Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain automyyjältä

Vierailija
14.08.2018 |

Kysy mitä vain. Olen tehnyt myyntiä 5 vuotta josta 2 vuotta automyyntiä.
Käytettyjen autojen myynti on sellaista puljausta ja tulee asioita vastaan mitä ette uskoisikaan!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten, kun ostaa käytetyn auton jonka bensatankissa on reikä sellaisessa kohdassa, että vuotaa jos tankkaa yli puoli tankillista? Liikkeessä ei voi huomata, koska eihän siellä autoissa ole bensaa kuin ihan minimi.

Jos auto yli 5000€ Liike maksaa täysin. Jos halvempi niin puolet maksaisin korjauskesta.

Vierailija
62/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen en tiedä autoista kauhean tarkasti, mutta harva asiakas huomaa sitä.

Myyjä on myyjä, ei asiantuntija tai mekaanikko.

Automyyjä onkin niitä harvoja myyjiä jotka eivät oikeasti tunne myymiänsä tuotteita. Fiksun tyypin olisi helppoa hankkia tietotaitoa alalta.

Ei tulisi mieleenikään ostaa autoa tyypiltä joka ei osaa vastata kun kysyn onko tuossa autossa ketju vai hihna.

t. Nainen joka ei asiantuntija eikä mekaanikko

Et selkeästi tunne myyntiä. Olen tehnyt sitä yli 5 vuotta kolmella eri alalla. Minkään alan asiantuntija en ole.

Tiedän autoista enemmän kuin keskiverto ihminen ja se on riittänyt kaikille asiakkaille.

Kuten sanoin ei venemyyjä ole veneenrakantaja tai vaatekaupanmyyjä ompelija.

Ps. Tiedän 95% autoista onko ne ketju- vai hihnakoneella. Selvitettyä saan kaikista autoista sen, ulkoa en erikoisempia merkkejä muista/tiedä.

Juu, en selkeästi tunne myyntiä kun olen koko ikäni ollut myynti- ja ostotehtävissä päällikkötasolla. Kaikkea myyjän ei tarvitse tietää, mutta alan asiantuntija täytyy kyllä olla ainakin jollain tasolla. Perusasiakas ei ehkä tiedä autoista mitään, mutta hän ei olekaan se asiakas joka tuo eniten rahaa taloon.

ps. Olen ostanut työssäni satoja uusia autoja, mutta en yhtään myyjältä joka ei tunne myymiänsä autoja. Onneksi saan valita itse mistä ja keneltä ostan.

Hieno homma. Tuskin jättäisit multa autoa ostamatta. Mistä tiedät paljonko tiedän, vastaan että selvitän jos en tiedä ja saan kyllä selvitettyä kaiken mitä ikinä osaat kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko naisostajat vakavasti? Itse ostin viimeksi auton Autoverkkokaupasta netistä ihan siksi, että kaksi edellistä auton ostoa autokaupoista (eka käytetty auto, toinen uusi) oli kamalia kokemuksia. Myyjät eivät meinanneet viitsiä ollenkaan edes palvella, ei päässyt koeajolle ilman että myyjä tuli viereen istumaan väkisin (samassa liikkeessa miespuolinen työkaveri oli päässyt koeajolle itsekseen), eivät koeajonkaan jälkeen vaikuttaneet innokkailta myymään. Ihan kuin eivät uskoisi että oikeasti olen ostaja, vaikka luulen että harvoin naiset turhaan käy renkaita potkimassa ja myyjiä kiusaamassa ajankulukseen.

Otan naiset enemmän tosissani kuin miehet. Naiset eivät tule kiusakseni renkaita potkimaan vaan tulevat lähes poikkeuksetta auton hankinta mielellä. Naiset ovat parempi asiakkaita kuin miehet pääsääntöisesti.

Itse hyppään joskus myös koeajolle naisen mukana jos hän on yksin ja sosiaalisen oloinen. Itse olen olettanut, että he vain tykkäävät siitä. En pidä mitään myyntipuheita koeajolla vaan rupattelen vain mukavia ja vastailen kysymyksiin.

Minä en ainakaan pidä siitä, että joku tulee koeajolle mukaan. Tulee semmoinen fiilis, että oletetaan etten osaa ajaa.

Myynnissä luetaan ihmistä. Jos vaikuttaisit siltä saisit toki mennä yksin.

Vierailija
64/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko naisostajat vakavasti? Itse ostin viimeksi auton Autoverkkokaupasta netistä ihan siksi, että kaksi edellistä auton ostoa autokaupoista (eka käytetty auto, toinen uusi) oli kamalia kokemuksia. Myyjät eivät meinanneet viitsiä ollenkaan edes palvella, ei päässyt koeajolle ilman että myyjä tuli viereen istumaan väkisin (samassa liikkeessa miespuolinen työkaveri oli päässyt koeajolle itsekseen), eivät koeajonkaan jälkeen vaikuttaneet innokkailta myymään. Ihan kuin eivät uskoisi että oikeasti olen ostaja, vaikka luulen että harvoin naiset turhaan käy renkaita potkimassa ja myyjiä kiusaamassa ajankulukseen.

Otan naiset enemmän tosissani kuin miehet. Naiset eivät tule kiusakseni renkaita potkimaan vaan tulevat lähes poikkeuksetta auton hankinta mielellä. Naiset ovat parempi asiakkaita kuin miehet pääsääntöisesti.

Itse hyppään joskus myös koeajolle naisen mukana jos hän on yksin ja sosiaalisen oloinen. Itse olen olettanut, että he vain tykkäävät siitä. En pidä mitään myyntipuheita koeajolla vaan rupattelen vain mukavia ja vastailen kysymyksiin.

Itse koin tuon koeajolle mukaan tulon niin, että koska olen nainen, minun ei edes luoteta oikeasti osaavan ajaa, joten joku mies tulee valvomaan. Olen kyllä ihan sosiaalinenkin mutta kun kokeilen autoa jonka harkitsen haluavani ostaa haluan rauhassa keskittyä siihen enkä myyjän kanssa sosialisointiin. Tein ehkä virheen kun en suoraan kehdannut kysyä että menisin mieluummin koeajolle yksin, käykö se.

Pointsit sulle kuitenkin siitä että kohtelet naisasiakkaita oikeina asiakkaina :) 

Kiitos :) Kannattaa suoraa sanoa mitä haluaa. En pahastu. Harvoin on aikaa tulla mukaan edes. Luotan naisiin kuskeina yhtä paljon kuin miehiin, jopa enemmän. Naiset eivät kaahaile.

Naurettavaa jos naisia kohdellaan halventavasti autokaupoilla. He ovat hyviä asiakkaita, todella harvoin naiset tulevat potkimaan renkaita.

Vierailija
65/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi Land Rover Defender SE 110 -08, ajettu n.200k/km, maastoauton tarve loppunut. Tahtoisimme vaihtaa aidon Lantikan joko sporttisempaan, tai Limosine tyyppiseen autoon.

Sportissa täytyisi olla min.280hv.

Millaista tarjoat ja millaisella sopimuksella?

Vierailija
66/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan pidä siitä, että joku tulee koeajolle mukaan. Tulee semmoinen fiilis, että oletetaan etten osaa ajaa.

Myynnissä luetaan ihmistä. Jos vaikuttaisit siltä saisit toki mennä yksin.

Riippunee myös ostettavan auton hinnasta. Kävin koeajamassa sähköisen Porschen ja todellakin tuli myyjä mukaan koeajolle. Kokeilin samalla muitakin uusia autoja ja niitä sain ajella ihan yksinäni.

Vierailija
67/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomisinta on autokaupassa se, että asiakkaat luulevat käytetyllä autolla olevan jonkinlainen täystakuu.

Saan lähes joka päivä vanhoilta asiakkailta soittoja jotka valittavat autonsa vikoja ja vaativat korjaamaan sen liikkeen laskuun. Uhkailevat toki aina lakimiehellä ja kuluttaja-asiamiehellä.

Kerron teille salaisuuden! Asiakas luulee, että liike pelästyy näistä. No, ei pelästy. Nauramme vain. Liike tuntee 100% varmasti paremmin lakikoukerot ja on tottunut näihin prosesseihin. Kuluttaja-asiamies on huuhaata.

Liike on vastuullinen korvaamaan ainoastaan moottoria ja vaihteistoa koskevat asiat. Eli jos esim, ikkunasi ei laskeudu, peräkontti ei avaudu, jarrut ovat huonot tms. päivä auton oston jälkeen niin liike todennäköisesti sanoo, että auto on käytetty ja nämä ovat kuluvia osia, ihan normaali asia että käy korjauttamassa omaan laskuusi niin saat autosi kuntoon.

Kun nostat mekkalan liike saattaa maksaa 20-50% korjauksesta että saa sinut tyytyväiseksi.

Ylläoleva koskee yli 5 vuotta vanhoja autoja. Uudemmissa ja vähemmän ajetuissa liike osallistuu paljon enemmän korjauskustannuksiin.

Tietysti kuluttaja-asiamies on "huuhaata" koska liikeitä on jatkuvasti mustalla listalla.

Liikkeemme ei ikinä ole ollut minkäänlaisella mustalla listalla, vaikka reklamaatioita satoja.

Aina homma sovitaan sitten viime tipassa, että sinne ei joudu.

Usko pois, kuluttaja-asiamies on melkein yhtä tyhjän kanssa. Käsittely kestää yli vuoden ja kuluttaja-asiamies usein liikkeen puolella tai sit tehdään kompromissi.

Vierailija
68/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtautua valituksiin kulutusosista jotka kätevä mies vaihtaa itse ja miesasiakas?

Vierailija
69/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtautua valituksiin kulutusosista jotka kätevä mies vaihtaa itse ja miesasiakas?

En ymmärtänyt ehkä kysymystäsi. Joko liike maksaa osat tai ei maksa mitään. Tapauskohtaisesti.

Vierailija
70/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
71/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuressa firmassa olet töissä? Myyttekö vain käytettyjä, vai myös uusia? Kuinka montaa merkkiä uusia myytte? Jos myytte uusia, onko uusien ja käytettyjen myyjät erikseen?

Jos ostaja ei ole ostamassa juuri tiettyä autoa, pystytkö myymään hänelle sen, jossa on paras kate? Saatko lisävarusteista jotain extraa itsellesi?

Mikä on nopein kauppasi? Entä mikä on suurin/kallein kauppasi? Oletkö mokannut, ja myynyt liian halvalla?

Vierailija
72/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten käytännössä yleensä maksetaan esim noin 20 000e auto? Saako autosta laskun? Harvalla varmaan pankkikortin tai luottokortin maksurajat riittävät ainakaan niitä muuttamatta. Jos siis tarkoitus on kuitenkin auto ostaa suoraan ilman rahoitusta. 

Vierailija
73/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka suuressa firmassa olet töissä? Myyttekö vain käytettyjä, vai myös uusia? Kuinka montaa merkkiä uusia myytte? Jos myytte uusia, onko uusien ja käytettyjen myyjät erikseen?

Jos ostaja ei ole ostamassa juuri tiettyä autoa, pystytkö myymään hänelle sen, jossa on paras kate? Saatko lisävarusteista jotain extraa itsellesi?

Mikä on nopein kauppasi? Entä mikä on suurin/kallein kauppasi? Oletkö mokannut, ja myynyt liian halvalla?

Työntekijöitä kaikkiaan 30kpl. Käytettyjä vain, eli ei merkkiedustuksia. Osa on toki käytännössä uusia eli 2017 vuosimalleja olemsttomilla kilsoilla.

Pyrin myymään sellaisen auton minkä asiakas haluaa. Ne huononatteisetkin pitää saada eteenpäin. Kallein auto minkä myin maksoi 35k€.

Olen mokannut monesti ja tappioitakin tullut. Keskiarvo ratkaisee.

Vierailija
74/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä yleensä maksetaan esim noin 20 000e auto? Saako autosta laskun? Harvalla varmaan pankkikortin tai luottokortin maksurajat riittävät ainakaan niitä muuttamatta. Jos siis tarkoitus on kuitenkin auto ostaa suoraan ilman rahoitusta. 

Lasku. Maksuaika 2pv.

Vierailija
75/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi automyyjät, varsinkin suuremmissa taloissa ovat täysin kuutamolla auton tekniikasta?

Vierailija
79/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kansiremontoimaton 2,2 l diesel Avensis hyvä ostos?

Vierailija
80/81 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kannattaa maksaa Buick Skylarkista vm-68 joka päällisin puolin hyvässä kunnossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan