanhoilta asiakkailta soittoja jotka valittavat autonsa vikoja ja vaativat korjaamaan sen liikkeen laskuun. Uhkailevat toki aina lakimiehellä ja kuluttaja-asiamiehellä.Kerron teille salaisuuden! Asiakas luulee, että liike pelästyy näistä. No, ei pelästy. Nauramme vain. Liike tuntee 100% varmasti paremmin lakikoukerot ja on tottunut näihin prosesseihin. Kuluttaja-asiamies on huuhaata.
Liike on vastuullinen korvaamaan ainoastaan moottoria ja vaihteistoa koskevat asiat. Eli jos esim, ikkunasi ei laskeudu, peräkontti ei avaudu, jarrut ovat huonot tms. päivä auton oston jälkeen niin liike todennäköisesti sanoo, että auto on käytetty ja nämä ovat kuluvia osia, ihan normaali asia että käy korjauttamassa omaan laskuusi niin saat autosi kuntoon.
Kun nostat mekkalan liike saattaa maksaa 20-50% korjauksesta että saa sinut tyytyväiseksi.Ylläoleva koskee yli 5 vuotta vanhoja autoja. Uudemmissa ja vähemmän ajetuissa liike osallistuu paljon enemmän korjauskustannuksiin.
Nyt taisit puhua itsesi pussiin, eli et ole oikeasti automyyjä, koska et tiedä että tuotevastuu on myös halvemmissa autoissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koomisinta on autokaupassa se, että asiakkaat luulevat käytetyllä autolla olevan jonkinlainen täystakuu.
Saan lähes joka päivä vanhoilta asiakkailta soittoja jotka valittavat autonsa vikoja ja vaativat korjaamaan sen liikkeen laskuun. Uhkailevat toki aina lakimiehellä ja kuluttaja-asiamiehellä.Kerron teille salaisuuden! Asiakas luulee, että liike pelästyy näistä. No, ei pelästy. Nauramme vain. Liike tuntee 100% varmasti paremmin lakikoukerot ja on tottunut näihin prosesseihin. Kuluttaja-asiamies on huuhaata.
Liike on vastuullinen korvaamaan ainoastaan moottoria ja vaihteistoa koskevat asiat. Eli jos esim, ikkunasi ei laskeudu, peräkontti ei avaudu, jarrut ovat huonot tms. päivä auton oston jälkeen niin liike todennäköisesti sanoo, että auto on käytetty ja nämä ovat kuluvia osia, ihan normaali asia että käy korjauttamassa omaan laskuusi niin saat autosi kuntoon.
Kun nostat mekkalan liike saattaa maksaa 20-50% korjauksesta että saa sinut tyytyväiseksi.Ylläoleva koskee yli 5 vuotta vanhoja autoja. Uudemmissa ja vähemmän ajetuissa liike osallistuu paljon enemmän korjauskustannuksiin.
Nyt taisit puhua itsesi pussiin, eli et ole oikeasti automyyjä, koska et tiedä että tuotevastuu on myös halvemmissa autoissa...
Teoriassa kyllä, käytännössä ei.
Ostat minulta auton 3500€ hintaan. Autolla ajettu 350tkm. Soitat viikon päästä, että huomasit jarrulevyjen ja palojen olevan ihan loppu ja samaa sanoi tuttu autonkorjaaja.
No vaadit korvausta liikeeltä. Vastaan, että ei tipu, kuluva osa joka on nähtävillä kaupanteko tilanteessa.
Valitat kuluttaja-asiamiehelle. Kuluttaja-asiamies laittaa kirjeen yli vuoden päästä.
Suositus on liikkeen puolella ja jos ei ole niin liikkeemme siirtää sinun tilillesi pari sataa. Olet nähnyt yli vuoden prosessin ja vaivan ja saat pienellä todennäköisyydellä pari sataa.
Usko pois, tiedän miten nämä toimii.
Tiedän, että jos lakia lukee kun piru raamattua niin liike on vastuussa kaikesta, mutta käytännössä lakia tai suosituksia ei voi käyttää näin. Muutenhan loppuunajettuihin romuihin pitäisi vaihtaa käytännössä kaikki osat aina.
Käytetty auto on aina käytetty.
Otatko naisostajat vakavasti? Itse ostin viimeksi auton Autoverkkokaupasta netistä ihan siksi, että kaksi edellistä auton ostoa autokaupoista (eka käytetty auto, toinen uusi) oli kamalia kokemuksia. Myyjät eivät meinanneet viitsiä ollenkaan edes palvella, ei päässyt koeajolle ilman että myyjä tuli viereen istumaan väkisin (samassa liikkeessa miespuolinen työkaveri oli päässyt koeajolle itsekseen), eivät koeajonkaan jälkeen vaikuttaneet innokkailta myymään. Ihan kuin eivät uskoisi että oikeasti olen ostaja, vaikka luulen että harvoin naiset turhaan käy renkaita potkimassa ja myyjiä kiusaamassa ajankulukseen.
Miten automyyjäksi pääsee? Uskon että mulla olisi lahjoja siihen hommaan.